Vraag mbt base audio, en aansluiten aktieve subwoofer

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
Bart5
Starter

Beste mensen, ik stel de vraag hier even omdat dat denk ik logischer is dan in het c30 deel. Ik heb dus een c30 met naar ik denk het meest standaard geluidssysteem. Ik zie alleen de auto in m'n start scherm en verder geen high performance sound oid.

Ik heb uit mijn vorige auto een mooie compacte Pioneer subwoofer die aangesloten wordt via plus/min van speakers en een geschakelde en constante plus.

Ik heb mijn kofferbak bekleding weggehaald op zoek naar de versterker, maar daar zit dus niks, ik meen ergens gelezen te hebben dat een base audio uitvoering geen aparte versterker heeft.
Betekend dit dat de speakerbedrading dan dus toch achter in de radio unit komt. In dat geval kan ik het mooi daar aftakken, ik kan alleen nergens schema's vinden van kleurcodes ed. Wat huiverig om in t wilde weg te gaan zoeken/meten omdat ik gewaarschuwd ben voor optische en canbus bedrading aldaar....

Wie helpt mij ?

Dank
strui901
3rd Gear member

Hallo. Base is inderdaad zonder versterker, speaker zitten rechtstreeks op de radio aangesloten.

Daar kun je het weghalen, je kunt ook op jacht naar de achterste speakerkabels en het signaal daar vandaan halen (als je tenminste high level input gebruikt).

Als je exact wilt weten wat je nodig bent achter je radio, benader onze sponsor VolvoTech. Veel verstand van zaken en willen altijd helpen.
Laatst gewijzigd door strui901 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 2.0t 5cyl 5sp manual Momentum MY2006 - TE KOOP
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
Bart5
Starter

Top dank ! En aangezien ik op het schermpje slechts de auto zie, en geen tekst kan ik er van uit gaan dat ik base heb ?

Ik had hem al een mailtje gestuurd inderdaad.

Heeft iemand toevallig een overzichtje van de kleurcodes van de stekker in de radio ? Of een typenummer van de radiounit, ik vind zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie.........
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Als je alleen de afbeelding van je auto ziet mag je er bij een ogineel nederlandse auto van uit gaan dat je base-audio hebt.
Is de auto van origine bijvoorbeeld belgisch, kan het nog steeds base zijn maar MET versterker.

Ik zou niet gaan knippen in de bekabeling. Voor 25 eu heb je een kabeltje in huis waar je je verbindingen mee kunt maken.
(Spanning en speakers).
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Bart5
Starter

Geweldig, dank, ik heb je gemaild
Bart5
Starter

Gisteren bij volvotech een mooi kabeltje gehaald, uurtje solderen pielen en klooien om de kabelbende achter/onder de radio unit te krijgen. Maar het zit en werkt perfect.

Uiteindelijk was het niet nodig om de radio unit er uit te halen, kon makkelijk bij de bekabeling. Het losmaken van de waterval unit was wel een uitdaging, ik kon niet goed bij de achterste 2 torx schroeven, de hele middenconsole moest uit elkaar.

Mijn auto had al een parrot (wat een rotding vergeleken met mijn vorige carkit van bury trouwens) die een minuut nadat het contact af is pas uit gaat via de remote/geschakelde plus, zo ook de subwoofer nu. Bij mijn vorige franse autos was die tijd aanzienlijk korter. Voor mij geen probleem, kan geen kwaad toch ?

Dank iig volvotech !!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”