Arrogantie Volvo Beesd

De XC90 wordt na 12 jaar vervangen door de nieuwe XC90
Anne900
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 16.02.2016 - 09:28

Na diverse problemen te hebben gehad met de nieuw XC90 en dit meermalen aangekaart te hebben bij Volvo Beesd proberen ze ons als een klein kind terzijde te schuiven.

Wie ervaart ook de arrogante houding van Volvo Beesd?
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Hai Anne, ik heb de ervaring niet. Kan je iets specifieker zijn?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Anne900
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 16.02.2016 - 09:28

Simpel, nergens op reageren.
Gebruikersavatar
SRI
3rd Gear member
Berichten: 251
Lid geworden op: 25.10.2015 - 20:23
Locatie: NO-NL

Loopt dat via je/de dealer? Of rechtstreeks?

Als 't bewust negeren is, is dat niet slim voor image building, als 't is omdat ze 't druk hebben zou je ook dat kunnen laten weten (en dat je erop terugkomt), als 't is omdat ze je klacht / melding niet ontvangen hebben is 't dom toeval.

Ik heb met Beesd tot nu toe goede ervaringen, maar ging bij bij niet om klachten over de auto, dus kan ik niet over meepraten. Wat anders is de Oncall, dat is echt bad voor image, wat mijn ervaringen betreft. Wel verklaarbaar, want, extern servicecentrum etc, maar dan nog, ik zou juist het klantencontact goed willen hebben, omdat merkbeleving / hoppen tegenwoordig sneller gaat dan vroeger. En dan kun je klant maar beter serieus nemen, hoe 't inhoudelijk ook zit. Als jij je serieus genomen voelt, accepteer je ook meer van de andere kant / is er meer mogelijk, is voor beide partijen beter.
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

Ik vind nergens op reageren niet direct "als een klein kind terzijde schuiven" of "arrogante houding".
Als je onze beoordeling van het niet-reageren van de importeur wil zul je iets meer details moeten geven van de situatie.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40971
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Anne laat mij (mag via PB) even weten hoe en op welke wijze je contact met de importeur hebt.
Misschien dat ik je verder kan wijzen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13734
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

We hebben geen idee hoezeer Volvo achter de schermen bezig is bij je dealer om oplossingen aan te dragen, maar die dealer is steeds wel je eerste aanspreekpunt
Gebruikersavatar
thavipah
3rd Gear member
Berichten: 277
Lid geworden op: 03.10.2014 - 21:07

Erg vervelend als je je niet gehoord voelt. Een vriendin van mijn vrouw heeft ook een XC90 uit december 2015 (een week voor die van ons afgeleverd). Die auto heeft meer bij de dealer gestaan dan dat ze er in gereden hebben. Ik kan me voorstellen dat je er dan een keer klaar mee bent.

Tot op heden is mijn ervaring bij mijn dealer (Niham Den Haag) helemaal top. Ze nemen problemen zeer serieus en doen er alles aan om zaken snel en adequaat op te lossen. Wellicht is het toch slimmer om terug naar je dealer te gaan en daar een oplossing te zoeken.
Anne900
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 16.02.2016 - 09:28

Met mijn dealer is helemaal niets mis die communiceert prima.

Er is een lange mail naar de importeur gegaan met daarin de klachten mbt de Volvo, Volvo assistance en andere zaken die met name in Beesd zijn mis gegaan.

Tot nu toe geen enkele reactie erop. Elke keer maar weer zelf bellen en dan proberen ze je af te schepen richting de dealer.

Nogmaals, aan mijn dealer ligt het niet maar de dealer kan de problemen mbt Volvo assistance niet oplossen.

Bovendien kent men in Beesd het woord sorry ook niet!
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24656
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Anne, aan welk e-mailadres heb je dat bericht gestuurd? Heb jij een ontvangstbevestiging van dat bericht ontvangen? Heb wel eens eerder gehoord dat mails aan __@volvocars.nl niet aankomen aangezien het volvocars.com is.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
hans98
4th Gear member
Berichten: 924
Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
Locatie: Leiderdorp

Mijn ervaring met Volvo Nederland is dat ze alle communicatie via de dealer laten lopen omdat ze zelf niet de resources/vaardigheid hebben om rechtstreeks klantencontact te onderhouden.

Daar is op zich niks mis mee, ware het niet dat ze op een lange mail van een klant met een reeks terechte klachten wel alert en duidelijk moeten reageren. Laat desnoods even een senior iemand een belletje doen en uitleggen hoe ze je mail gaan beantwoorden / wat ze met je feedback doen, dan is bij jou in ieder geval "de angel er uit".
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8

Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Hi Anne,

Stuur mij anders even een PM met het hele verhaal en je kenteken. Ik denk oprecht dat het niet is aangekomen bij Volvo en ik wil je graag even helpen hierbij!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Anne900
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 16.02.2016 - 09:28

Beste Paul, de mail is wel degelijk aangekomen bij Volvo maar een antwoord krijg ik niet!

Verder blijf ik graag anoniem totdat eea naar volle tevredenheid is opgelost!
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 3160
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Hmm...?
XC60 T6 Ultimate Dark my24
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ja maar hoe weet je dan dat die mail is aangekomen en waar heb je het naar toe gestuurd?

