Pagina 1 van 3
Arrogantie Volvo Beesd
Geplaatst: 21.03.2016 - 11:34
door Anne900
Na diverse problemen te hebben gehad met de nieuw XC90 en dit meermalen aangekaart te hebben bij Volvo Beesd proberen ze ons als een klein kind terzijde te schuiven.
Wie ervaart ook de arrogante houding van Volvo Beesd?
Re: Arrogantie Volvo Beesd
Geplaatst: 21.03.2016 - 11:42
door Paul
Hai Anne, ik heb de ervaring niet. Kan je iets specifieker zijn?
Re: Arrogantie Volvo Beesd
Geplaatst: 21.03.2016 - 12:11
door Anne900
Simpel, nergens op reageren.
Re: Arrogantie Volvo Beesd
Geplaatst: 21.03.2016 - 12:26
door SRI
Loopt dat via je/de dealer? Of rechtstreeks?
Als 't bewust negeren is, is dat niet slim voor image building, als 't is omdat ze 't druk hebben zou je ook dat kunnen laten weten (en dat je erop terugkomt), als 't is omdat ze je klacht / melding niet ontvangen hebben is 't dom toeval.
Ik heb met Beesd tot nu toe goede ervaringen, maar ging bij bij niet om klachten over de auto, dus kan ik niet over meepraten. Wat anders is de Oncall, dat is echt bad voor image, wat mijn ervaringen betreft. Wel verklaarbaar, want, extern servicecentrum etc, maar dan nog, ik zou juist het klantencontact goed willen hebben, omdat merkbeleving / hoppen tegenwoordig sneller gaat dan vroeger. En dan kun je klant maar beter serieus nemen, hoe 't inhoudelijk ook zit. Als jij je serieus genomen voelt, accepteer je ook meer van de andere kant / is er meer mogelijk, is voor beide partijen beter.
Re: Arrogantie Volvo Beesd
Geplaatst: 21.03.2016 - 13:47
door IkeV70
Ik vind nergens op reageren niet direct "als een klein kind terzijde schuiven" of "arrogante houding".
Als je onze beoordeling van het niet-reageren van de importeur wil zul je iets meer details moeten geven van de situatie.
Re: Arrogantie Volvo Beesd
Geplaatst: 21.03.2016 - 14:54
door Ben
Anne laat mij (mag via PB) even weten hoe en op welke wijze je contact met de importeur hebt.
Misschien dat ik je verder kan wijzen.
Re: Arrogantie Volvo Beesd
Geplaatst: 21.03.2016 - 14:57
door OGA244
We hebben geen idee hoezeer Volvo achter de schermen bezig is bij je dealer om oplossingen aan te dragen, maar die dealer is steeds wel je eerste aanspreekpunt
Re: Arrogantie Volvo Beesd
Geplaatst: 21.03.2016 - 15:23
door thavipah
Erg vervelend als je je niet gehoord voelt. Een vriendin van mijn vrouw heeft ook een XC90 uit december 2015 (een week voor die van ons afgeleverd). Die auto heeft meer bij de dealer gestaan dan dat ze er in gereden hebben. Ik kan me voorstellen dat je er dan een keer klaar mee bent.
Tot op heden is mijn ervaring bij mijn dealer (Niham Den Haag) helemaal top. Ze nemen problemen zeer serieus en doen er alles aan om zaken snel en adequaat op te lossen. Wellicht is het toch slimmer om terug naar je dealer te gaan en daar een oplossing te zoeken.
Re: Arrogantie Volvo Beesd
Geplaatst: 21.03.2016 - 16:37
door Anne900
Met mijn dealer is helemaal niets mis die communiceert prima.
Er is een lange mail naar de importeur gegaan met daarin de klachten mbt de Volvo, Volvo assistance en andere zaken die met name in Beesd zijn mis gegaan.
Tot nu toe geen enkele reactie erop. Elke keer maar weer zelf bellen en dan proberen ze je af te schepen richting de dealer.
Nogmaals, aan mijn dealer ligt het niet maar de dealer kan de problemen mbt Volvo assistance niet oplossen.
Bovendien kent men in Beesd het woord sorry ook niet!
Re: Arrogantie Volvo Beesd
Geplaatst: 21.03.2016 - 17:25
door Walter
Anne, aan welk e-mailadres heb je dat bericht gestuurd? Heb jij een ontvangstbevestiging van dat bericht ontvangen? Heb wel eens eerder gehoord dat mails aan
__@volvocars.nl niet aankomen aangezien het volvocars.com is.
Re: Arrogantie Volvo Beesd
Geplaatst: 23.03.2016 - 12:26
door hans98
Mijn ervaring met Volvo Nederland is dat ze alle communicatie via de dealer laten lopen omdat ze zelf niet de resources/vaardigheid hebben om rechtstreeks klantencontact te onderhouden.
Daar is op zich niks mis mee, ware het niet dat ze op een lange mail van een klant met een reeks terechte klachten wel alert en duidelijk moeten reageren. Laat desnoods even een senior iemand een belletje doen en uitleggen hoe ze je mail gaan beantwoorden / wat ze met je feedback doen, dan is bij jou in ieder geval "de angel er uit".
Re: Arrogantie Volvo Beesd
Geplaatst: 23.03.2016 - 17:10
door Paul
Hi Anne,
Stuur mij anders even een PM met het hele verhaal en je kenteken. Ik denk oprecht dat het niet is aangekomen bij Volvo en ik wil je graag even helpen hierbij!
Re: Arrogantie Volvo Beesd
Geplaatst: 23.03.2016 - 22:57
door Anne900
Beste Paul, de mail is wel degelijk aangekomen bij Volvo maar een antwoord krijg ik niet!
