Hallo allemaal,
Sinds 4 dagen loopt mijn motor [1.8, 2004 , automaat] onregelmatig stationair.
Bij het stoplicht e.d is dit niet prettig , hij schommelt dan tussen 500 en 750 rpm.
Bij een koude motor gaat het eerst goed, maar na 20 km als hij goed warm is gaat hij "halen'".
Twee keer nu bij garage geweest, en natuurlijk doet hij het dan goed, grr.
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Auto heeft al grote beurt gekregen 3000km terug.
Distributie, nokkenastandwiel VVT vervangen, alle filters , olie bougies e.d.
Het is dus geen achterstallig onderhoud.....
onregelmatig stationair 500-750 rpm zagen/halen
-
- 2nd Gear member
Bedankt voor de tip, heb ik inmiddels gedaan.
Maar liep niet beter hierdoor.
Echter na deze middag er weer aan bezig geweest, en opeens zag ik dat de radiator slang mijn LPI injector raakte.
Warm laten worden en toen de slang uitzette drukte hij tegen mijn LPI injector aan.
De gasboer die een maand geleden de injectoren opnieuw vast had gezet, had de slang er te ver opgeschoven....
Injector meer ruimte gegeven door slang iets minder ver erop te schuiven en de injector weer met speciale kit vast gezet, loopt weer als een zonnetje..en ruimte genoeg nu als de slang uitzet
Maar liep niet beter hierdoor.
Echter na deze middag er weer aan bezig geweest, en opeens zag ik dat de radiator slang mijn LPI injector raakte.
Warm laten worden en toen de slang uitzette drukte hij tegen mijn LPI injector aan.
De gasboer die een maand geleden de injectoren opnieuw vast had gezet, had de slang er te ver opgeschoven....
Injector meer ruimte gegeven door slang iets minder ver erop te schuiven en de injector weer met speciale kit vast gezet, loopt weer als een zonnetje..en ruimte genoeg nu als de slang uitzet