Vorige week een weekje vakantie gevierd in Zuid Frankrijk. Na alle problemen met mijn eerste Volvo, de D4My2015, die hier genoeg staan beschreven, een eerste korte vakantie gevierd met mijn T3My2016. Natuurlijk heb ik nog niet echt vertrouwen in het merk en om die reden toch maar even thuis alle Volvo dealers opgezocht die in de buurt van mijn route lagen.
Maar nee, ik heb ze niet nodig gehad. Ik heb inmiddels 8000 km gereden en nog steeds zonder branden lampjes. Terwijl bij mijn D4 de ellende al begon bij 400 km.
Kortom ik heb nog geen echte problemen met de auto, dus begint mijn vertrouwen een beetje te komen in met merk Volvo. En nu maar zien hoe het in de toekomst blijft gaan. Ik mis het diesel gevoel wel en zeker de power van de D4, maar de problemen zeker niet.
Wat ik wel heb met deze auto t.o.v. mijn vorige is dat mijn airco wat wispelturig is bij een wat hogere buitentemperatuur. Bij mijn D4 bleef het toerental van de aanjager redelijk gelijk, maar bij deze auto is het toerental van de aanjager steeds in beweging bij een hogere buitentemperatuur. Het ene moment waait je "toupetje" van je hoofd en onmiddellijk daarna is er weer rust in de auto, maar dat blijft aan de gang. Het is mij nog nooit eerder opgevallen bij een auto met een automatische airco. Daar zal ik als de temperatuur hier ook wat hoger is even mee langs de dealer moeten. Overigens staat bij "instellingen" de stand dan op normaal, net als bij mijn vorige auto.
Ook moet ik even laten kijken of de koppeling wat bij te stellen is. Ik moet het koppeling pedaal bijna door de bodem trappen om het toerental laag te houden als ik stil sta. Zodra mijn pedaal maar een heel klein stukje omhoog komt, begint het toerental al iets op te lopen. Normaal natuurlijk, maar wel veel vroeger dan bij mijn D4. Ook krijg ik soms het gevoel dat de koppeling niet helemaal vrijkomt.
Maar voor de rest!!! Hij rijdt niet verkeerd. Op de terugrit van 1345km met een gemiddeld verbruik volgens de auto van 1:15,8 en volgens een berekening met het aantal gereden km en getankte liters 1:15,4 en dat bij een snelheid van 135 km per uur.....niet echt verkeerd vind ik.
Een eerste probleemloze vakantie met een Volvo, een feestje waard
Ennnnn........ het is goed gegaan!!!
- V.I.K.
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 24.10.2014 - 06:38
Volvo V40 D4 My2015
, Volvo V40 CC T3 My2016
VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein

VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein
-
- 4th Gear member
- Berichten: 689
- Lid geworden op: 23.09.2013 - 11:30
Dat met die koppeling is eigen aan de t3 zit in het motormannegement anders zou ie t oo ch stilvallen met een bruuske beweging van je voet . Helpt de koppel ik ng trouwens te ontlasten bij het wegrijden. Is geen probleem
- Rha007
- 5th Gear member
- Berichten: 1352
- Lid geworden op: 21.04.2014 - 10:17
Goed om te lezen dat na alle ellende met de vorige auto, deze auto bevalt.
Dat van de airco vind ik wel vreemd, ik heb hier zelf in de V40 geen last van. Misschien proberen om de instelling van de airco op laag te zetten?
Dat van de airco vind ik wel vreemd, ik heb hier zelf in de V40 geen last van. Misschien proberen om de instelling van de airco op laag te zetten?
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
- patman
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 11.04.2014 - 23:32
Goed om te horen dat alles goed is gegaan....
En dat met de koppeling is bij mij ook en heb dat ook nagevragen maar is een zelfstellende koppeling zeggen ze en vind hem met het (snel) overschakelen ook wat zenuwachtig reageren soms.
Schijnbaar is dat T3 eigen.
Maar in ieder geval heel veel plezier met de V40.......
En dat met de koppeling is bij mij ook en heb dat ook nagevragen maar is een zelfstellende koppeling zeggen ze en vind hem met het (snel) overschakelen ook wat zenuwachtig reageren soms.
Schijnbaar is dat T3 eigen.
Maar in ieder geval heel veel plezier met de V40.......
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1084
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06
Zo, dat vind ik heel netjes voor een benzinemotor!!V.I.K. schreef: Op de terugrit van 1345km met een gemiddeld verbruik volgens de auto van 1:15,8 en volgens een berekening met het aantal gereden km en getankte liters 1:15,4 en dat bij een snelheid van 135 km per uur.....niet echt verkeerd vind ik.
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
- Mark_V
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 17.05.2015 - 16:40
- Locatie: Den Helder
Misschien wel te netjes. Zeker wind mee en heuvel af? Ik zie mijzelf als een zeer rustige rijder en ben ook by far de zuinigste benzine rijder hier op het forum, maar als ik 130+ rijd kom ik niet verder dan 1:11,5.4wielen schreef:Zo, dat vind ik heel netjes voor een benzinemotor!!V.I.K. schreef: Op de terugrit van 1345km met een gemiddeld verbruik volgens de auto van 1:15,8 en volgens een berekening met het aantal gereden km en getankte liters 1:15,4 en dat bij een snelheid van 135 km per uur.....niet echt verkeerd vind ik.
Verder top dat je geen bijzonderheden hebt gehad met de wagen. Zo'n CC zal wel lekker comfortabel tijden, hoog op de pootjes. Op naar nog vele heerlijke kilometers
- Tarantino
- 3rd Gear member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 20:25
- Locatie: Apeldoorn
Fijn om te horen V.I.K. Geeft idd weer vertrouwen!
Ik heb met mijn vorige auto (Nissan) ook aardig wat problemen gehad, meer in de trant van rammels en resonanties. Gelukkig waren de problemen niet zo erg als bij jouw vorige Volvo maar voor mij al reden genoeg om deze in te ruilen (was net een jaar oud).
Veel plezier met de CC, erg mooie auto!
Ik heb met mijn vorige auto (Nissan) ook aardig wat problemen gehad, meer in de trant van rammels en resonanties. Gelukkig waren de problemen niet zo erg als bij jouw vorige Volvo maar voor mij al reden genoeg om deze in te ruilen (was net een jaar oud).
Veel plezier met de CC, erg mooie auto!
Huidig:
Volvo V40 T2 Kinetic, Business pack, winter line, 17" Freja, Osmium grey
Ex:
Volvo V50 1.6D Sport, Professional line, bj.2010, 17" Spartacus etc.
9Volvo S40 1.8 Edition I bj.2008, 17" Spartacus, etc.
Volvo V50 2.0D Momentum bj.2004, 17"Sagitta, bodykit, etc.
Volvo V50 2.0D Momentun bj.2006, 17"Scotia, leer, bodykit, etc.
Volvo V50 1.6D Momentum bj.2005, 17"Sculptor, bodykit, etc.
Volvo V40 1.9D Ph.II bj.2001, 16"Crater, alle opties
Volvo V40 1.9D Ph.I Europa bj.2000/size]
Volvo V40 T2 Kinetic, Business pack, winter line, 17" Freja, Osmium grey
Ex:
Volvo V50 1.6D Sport, Professional line, bj.2010, 17" Spartacus etc.
9Volvo S40 1.8 Edition I bj.2008, 17" Spartacus, etc.
Volvo V50 2.0D Momentum bj.2004, 17"Sagitta, bodykit, etc.
Volvo V50 2.0D Momentun bj.2006, 17"Scotia, leer, bodykit, etc.
Volvo V50 1.6D Momentum bj.2005, 17"Sculptor, bodykit, etc.
Volvo V40 1.9D Ph.II bj.2001, 16"Crater, alle opties
Volvo V40 1.9D Ph.I Europa bj.2000/size]
- V.I.K.
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 24.10.2014 - 06:38
Vanmorgen even bij mijn dealer langs geweest...........Nee ze doken niet onder het bureau toen ik binnenkwam 
Het eerder verhogen van het toerental hoort volgens de monteur idd bij de benzine versie en de benzine software. Hetzelfde als Chrisito bedoelt denk ik. Wel vond de monteur de schakeling wat zwaarder gaan, maar volgens hem had dat nog wat te maken met "nieuwigheid", wat door mij vertaald werd als het gevoel van niet helemaal vrijkomen.
De auto is nog even aan de computer geweest om te kijken of er een foutmelding in de airco aanwezig was. Niet het geval. Hopen dat hier in dit land ook de buitentemperatuur op gaat lopen, dan kijken of het nog het geval is, dan is het iig te constateren en nu natuurlijk niet met deze buitentemperaturen
Het benzine verbruik, ja ik vind het niet verkeerd. Nu rijdt ik altijd wel op de cruise control en probeer zoveel mogelijk te anticiperen om het systeem aan de gang te houden. Snelheid in Belgie natuurlijk wel weer 120 en in dit land in de randstad 100. Dus niet de hele weg 135. Maar in de stad is het verbruik wel veel lager, dan zit ik rond de 1 : 11,5
Oh ja ik heb nog wat geleerd in de vakantie.
In Frankrijk betalen de inwoners geen wegenbelasting, vandaar dat er ontzettend veel diesels rijden. Omdat Frankrijk geen wegenbelasting kent, is de brandstof erg duur. Bij de goedkope pomp betaalde ik € 1,247 en langs de tolweg € 1,379.
In Luxemburg schrok ik helemaal van de benzine prijs. Daar moest ik langs de snelweg een bedrag van € 1,018 betalen.
Wat heb ik nu geleerd? Juist, nu weet ik waarom diefstal in dit land strafbaar is.................De overheid duldt geen concurrentie

