Vandaag ging ik met volle moed naar een doe-het-zelf garage om mijn remmen, fuseekogel en draagarmen te vervangen.
Na alles te demonteren kwam ik een aantal vreemde zaken tegen.
De remschijf die ik bestelde is een 16", net zoals mijn velg (R16). Nu blijkt de oude schijf kleiner te zijn, ik veronderstel 15". Volgens de site van part4swedes mag je kleiner monteren dan de velg maar niet groter. DWZ dat de geleverde remschijven toch bruikbaar zou zijn, al is de ingesleten rand op de oude velg toch erg dicht bij de rand. Weet iemand hier meer over?
De draagarm blijkt ook helemaal anders te zijn. De gaten zitten op de juiste plaats, maar het gat voor de fusee is kleier. De oude M14 fusee past er dus niet in. De nieuwe draagarm is vervaardigd uit Al en de oude uit staal. Kan ik dit monteren met M12 fuseekogels of mag dat niet?
Het blokje op de wieluitslag tegen te gaan zit ook anders.
Al deze onderdelen kocht ik bij mijnautoonderdelen.nl en komen onder de rubriek van mijn auto aan bod.
Als iemand me kan helpen, dan weet ik of ik nieuwe stukken moet bestellen.
Hartelijk dank
Draagarmen en remschijf
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
Ik kan me vergissen, maar het lijkt me niet dat de remschijven gaan passen; misschien nog wel in het wiel, maar niet in de remklauw?
De draagarmen zou ik ook niet mee gaan experimenteren, als ze niet exact passen. Klinkt als de verkeerde onderdelen.
De draagarmen zou ik ook niet mee gaan experimenteren, als ze niet exact passen. Klinkt als de verkeerde onderdelen.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Remschijven zijn niet pas te maken zonder de brackets te vervangen. Draagarmen zijn vermoedelijk voor de V70N (dus van 2000>). Ook die zijn niet pas te maken. Denk dat je even terug moet naar de leverancier.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- TheDutchTango
- 2nd Gear member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 15.11.2014 - 16:44
- Locatie: Emmen
Remschijven gaat niet passen, ik had hetzelfde probleem. Was mij al verteld dat het 15 of 16 inch kan zijn maar dat dit verschilt.
Ik heb 16 inch velgen dus ging er vanuit dat het moest gaan passen, bleek dat ik ook 15 inch had en heb dus de schijven moeten ruilen tegen 15 inch, die paste zonder problemen.
Ik heb 16 inch velgen dus ging er vanuit dat het moest gaan passen, bleek dat ik ook 15 inch had en heb dus de schijven moeten ruilen tegen 15 inch, die paste zonder problemen.
- Maurits@Parts4Swedes
- Forumsponsor
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:20
- Locatie: Afferden Gld
- Contacteer:
Op onze site staat dat de remschijven kleiner kunnen zijn dan de velgmaat aangeeft. Het beste is om de diameter op te meten, 15" = 280mm en 16" = 302mm. Groter monteren kan alleen als je de brackets vervangt.Nicolas schreef: De remschijf die ik bestelde is een 16", net zoals mijn velg (R16). Nu blijkt de oude schijf kleiner te zijn, ik veronderstel 15". Volgens de site van part4swedes mag je kleiner monteren dan de velg maar niet groter.
Je kunt ook via info@parts4swedes.nl het kenteken of indien import het chassisnummer bij ons opgeven, we zoeken dan precies uit welke onderdelen bij jouw auto passen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 24.10.2013 - 10:12
Ondertussen staan de juiste onderdelen eronder.
Nieuwe fuseekogels, draagarmen en 15 inch remschijven.
Ongelooflijk hoe die fuseekogels loskomen als je de wagen even op de wielen zet. Het was ook erg moeilijk om die cirkel in het chassis te persen. Die dingen hebben de neiging om heel de tijd scheef te trekken.
Maar goed, oefening baart kunst.
Nieuwe fuseekogels, draagarmen en 15 inch remschijven.
Ongelooflijk hoe die fuseekogels loskomen als je de wagen even op de wielen zet. Het was ook erg moeilijk om die cirkel in het chassis te persen. Die dingen hebben de neiging om heel de tijd scheef te trekken.
Maar goed, oefening baart kunst.