noodloop - foutcode - fluit geluid - DPF
Geplaatst: 14.03.2016 - 22:38
Ik heb mijn v50 (2.0d, 2008) nog geen week en nu al stuit ik tegen het eerste probleem....
Ik ga het kort samen vatten.
Dit weekend gemerkt dat bij stevig doortrekken in5de op de autosnelweg de auto in noodloop ging...
motor service lampje brande .... Auto opzij, herstarten en terug weg zonder problemen...
Die dag nog verschillende keren motorservice lampje gehad.. zonder noodloop, bij stevig optrekken, ook binnenbaantjes, lagere snelheden dus.
Na verschillende testen (of flink doorblazen) ging hij daarna wel meerdere heel vlot naar hoge snelheid in 5 zonder problemen...
Overigens kwamen die dag volgende foutmeldingen eruit :
p0002 - fuel volume regulator control circuit
p242f - DPF ristriction
p2452 - DPF sensor A circuit
Vandaag opnieuw uitgemeten --> geen fouten meer..
Terug de autosnelweg test --> terug noodloop in 5de versnelling bij hoge toeren...
Opnieuw deze fouten :
p242f - DPF ristriction
p2452 - DPF sensor A circuit
fouten gewist en verder gereden ...
Enkele keren opnieuw getest en zonder problemen deze keer (bleef gaan deze keer)
bijkomende info :
DPF zou vervangen zijn op 105dkm (heeft er nu 146dkm) bij volvo dealer
Regeneratie lijkt in orde, intussen 2 keer gezien (vandaag ook).
Verbruik gaat dan richting 9l/100km op 120 en zakt na 10min rijden terug tot 5,5l/100km (ongeveer)..
Verder rijd de auto erg goed , geen dipjes tijdens schakelen.
Soms lijkt hij wel een tikkeltje schokkerig bij stationair draaien.
Maar echt heel miniem...
Bijkomende belangrijke info :
Als ik naast betonpijlers rij met raam open(dat het geluid van de motor weerkaatst) hoor ik heel duidelijk volgende geluid bij het opspinnen van de turbo :
klappend fluit geluid
Ik heb al bij andere topics terug gevonden dat dit bv een lek kan zijn aan de pakking van de turbo...
Persoonlijk denk ik ook aan een klein lekje..
Ik merk vooralsnog geen vermogensverlies.
Maar zou dit "mogelijk" lekje zoveel problemen kunnen veroorzaken???
Thanks!
Ik ga het kort samen vatten.
Dit weekend gemerkt dat bij stevig doortrekken in5de op de autosnelweg de auto in noodloop ging...
motor service lampje brande .... Auto opzij, herstarten en terug weg zonder problemen...
Die dag nog verschillende keren motorservice lampje gehad.. zonder noodloop, bij stevig optrekken, ook binnenbaantjes, lagere snelheden dus.
Na verschillende testen (of flink doorblazen) ging hij daarna wel meerdere heel vlot naar hoge snelheid in 5 zonder problemen...
Overigens kwamen die dag volgende foutmeldingen eruit :
p0002 - fuel volume regulator control circuit
p242f - DPF ristriction
p2452 - DPF sensor A circuit
Vandaag opnieuw uitgemeten --> geen fouten meer..
Terug de autosnelweg test --> terug noodloop in 5de versnelling bij hoge toeren...
Opnieuw deze fouten :
p242f - DPF ristriction
p2452 - DPF sensor A circuit
fouten gewist en verder gereden ...
Enkele keren opnieuw getest en zonder problemen deze keer (bleef gaan deze keer)
bijkomende info :
DPF zou vervangen zijn op 105dkm (heeft er nu 146dkm) bij volvo dealer
Regeneratie lijkt in orde, intussen 2 keer gezien (vandaag ook).
Verbruik gaat dan richting 9l/100km op 120 en zakt na 10min rijden terug tot 5,5l/100km (ongeveer)..
Verder rijd de auto erg goed , geen dipjes tijdens schakelen.
Soms lijkt hij wel een tikkeltje schokkerig bij stationair draaien.
Maar echt heel miniem...
Bijkomende belangrijke info :
Als ik naast betonpijlers rij met raam open(dat het geluid van de motor weerkaatst) hoor ik heel duidelijk volgende geluid bij het opspinnen van de turbo :
klappend fluit geluid
Ik heb al bij andere topics terug gevonden dat dit bv een lek kan zijn aan de pakking van de turbo...
Persoonlijk denk ik ook aan een klein lekje..
Ik merk vooralsnog geen vermogensverlies.
Maar zou dit "mogelijk" lekje zoveel problemen kunnen veroorzaken???
Thanks!