versnellingsbak C30 2012
Geplaatst: 23.03.2016 - 15:08
Hi, de eerste post, maar ook een zware. Ik heb sinds 2012 een C30 D2. Vanaf het begin al problemen: remmen trillen ==> voorremmen vernieuwd (garantie). Na een jaar hetzelfde probleem. Achter-wiellager vernieuwd inclusief de remmen. Probleem niet verholpen: ook de voorremmen moesten vernieuwd.
Dat bleek de oplossing. Na een klein jaar: geen mogelijkheid meer om te schakelen. Druklager kapot, dus hele koppeling vernieuwd. een klein jaar verder (2 weken geleden): 100.000km beurt : no problem, maar bij het wegrijden hoorde ik een tik/rammel bij gasgeven. terug naar de garage en conclusie: versnellingsbak kapot. Moet een nieuwe in!
Ik heb via Zweden en de Nederlandse importeur om opheldering gevraagd, maar deze sturen mij terug naar de garage. Deze is (lijkt het) niet bereid mij tegemoet te komen.
Nu heb ik ergens gelezen dat er zoiets is als een non conformiteits-beginsel. Heeft iemand hier al eens iets over gehoord?
Wat zou ik nog meer kunnen doen, aangezien ik de defecten wel erg bedenkelijk vind binnen 4 jaren (100.000km)...
grtz
Dat bleek de oplossing. Na een klein jaar: geen mogelijkheid meer om te schakelen. Druklager kapot, dus hele koppeling vernieuwd. een klein jaar verder (2 weken geleden): 100.000km beurt : no problem, maar bij het wegrijden hoorde ik een tik/rammel bij gasgeven. terug naar de garage en conclusie: versnellingsbak kapot. Moet een nieuwe in!
Ik heb via Zweden en de Nederlandse importeur om opheldering gevraagd, maar deze sturen mij terug naar de garage. Deze is (lijkt het) niet bereid mij tegemoet te komen.
Nu heb ik ergens gelezen dat er zoiets is als een non conformiteits-beginsel. Heeft iemand hier al eens iets over gehoord?
Wat zou ik nog meer kunnen doen, aangezien ik de defecten wel erg bedenkelijk vind binnen 4 jaren (100.000km)...
grtz