Ik ben er helemaal klaar mee,
Na al die toestanden die ik al heb gehad met mijn 480 turbo ben ik het zat. Ik heb een nieuw turboblok besteld met 130,000 op de teller uit 1991 en die wil ik dus in mijn wagen proppen die nu dik 200.000 op de teller heeft staan ook uit het jaar 1991.
Ik heb ook gelijk een motorbok gehaald zodat ik alles eens goed kan bekijken en kan vervangen als dat nodig is. Ik wil ook de distrubutieriem gaan vervangen maar ben daar een beetje huiverig voor, ik bedoel in het werkplaatsboek staat dat heel goed omschreven hoe en wat je allemaal moet doen en het lijkt niks voor te stellen maar wie kan mij dus even over de brug trekken zodat ik zeker weet dat het inderdaad niet al te moeilijk is. En is het verstandig om de kleppen en zuigers te vervangen.
De zuigers is een moeilijk verhaal volgens het grote boek omdat je hiervoor speciaal gereedschap voor nodig hebt, ik bedoel dan een pers.
wat is nog meer verstandig om te vervangen omdat ik er nu toch makkelijk bij kan? Ik wil het wel zo grondig mogelijk aanpakken zodat ik weet dat het blok perfect in orde is en geen gezeik meer krijg.
Het zal best wel een hele klus worden maar dat is hobby zullen we maar zeggen.
Reacties zijn welkom.
Groeten
Freek
Nieuw blokkie
- F.Wassink
- 2nd Gear member
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 30.04.2006 - 13:33
- Locatie: Helmond
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik begrijp het niet goed. Je schrijft dat je een turboblok hebt gehaald. Dat is neem ik aan het complete blok incl kop enz. Waarom zou je het blok vervangen als de compressie nog goed is. Het enige probleem wat je volgens mij hebt is dat de blow-off valve geen blazend geluid meer maakt. Toch? Ik zie hier een kat in het nauw die vreemde sprongen maakt!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Marc
- 3rd Gear member
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 26.10.2004 - 18:23
- Locatie: Tilburg
- Contacteer:
Als je die 'nieuwe' motor uit elkaar wilt halen dan kun je net zo goed de bestaande motor reviseren...
- F.Wassink
- 2nd Gear member
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 30.04.2006 - 13:33
- Locatie: Helmond
Beste mensen,
Het is op het ogenblik de enigste wagen die ik heb die rijdt en dat wil ik nog effe zo houden (al rijdt hij niet fijn meer.)
Horten en stoten en inhouden en weet ik wat allemaal nog meer.
En aangezien ik het sleutelen opzich erg leuk vindt en nog niet zo vaak een blok tot het laatste boutje uit elkaar heb geschroefd, wil ik dit graag een keer doen maar dan ook goed.
Nieuwe kleppen, lagerschalen misschien nieuwe zuigers maar in ieder geval nieuwe zuigerveren. distrubutie riem, nieuwe koppeling, nieuwe sensoren en noem maar op. Ik weet dat dit een hele klus gaat worden en veel geld gaat kosten maar ik ben bezig om van mijn hobby mijn beroep te gaan maken. (eigen garage samen met een goede vriend) Dus vandaar dat ik een heel ander blok heb aangeschaft, en ik kan me voorstellen dat mensen mij even niet meer kunnen volgen maar dit is dus de reden. Ik ga dus mijn 480 Turbo helemaal strippen en zoveel mogelijk vernieuwen of reviseren. dus dat wilde ik even kwijt.
Groet
Freek
Het is op het ogenblik de enigste wagen die ik heb die rijdt en dat wil ik nog effe zo houden (al rijdt hij niet fijn meer.)
Horten en stoten en inhouden en weet ik wat allemaal nog meer.
En aangezien ik het sleutelen opzich erg leuk vindt en nog niet zo vaak een blok tot het laatste boutje uit elkaar heb geschroefd, wil ik dit graag een keer doen maar dan ook goed.
Nieuwe kleppen, lagerschalen misschien nieuwe zuigers maar in ieder geval nieuwe zuigerveren. distrubutie riem, nieuwe koppeling, nieuwe sensoren en noem maar op. Ik weet dat dit een hele klus gaat worden en veel geld gaat kosten maar ik ben bezig om van mijn hobby mijn beroep te gaan maken. (eigen garage samen met een goede vriend) Dus vandaar dat ik een heel ander blok heb aangeschaft, en ik kan me voorstellen dat mensen mij even niet meer kunnen volgen maar dit is dus de reden. Ik ga dus mijn 480 Turbo helemaal strippen en zoveel mogelijk vernieuwen of reviseren. dus dat wilde ik even kwijt.
Groet
Freek
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20771
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Freek,
Dat zijn de verhalen die ik graag wil horen.
Dat is de juiste spirit om een 480 op de weg te houden.
Succes met je renovatie.
Theo.
Dat zijn de verhalen die ik graag wil horen.
Dat is de juiste spirit om een 480 op de weg te houden.
Succes met je renovatie.
Theo.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- F.Wassink
- 2nd Gear member
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 30.04.2006 - 13:33
- Locatie: Helmond
De makkelijkste mannier is om een wagen het kerkhof op rijden maar dat komt niet zo makkelijk in mijn woordenboek te staan, of hij moet Total loss zijn. En ja, ik wil graag de 480 op de weg houden want je ziet ze niet al te vaak meer rijden. Dus bedankt voor je compliment Theo.V480-V40 schreef:Freek,
Dat is de juiste spirit om een 480 op de weg te houden.
Theo.
Groet
Freek