Het eerder verhogen van het toerental hoort volgens de monteur idd bij de benzine versie en de benzine software. Hetzelfde als Chrisito bedoelt denk ik. Wel vond de monteur de schakeling wat zwaarder gaan, maar volgens hem had dat nog wat te maken met "nieuwigheid", wat door mij vertaald werd als het gevoel van niet helemaal vrijkomen.
De auto is nog even aan de computer geweest om te kijken of er een foutmelding in de airco aanwezig was. Niet het geval. Hopen dat hier in dit land ook de buitentemperatuur op gaat lopen, dan kijken of het nog het geval is, dan is het iig te constateren en nu natuurlijk niet met deze buitentemperaturen

Het benzine verbruik, ja ik vind het niet verkeerd. Nu rijdt ik altijd wel op de cruise control en probeer zoveel mogelijk te anticiperen om het systeem aan de gang te houden. Snelheid in Belgie natuurlijk wel weer 120 en in dit land in de randstad 100. Dus niet de hele weg 135. Maar in de stad is het verbruik wel veel lager, dan zit ik rond de 1 : 11,5
Oh ja ik heb nog wat geleerd in de vakantie.
In Frankrijk betalen de inwoners geen wegenbelasting, vandaar dat er ontzettend veel diesels rijden. Omdat Frankrijk geen wegenbelasting kent, is de brandstof erg duur. Bij de goedkope pomp betaalde ik € 1,247 en langs de tolweg € 1,379.
In Luxemburg schrok ik helemaal van de benzine prijs. Daar moest ik langs de snelweg een bedrag van € 1,018 betalen.
Wat heb ik nu geleerd? Juist, nu weet ik waarom diefstal in dit land strafbaar is.................De overheid duldt geen concurrentie
Laatst gewijzigd door V.I.K. op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo V40 D4 My2015
, Volvo V40 CC T3 My2016
VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein

VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein
- Huite
- 3rd Gear member
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 03.04.2015 - 23:27
- Locatie: Nunhem
Goed om positief nieuws te horen V.I.K!
Ga vanaf morgen ook over op benzine met een V70 T4.
Overigens niet omdat de V40 D2 niet in orde was!
Ga vanaf morgen ook over op benzine met een V70 T4.
Overigens niet omdat de V40 D2 niet in orde was!
Nu: XC60 T5 GT 2018 Electric Silver
Vroegah gereden:
240 DL plm. 1983
340 GL diesel plm. 1987
C30 D2 2010
V40 D2 2015
V70 T4 GT 2016
Vroegah gereden:
240 DL plm. 1983
340 GL diesel plm. 1987
C30 D2 2010
V40 D2 2015
V70 T4 GT 2016
- V.I.K.
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 24.10.2014 - 06:38
Ik hoop niet dat je last hebt van ruimtevrees HuiteHuite schreef: Ga vanaf morgen ook over op benzine met een V70 T4.
Overigens niet omdat de V40 D2 niet in orde was!