Je wilt anoniem klagen over een klacht, maar hulp wil je niet. Begrijp je echt even niet.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13734
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

de dealer is daarbij toch steeds het aanspreekpunt die alle stappen in overleg met Volvo NL/Volvo AB zet
Gebruikersavatar
V-driver
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 18.08.2013 - 17:51

Als je een retedure auto koopt en er blijken problemen mee te zijn die niet naar behoren worden opgelost is het begrijpelijk dat je een dergelijke perceptie hebt. Dat je je frustratie dan op een andere wijze gaat kanaliseren dan via een doodlopend spoor bij de instantie die je negatieve indruk kan wegnemen is ook logisch.

Jammer dat TS nu zelf alsnog wordt weggezet als "kwaaie pier". Soms is het oplossen van een probleem niet het issue, het is dat TS zoekt om erkenning. Het feit dat TS geen inhoudelijke info geeft siert hem. Modder smijten is niet zaligmakend.

En voor wat betreft erkenning. Volvo Nederland kan je wel terugverwijzen naar de dealer omdat ze niet de tools zouden hebben om met eindklanten te communiceren (rare aanname overigens). Maar dat is erg zorgwekkend. Stel dat je juist een klacht hebt OVER je dealer. Dan ben je dus aan de goden overgeleverd, want de ultieme vertegenwoordiger van je merk zal niet thuis geven. En ja, dat heb ik aan den lijve ondervonden, dus die zorg is terecht.
V70 (my2010) 2,4D geartronic LE. Van huis uit 175pk/420nm, na Volvotune 235pk/510 nm

2013 V60 R-Design D5
Eerst 215 pk/420nm nu 245 pk/500nm
E-Powered by Obbe, voor het verbuik natuurlijk
After 4, the fun begins

Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24656
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Anne900 schreef:Beste Paul, de mail is wel degelijk aangekomen bij Volvo maar een antwoord krijg ik niet! Verder blijf ik graag anoniem totdat eea naar volle tevredenheid is opgelost!
Wij proberen met zijn allen te helpen, oa de ingangen die wij in Beesd hebben. Vooral omdat het verhaal niet overeenkomt met hoe wij 'Beesd' kennen. Vandaar ook mijn vraag, ben erg benieuwd naar het antwoord daarop;
Walter schreef:Anne, aan welk e-mailadres heb je dat bericht gestuurd? Heb jij een ontvangstbevestiging van dat bericht ontvangen? Heb wel eens eerder gehoord dat mails aan __@volvocars.nl niet aankomen aangezien het volvocars.com is.
Laatst gewijzigd door Walter op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24656
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

V-driver schreef: Als je een retedure auto koopt en er blijken problemen mee te zijn die niet naar behoren worden opgelost is het begrijpelijk dat je een dergelijke perceptie hebt. Dat je je frustratie dan op een andere wijze gaat kanaliseren dan via een doodlopend spoor bij de instantie die je negatieve indruk kan wegnemen is ook logisch.

Jammer dat TS nu zelf alsnog wordt weggezet als "kwaaie pier". Soms is het oplossen van een probleem niet het issue, het is dat TS zoekt om erkenning. Het feit dat TS geen inhoudelijke info geeft siert hem. Modder smijten is niet zaligmakend.

En voor wat betreft erkenning. Volvo Nederland kan je wel terugverwijzen naar de dealer omdat ze niet de tools zouden hebben om met eindklanten te communiceren (rare aanname overigens). Maar dat is erg zorgwekkend. Stel dat je juist een klacht hebt OVER je dealer. Dan ben je dus aan de goden overgeleverd, want de ultieme vertegenwoordiger van je merk zal niet thuis geven. En ja, dat heb ik aan den lijve ondervonden, dus die zorg is terecht.
TS wordt niet weggezet als 'kwaaie pier', er zijn alleen een aantal leden die hulp aanbieden maar daarvoor zijn wat meer gegevens nodig. Heeft niet zoveel met modder van doen. Als je een issue hebt met je dealer, is er altijd een dealer even verderop waar je je wel thuis voelt. Dat zou zelfs 1 van hetzelfde concern kunnen zijn, hoe gek dat ook klinkt. Overigens doet het er in mijn ogen niet toe of je een 'retedure auto' koopt of een V40-met-wieldoppen, de service moet hetzelfde zijn. Voor de koper van de V40-met-wieldoppen kan de beleving rond de aanschaf en de investering waardevoller zijn dan voor de koper van die 'retedure auto'
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40971
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Anne900 schreef: Beste Paul, de mail is wel degelijk aangekomen bij Volvo maar een antwoord krijg ik niet!

Verder blijf ik graag anoniem totdat eea naar volle tevredenheid is opgelost!
Anoniemiteit lost je probleem niet op.
We proberen je oproep om hulp te beantwoorden.
Ik neem aan dat je een oplossing zoekt en niet alleen wilt klagen.

Zoals ik je in een PB en per email heb laten weten leest Volvocars hier mee.

Op basis van de hier door jou opgeschreven dingen kunnen ze dat niet herleiden naar een auto of kenteken.

Ik heb je dan ook gevraagd mij je contactgegevens te laten kennen zodat Volvocars contact met hem kan opnemen.
Laatst gewijzigd door Ben op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gesloten

Terug naar “XC90 vanaf MY2015”