Ik hoor bij mijn V50 uit 2006 (2.4i) een ratel boven de 3000 toeren. Heeft 250.000 gelopen
Na een korte proefrit concludeert mijn plaatselijke auto garage (waar ik reeds jaren kom): zuiger stuk. RIP motor. Nu vind ik dit erg kort door de bocht. Zijn er andere manieren dit te testen. Wellicht een second opinion overwegen.
gr
Peter
Motor defect
- Peter
- 7th Gear member
- Berichten: 7677
- Lid geworden op: 21.08.2005 - 08:37
- Locatie: landgraaf
- Contacteer:
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
 Mijn Flickr foto's
- Hans oet Twent
- 7th Gear member
- Berichten: 9902
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Ik zag dit ook al in een ander topic voorbij komen. Gekantelde zuiger zei je. Wel dat is heel goed mogelijk hoor. Gaat erg ratelen en op een gegeven moment zelfs vast zitten. Ratelen komt vaak doordat de lagerschalen op de krukas versleten zijn en of weggeslagen zijn. (Bij klassieke auto's komt dat wel voor) Krukas is dan over en uit, zuiger is over en uit en hopelijk is de cilinderwand nog ok. Enige wat je moet doen is het blok uit elkaar halen en kijken wat de oorzaak is en of dat nog reparabel is.Peter schreef: Ik hoor bij mijn V50 uit 2006 (2.4i) een ratel boven de 3000 toeren. Heeft 250.000 gelopen
Na een korte proefrit concludeert mijn plaatselijke auto garage (waar ik reeds jaren kom): zuiger stuk. RIP motor. Nu vind ik dit erg kort door de bocht. Zijn er andere manieren dit te testen. Wellicht een second opinion overwegen.
gr
Peter
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
- Peter
- 7th Gear member
- Berichten: 7677
- Lid geworden op: 21.08.2005 - 08:37
- Locatie: landgraaf
- Contacteer:
Daar was ik al bang voor. Zelf atechnisch. Het uit elkaar halen moet ik dan laten doen en kost dan toch weer aardig wat centen. En als dan vervolgens blijkt, dat er niets meer aan te doen is, moet ik hem alsnog weg doen. Of een gereviseerde motor. Ben ik dan toch een paar duizend euri's armer. En tja, hmmmm 2006? Twijfel twijfel.
Dank voor je reactie Hans.
Dank voor je reactie Hans.
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
 Mijn Flickr foto's
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16545
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Niet gaan sleutelen, ga je op leeg lopen. Of een andere motor er in of weg met de auto. In geval van optie 1 is het doorrijden tot het bittere einde van de auto geblazen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19585
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Oei Peter,
Dat is een tijd geleden.
Maar dat klinkt niet best een gekantelde zuiger in je motor. En zoals Ger (V70/2.4D/2003) al aangeeft. Ga je laten sleutelen dan ben je al gauw heel wat centen kwijt. Hij kan het weten.
Ik zie dat ie inmiddels te koop staat. Jammer.
Als je deze verkoopt. Komt er dan weer een nieuwe Volvo voor terug?
(BTW, je favoriete onderwerp is weer terug. Zoek de Volvo Forum Trofee. )
Dat is een tijd geleden.
Maar dat klinkt niet best een gekantelde zuiger in je motor. En zoals Ger (V70/2.4D/2003) al aangeeft. Ga je laten sleutelen dan ben je al gauw heel wat centen kwijt. Hij kan het weten.
Ik zie dat ie inmiddels te koop staat. Jammer.
Als je deze verkoopt. Komt er dan weer een nieuwe Volvo voor terug?
(BTW, je favoriete onderwerp is weer terug. Zoek de Volvo Forum Trofee. )
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1498
- Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45
Diagnose: Je kan de bougies eruit draaien en met een endoscoop in de cylinders kijken. Dat kost niet veel tijd / geld en kan elke garage als het goed is. Dan weet je meer als het goed is.
En voor de auto: motor van de sloop erin en doorrijden.....een 2.4 blok moet niet al te lastig aan te komen zijn en je eigen kapotte blok levert wellicht nog wat op (cylinderkop of zo).
En voor de auto: motor van de sloop erin en doorrijden.....een 2.4 blok moet niet al te lastig aan te komen zijn en je eigen kapotte blok levert wellicht nog wat op (cylinderkop of zo).