Ik heb deze vraag ook onder forum "algemeen" geplaatst maar heb maar 4 reacties gehad, vandaar nu op deze plek nog eens geplaatst.
Ik heb op dit moment een V50 2.4 geartronic, vanwege gezinsuitbreiding wil ik nu na V70 en wil eigenlijk kiezen tussen 140 en 170pk. Ik zou graag van mensen ervaringen horen met het trekken van caravans. Mijn caravan weegt 1350 kg en mijn huidige V50 kan deze zeer goed trekken.
Mvrgr,
Peter
Aanschaf V70
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 23.07.2006 - 20:31
Als je de mogelijkheid hebt OM te kiezen, dan zou ik zelf voor de 170 pk gaan, die V50 2.4 heeft zeker meer paarden? Hoe meer hoe beter voor dit soort werkt lijkt me?? Maar goed ik heb geen ervaring met sleurhutten, en ik was ook niet van plan daar ervaring mee op te doen! :roll: Maar goed ik zie wel vaker zware caravans met een lichte auto, en die redden dat kennelijk ook.
Vroeger had ik een vrouw, nu een Volvo! V70 2.5 D classic automaat diesel
- Summum
- 6th Gear member
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
- Locatie: Midden Nederland
@Gabber: De V50 2.4 (dus zonder i) heeft 140 pk.
Maar overigens is het voor het trekken van een caravan niet zo belangrijk een hoog vermogen te hebben (Kw/pk) maar meer om een hoog koppel te hebben. De extra paarden van de 170 pk versie komen pas vrij bij hoge toerentallen, zoals Menjo zegt. In koppel schelen de 140 en 170 pk versie niet zoveel van elkaar, dus voor een caravan lijkt me het verschil niet relevant.
Maar de meeste tijd van het jaar rij je zonder sleurhut (hoop ik voor je) en dan is de 170 pk natuurlijk wel iets sneller...
Maar overigens is het voor het trekken van een caravan niet zo belangrijk een hoog vermogen te hebben (Kw/pk) maar meer om een hoog koppel te hebben. De extra paarden van de 170 pk versie komen pas vrij bij hoge toerentallen, zoals Menjo zegt. In koppel schelen de 140 en 170 pk versie niet zoveel van elkaar, dus voor een caravan lijkt me het verschil niet relevant.
Maar de meeste tijd van het jaar rij je zonder sleurhut (hoop ik voor je) en dan is de 170 pk natuurlijk wel iets sneller...
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Overweeg anders ook eens een D5, dat is met zijn hoge koppel een geweldige caravantrekker. En ook zonder caravan trouwens een fantastische motor.
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Zeg eens wat je precies horen wil dan.PeterH schreef:Ik heb deze vraag ook onder forum "algemeen" geplaatst maar heb maar 4 reacties gehad, vandaar nu op deze plek nog eens geplaatst.
Ik heb op dit moment een V50 2.4 geartronic, vanwege gezinsuitbreiding wil ik nu na V70 en wil eigenlijk kiezen tussen 140 en 170pk. Ik zou graag van mensen ervaringen horen met het trekken van caravans. Mijn caravan weegt 1350 kg en mijn huidige V50 kan deze zeer goed trekken.
- MartinG
- 2nd Gear member
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 21:07
- Locatie: Amsterdam
Zelf heb ik geen caravan, dus daar kan ik geen antwoord opgeven. Maar zoals eerder genoemd, waarschijnlijk zal je 95% van de tijd rijden zonder caravan. Dan is een 170pk erg prettig, vooral om in bepaalde mogelijk gevaarlijk situaties te ontlopen door goed gas te geven en snel weg bent. Dat is volgens mij met een 170 beter te doen dan met een 140 pk.
Overigens, zelf rij ik een 170pk. Dus mischien wel een gekleurd antwoord
.
groet
Martin
Overigens, zelf rij ik een 170pk. Dus mischien wel een gekleurd antwoord

groet
Martin
XC90 2010-nu D5 Executive (2007) Automaat 185pk, RTI, Premium Sound, Adaptief Xenon, BLIS, Park Assist Camera, Electrisch bedienbare kindersloten.
V70 2006-nu Automaat 170pk (2001)
V40 2000-2004
V70 2006-nu Automaat 170pk (2001)
V40 2000-2004
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 306
- Lid geworden op: 16.04.2005 - 23:35
Helemaal mee eens, dus:Maar overigens is het voor het trekken van een caravan niet zo belangrijk een hoog vermogen te hebben (Kw/pk) maar meer om een hoog koppel te hebben. De extra paarden van de 170 pk versie komen pas vrij bij hoge toerentallen, zoals Menjo zegt. In koppel schelen de 140 en 170 pk versie niet zoveel van elkaar, dus voor een caravan lijkt me het verschil niet relevant.
Precies, wie caravans wil trekken gaat voor koppel (dus diesel), en wie (te) hard wil rijden gaat voor pk (dus 170 pk).Overweeg anders ook eens een D5, dat is met zijn hoge koppel een geweldige caravantrekker.
Hoge(re) aanschafwaarde en wegenbelasting vertalen zich terug in langere levensduur, hogere inruilwaarde en lager verbruik.
Succes,
Kuiper
Bescheidenheid is slechts daar op zijn plaats waar ook werkelijk niets is
C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
En voor wie en een caravan wil trekken en hard wil rijden Is er dus de D5.kuiper schreef:Helemaal mee eens, dus:Maar overigens is het voor het trekken van een caravan niet zo belangrijk een hoog vermogen te hebben (Kw/pk) maar meer om een hoog koppel te hebben. De extra paarden van de 170 pk versie komen pas vrij bij hoge toerentallen, zoals Menjo zegt. In koppel schelen de 140 en 170 pk versie niet zoveel van elkaar, dus voor een caravan lijkt me het verschil niet relevant.
Precies, wie caravans wil trekken gaat voor koppel (dus diesel), en wie (te) hard wil rijden gaat voor pk (dus 170 pk).Overweeg anders ook eens een D5, dat is met zijn hoge koppel een geweldige caravantrekker.
Hoge(re) aanschafwaarde en wegenbelasting vertalen zich terug in langere levensduur, hogere inruilwaarde en lager verbruik.
Succes,
Kuiper
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)