Verder blijf ik graag anoniem totdat eea naar volle tevredenheid is opgelost!
Re: Arrogantie Volvo Beesd
Geplaatst: 23.03.2016 - 23:01
door mga1600
Hmm...?
Re: Arrogantie Volvo Beesd
Geplaatst: 24.03.2016 - 07:20
door Paul
Ja maar hoe weet je dan dat die mail is aangekomen en waar heb je het naar toe gestuurd?
Je wilt anoniem klagen over een klacht, maar hulp wil je niet. Begrijp je echt even niet.
Re: Arrogantie Volvo Beesd
Geplaatst: 24.03.2016 - 07:38
door OGA244
de dealer is daarbij toch steeds het aanspreekpunt die alle stappen in overleg met Volvo NL/Volvo AB zet
Re: Arrogantie Volvo Beesd
Geplaatst: 24.03.2016 - 08:02
door V-driver
Als je een retedure auto koopt en er blijken problemen mee te zijn die niet naar behoren worden opgelost is het begrijpelijk dat je een dergelijke perceptie hebt. Dat je je frustratie dan op een andere wijze gaat kanaliseren dan via een doodlopend spoor bij de instantie die je negatieve indruk kan wegnemen is ook logisch.
Jammer dat TS nu zelf alsnog wordt weggezet als "kwaaie pier". Soms is het oplossen van een probleem niet het issue, het is dat TS zoekt om erkenning. Het feit dat TS geen inhoudelijke info geeft siert hem. Modder smijten is niet zaligmakend.
En voor wat betreft erkenning. Volvo Nederland kan je wel terugverwijzen naar de dealer omdat ze niet de tools zouden hebben om met eindklanten te communiceren (rare aanname overigens). Maar dat is erg zorgwekkend. Stel dat je juist een klacht hebt OVER je dealer. Dan ben je dus aan de goden overgeleverd, want de ultieme vertegenwoordiger van je merk zal niet thuis geven. En ja, dat heb ik aan den lijve ondervonden, dus die zorg is terecht.
Re: Arrogantie Volvo Beesd
Geplaatst: 24.03.2016 - 08:04
door Walter
Anne900 schreef:Beste Paul, de mail is wel degelijk aangekomen bij Volvo maar een antwoord krijg ik niet! Verder blijf ik graag anoniem totdat eea naar volle tevredenheid is opgelost!
Wij proberen met zijn allen te helpen, oa de ingangen die wij in Beesd hebben. Vooral omdat het verhaal niet overeenkomt met hoe wij 'Beesd' kennen. Vandaar ook mijn vraag, ben erg benieuwd naar het antwoord daarop;
Walter schreef:Anne, aan welk e-mailadres heb je dat bericht gestuurd? Heb jij een ontvangstbevestiging van dat bericht ontvangen? Heb wel eens eerder gehoord dat mails aan
__@volvocars.nl niet aankomen aangezien het volvocars.com is.
Re: Arrogantie Volvo Beesd
Geplaatst: 24.03.2016 - 08:10
door Walter
V-driver schreef:
Als je een retedure auto koopt en er blijken problemen mee te zijn die niet naar behoren worden opgelost is het begrijpelijk dat je een dergelijke perceptie hebt. Dat je je frustratie dan op een andere wijze gaat kanaliseren dan via een doodlopend spoor bij de instantie die je negatieve indruk kan wegnemen is ook logisch.
Jammer dat TS nu zelf alsnog wordt weggezet als "kwaaie pier". Soms is het oplossen van een probleem niet het issue, het is dat TS zoekt om erkenning. Het feit dat TS geen inhoudelijke info geeft siert hem. Modder smijten is niet zaligmakend.
En voor wat betreft erkenning. Volvo Nederland kan je wel terugverwijzen naar de dealer omdat ze niet de tools zouden hebben om met eindklanten te communiceren (rare aanname overigens). Maar dat is erg zorgwekkend. Stel dat je juist een klacht hebt OVER je dealer. Dan ben je dus aan de goden overgeleverd, want de ultieme vertegenwoordiger van je merk zal niet thuis geven. En ja, dat heb ik aan den lijve ondervonden, dus die zorg is terecht.
TS wordt niet weggezet als 'kwaaie pier', er zijn alleen een aantal leden die hulp aanbieden maar daarvoor zijn wat meer gegevens nodig. Heeft niet zoveel met modder van doen. Als je een issue hebt met je dealer, is er altijd een dealer even verderop waar je je wel thuis voelt. Dat zou zelfs 1 van hetzelfde concern kunnen zijn, hoe gek dat ook klinkt. Overigens doet het er in mijn ogen niet toe of je een 'retedure auto' koopt of een V40-met-wieldoppen, de service moet hetzelfde zijn. Voor de koper van de V40-met-wieldoppen kan de beleving rond de aanschaf en de investering waardevoller zijn dan voor de koper van die 'retedure auto'
Re: Arrogantie Volvo Beesd
Geplaatst: 24.03.2016 - 08:42
door Ben
Anne900 schreef:
Beste Paul, de mail is wel degelijk aangekomen bij Volvo maar een antwoord krijg ik niet!
Verder blijf ik graag anoniem totdat eea naar volle tevredenheid is opgelost!
Anoniemiteit lost je probleem niet op.
We proberen je oproep om hulp te beantwoorden.
Ik neem aan dat je een oplossing zoekt en niet alleen wilt klagen.
Zoals ik je in een PB en per email heb laten weten leest Volvocars hier mee.
Op basis van de hier door jou opgeschreven dingen kunnen ze dat niet herleiden naar een auto of kenteken.
Ik heb je dan ook gevraagd mij je contactgegevens te laten kennen zodat Volvocars contact met hem kan opnemen.