Super mooie auto, hopen dat het benzine rijden je ook plezier geeft. Ik blijf het dieselen toch wel missen
Volvo V40 D4 My2015
, Volvo V40 CC T3 My2016
VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein

VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein
- Huite
- 3rd Gear member
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 03.04.2015 - 23:27
- Locatie: Nunhem
Ja ruimte zit er zat in in zo'n V70!
Mis na mijn eerste ritje de diesel niet hoor.
Lekker stil en comfortabel is wat overheerst.
Mis na mijn eerste ritje de diesel niet hoor.
Lekker stil en comfortabel is wat overheerst.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nu: XC60 T5 GT 2018 Electric Silver
Vroegah gereden:
240 DL plm. 1983
340 GL diesel plm. 1987
C30 D2 2010
V40 D2 2015
V70 T4 GT 2016
Vroegah gereden:
240 DL plm. 1983
340 GL diesel plm. 1987
C30 D2 2010
V40 D2 2015
V70 T4 GT 2016
- Longone
- 5th Gear member
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 10.08.2006 - 12:02
Als zuinigste dieselrijder verwijs ook ik het verhaal van zuinig rijden met 135 km/u naar het rijk der fabelen.Mark_V schreef: Misschien wel te netjes. Zeker wind mee en heuvel af? Ik zie mijzelf als een zeer rustige rijder en ben ook by far de zuinigste benzine rijder hier op het forum, maar als ik 130+ rijd kom ik niet verder dan 1:11,5.
Mijn D2 gaat van 1:26 terug naar 1:19 met dit soort snelheden.
- rebride
- 2nd Gear member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 22.08.2013 - 21:40
- Locatie: Enschede
heren,
ik ben op dit moment in het bezit van een D2 1.6, wat raden jullie me aan een T3 of een D2 nieuw type. qua km maakt het niets uit.
zul je het verschil goed merken qua power of is te verwaarlozen. als je namelijk naar de prestaties kijkt doet de T3 er bijna 4sec sneller over naar de 100km.
maar of je dit in de praktijk ook merkt, dat is de vraag!!!
dus mensen die ervaring hebben met een D2 en T3 graag jullie ervaring, zodat ik asap een beslissing kan nemen.
alvast bedankt
ik ben op dit moment in het bezit van een D2 1.6, wat raden jullie me aan een T3 of een D2 nieuw type. qua km maakt het niets uit.
zul je het verschil goed merken qua power of is te verwaarlozen. als je namelijk naar de prestaties kijkt doet de T3 er bijna 4sec sneller over naar de 100km.
maar of je dit in de praktijk ook merkt, dat is de vraag!!!
dus mensen die ervaring hebben met een D2 en T3 graag jullie ervaring, zodat ik asap een beslissing kan nemen.
alvast bedankt
Laatst gewijzigd door rebride op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Huidige Auto:
Volvo V40 T3 Nordic+Sport 2017
Vorige auto's:
Volvo V40 D2 R-design 2014, Toyota Avensis station 2012, Toyota Avensis station 2009, Toyota Verso 2008, Toyota Verso 2006, Toyota Verso 2005, Toyota Corolla station, Suzuki Baleno Estate 18GTX, Suzuki Baleno Estate 16, Suzuki Baleno Estate 16, Toyota Corolla 16 GTX, Toyota Corolla 18D, Daihatsu Charade 1.0 T.D, Fiat Uno 1.0
Volvo V40 T3 Nordic+Sport 2017
Vorige auto's:
Volvo V40 D2 R-design 2014, Toyota Avensis station 2012, Toyota Avensis station 2009, Toyota Verso 2008, Toyota Verso 2006, Toyota Verso 2005, Toyota Corolla station, Suzuki Baleno Estate 18GTX, Suzuki Baleno Estate 16, Suzuki Baleno Estate 16, Toyota Corolla 16 GTX, Toyota Corolla 18D, Daihatsu Charade 1.0 T.D, Fiat Uno 1.0
- Tarantino
- 3rd Gear member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 20:25
- Locatie: Apeldoorn
Wanneer je de auto zelf moet betalen zeg ik benzine. Wanneer het bv lease is een diesel.
Ik rijd zo'n 40K per jaar op benzine (privé) en dat bevalt mij uitstekend. Mij teveel problemen (en dus onvoorziene hoge kosten) met de huidige diesels (niet specifiek Volvo!).
Qua prestaties maakt het met de benzine turbomotoren ook al niet veel meer uit. Zeker nu Volvo's weer een 2.0 aan boord hebben. Ik heb zelf een T2. T3 en hoger zal vast nog lekkerder rijden
.
Ook met volle bepakking en in de bergen voldoet voor mij een benzine turbomotor.
Ik rijd zo'n 40K per jaar op benzine (privé) en dat bevalt mij uitstekend. Mij teveel problemen (en dus onvoorziene hoge kosten) met de huidige diesels (niet specifiek Volvo!).
Qua prestaties maakt het met de benzine turbomotoren ook al niet veel meer uit. Zeker nu Volvo's weer een 2.0 aan boord hebben. Ik heb zelf een T2. T3 en hoger zal vast nog lekkerder rijden

