Hi, de eerste post, maar ook een zware. Ik heb sinds 2012 een C30 D2. Vanaf het begin al problemen: remmen trillen ==> voorremmen vernieuwd (garantie). Na een jaar hetzelfde probleem. Achter-wiellager vernieuwd inclusief de remmen. Probleem niet verholpen: ook de voorremmen moesten vernieuwd.
Dat bleek de oplossing. Na een klein jaar: geen mogelijkheid meer om te schakelen. Druklager kapot, dus hele koppeling vernieuwd. een klein jaar verder (2 weken geleden): 100.000km beurt : no problem, maar bij het wegrijden hoorde ik een tik/rammel bij gasgeven. terug naar de garage en conclusie: versnellingsbak kapot. Moet een nieuwe in!
Ik heb via Zweden en de Nederlandse importeur om opheldering gevraagd, maar deze sturen mij terug naar de garage. Deze is (lijkt het) niet bereid mij tegemoet te komen.
Nu heb ik ergens gelezen dat er zoiets is als een non conformiteits-beginsel. Heeft iemand hier al eens iets over gehoord?
Wat zou ik nog meer kunnen doen, aangezien ik de defecten wel erg bedenkelijk vind binnen 4 jaren (100.000km)...
grtz
versnellingsbak C30 2012
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Misschien een (te) late reactie, maar ik lees het nu pas.
Vorig jaar was bij mijn V50 D2 uit 2012 was ook de bak stuk (MMT6), en er is een nieuwe ingezet. Volgens mijn dezelfde als van de C30 D2
Omdat alles toch open lag, tevens een nieuwe koppeling, incl drukgroep en dual mass vliegwiel, dit alles incl montage voor E 2200 bij volvotune in Elst.. km stand bij mij 200.000 km
9 uur voor de deur, en 16.30 uur reed ik weer naar huis.
Een aanrader.
Vorig jaar was bij mijn V50 D2 uit 2012 was ook de bak stuk (MMT6), en er is een nieuwe ingezet. Volgens mijn dezelfde als van de C30 D2
Omdat alles toch open lag, tevens een nieuwe koppeling, incl drukgroep en dual mass vliegwiel, dit alles incl montage voor E 2200 bij volvotune in Elst.. km stand bij mij 200.000 km
9 uur voor de deur, en 16.30 uur reed ik weer naar huis.
Een aanrader.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19