Ook met volle bepakking en in de bergen voldoet voor mij een benzine turbomotor.
Laatst gewijzigd door Tarantino op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Huidig:
Volvo V40 T2 Kinetic, Business pack, winter line, 17" Freja, Osmium grey
Ex:
Volvo V50 1.6D Sport, Professional line, bj.2010, 17" Spartacus etc.
9Volvo S40 1.8 Edition I bj.2008, 17" Spartacus, etc.
Volvo V50 2.0D Momentum bj.2004, 17"Sagitta, bodykit, etc.
Volvo V50 2.0D Momentun bj.2006, 17"Scotia, leer, bodykit, etc.
Volvo V50 1.6D Momentum bj.2005, 17"Sculptor, bodykit, etc.
Volvo V40 1.9D Ph.II bj.2001, 16"Crater, alle opties
Volvo V40 1.9D Ph.I Europa bj.2000/size]
Volvo V40 T2 Kinetic, Business pack, winter line, 17" Freja, Osmium grey
Ex:
Volvo V50 1.6D Sport, Professional line, bj.2010, 17" Spartacus etc.
9Volvo S40 1.8 Edition I bj.2008, 17" Spartacus, etc.
Volvo V50 2.0D Momentum bj.2004, 17"Sagitta, bodykit, etc.
Volvo V50 2.0D Momentun bj.2006, 17"Scotia, leer, bodykit, etc.
Volvo V50 1.6D Momentum bj.2005, 17"Sculptor, bodykit, etc.
Volvo V40 1.9D Ph.II bj.2001, 16"Crater, alle opties
Volvo V40 1.9D Ph.I Europa bj.2000/size]
- V.I.K.
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 24.10.2014 - 06:38
Welkom in het land der fabelen zou ik zeggen. Niemand hoeft dit verhaal natuurlijk te geloven. Ik kan het echt niet helpen dat ik in 1 dag vanuit Zuid Frankrijk naar huis reed. Een ritje van 1365 km. Vertrokken daar met een volle tank. Onderweg in Frankrijk 42,6 ltr getankt en bij thuiskomst direct weer de tank vol gegooid 46,04 ltr. Of mijn rekenmachine moet in de prullenbak of leef ik in het land der fabelen. De keus is aan de lezerLongone schreef:Als zuinigste dieselrijder verwijs ook ik het verhaal van zuinig rijden met 135 km/u naar het rijk der fabelen.Mark_V schreef: Misschien wel te netjes. Zeker wind mee en heuvel af? Ik zie mijzelf als een zeer rustige rijder en ben ook by far de zuinigste benzine rijder hier op het forum, maar als ik 130+ rijd kom ik niet verder dan 1:11,5.
Mijn D2 gaat van 1:26 terug naar 1:19 met dit soort snelheden.
Volvo V40 D4 My2015
, Volvo V40 CC T3 My2016
VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein

VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein
- V.I.K.
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 24.10.2014 - 06:38
Ik heb nu zelf een T3. Ik heb een proefrit gemaakt in een D2. Wat rijden betreft doen ze niet echt onder voor elkaar. Althans zo heb ik het ervaren. Heb je het niet nodig? Koop dan een benzine uitvoering. Door de hedendaagse milieu maatregelen hebben veel merken last van problemen met de diesel. Die specifieke klachten kom je niet tegen bij een diesel.rebride schreef: heren,
ik ben op dit moment in het bezit van een D2 1.6, wat raden jullie me aan een T3 of een D2 nieuw type. qua km maakt het niets uit.
zul je het verschil goed merken qua power of is te verwaarlozen. als je namelijk naar de prestaties kijkt doet de T3 er bijna 4sec sneller over naar de 100km.
maar of je dit in de praktijk ook merkt, dat is de vraag!!!
dus mensen die ervaring hebben met een D2 en T3 graag jullie ervaring, zodat ik asap een beslissing kan nemen.
alvast bedankt
Ik mis zelf het fijne diesel rijden. Maar de T3 is absoluut niet verkeerd. Iets kwistiger op het gas, maar wel stiller in de auto. Brandstof duurder, maar wegenbelasting weer goedkoper. Voor en nadelen tegen elkaar afwegen. Maar als ik in jouw schoenen stond nam ik een benzine uitvoeren. Op dit moment minder kans om met problemen te komen staan.
Volvo V40 D4 My2015
, Volvo V40 CC T3 My2016
VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein

VW Golf TDI, VW Touran TDI, VW Bora TDI, VW Transporter T4 TDI, Ford Escort, Mitsubishi Galant, Mitsubishi Lancer, Opel Astra, Opel Kadett, Opel Kadett, Ford Escort, Ford Escort, Renault 5, Renault 4, Fiat 600, Fiat 600, Opel Kaptein
- Tarantino
- 3rd Gear member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 20:25
- Locatie: Apeldoorn
Wegenbelasting is goedkoper idd, maar ook het onderhoud is goedkoper, de verzekering, de afschrijving lager. Daarnaast is de aanschaf hoger van een diesel (T2 tov D2 - T3 tov D3). Plus de kans op problemen. Ik heb veel diesels gehad, maar sinds 3 jaar rijd ik benzine. Veel leasemaatschappijen hanteren tegenwoordig de grens van 40k.
Ik weet natuurlijk niet hoelang je met de auto wilt rijden. ..? Is dit bv 2 jaar of 5 jaar.... (ivm de afschrijving).
Zoals ik al eerder schreef kunnen de hedendaagse benzine turbomotoren zich prima meten met de diesels. Ga eens uitgebreid proefrijden in beide of met alle 4 de motoren
.
Succes met de keuze.
Ik weet natuurlijk niet hoelang je met de auto wilt rijden. ..? Is dit bv 2 jaar of 5 jaar.... (ivm de afschrijving).
Zoals ik al eerder schreef kunnen de hedendaagse benzine turbomotoren zich prima meten met de diesels. Ga eens uitgebreid proefrijden in beide of met alle 4 de motoren

Succes met de keuze.
Huidig:
Volvo V40 T2 Kinetic, Business pack, winter line, 17" Freja, Osmium grey
Ex:
Volvo V50 1.6D Sport, Professional line, bj.2010, 17" Spartacus etc.
9Volvo S40 1.8 Edition I bj.2008, 17" Spartacus, etc.
Volvo V50 2.0D Momentum bj.2004, 17"Sagitta, bodykit, etc.
Volvo V50 2.0D Momentun bj.2006, 17"Scotia, leer, bodykit, etc.
Volvo V50 1.6D Momentum bj.2005, 17"Sculptor, bodykit, etc.
Volvo V40 1.9D Ph.II bj.2001, 16"Crater, alle opties
Volvo V40 1.9D Ph.I Europa bj.2000/size]
Volvo V40 T2 Kinetic, Business pack, winter line, 17" Freja, Osmium grey
Ex:
Volvo V50 1.6D Sport, Professional line, bj.2010, 17" Spartacus etc.
9Volvo S40 1.8 Edition I bj.2008, 17" Spartacus, etc.
Volvo V50 2.0D Momentum bj.2004, 17"Sagitta, bodykit, etc.
Volvo V50 2.0D Momentun bj.2006, 17"Scotia, leer, bodykit, etc.
Volvo V50 1.6D Momentum bj.2005, 17"Sculptor, bodykit, etc.
Volvo V40 1.9D Ph.II bj.2001, 16"Crater, alle opties
Volvo V40 1.9D Ph.I Europa bj.2000/size]
- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2748
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
V.I.K. schreef:Wat heb ik nu geleerd? Juist, nu weet ik waarom diefstal in dit land strafbaar is.................De overheid duldt geen concurrentie


Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 04.12.2015 - 13:39
Wellicht is je km teller kapot, en reed je de hele route rond de 100kmhV.I.K. schreef:Welkom in het land der fabelen zou ik zeggen. Niemand hoeft dit verhaal natuurlijk te geloven. Ik kan het echt niet helpen dat ik in 1 dag vanuit Zuid Frankrijk naar huis reed. Een ritje van 1365 km. Vertrokken daar met een volle tank. Onderweg in Frankrijk 42,6 ltr getankt en bij thuiskomst direct weer de tank vol gegooid 46,04 ltr. Of mijn rekenmachine moet in de prullenbak of leef ik in het land der fabelen. De keus is aan de lezerLongone schreef:Als zuinigste dieselrijder verwijs ook ik het verhaal van zuinig rijden met 135 km/u naar het rijk der fabelen.Mark_V schreef: Misschien wel te netjes. Zeker wind mee en heuvel af? Ik zie mijzelf als een zeer rustige rijder en ben ook by far de zuinigste benzine rijder hier op het forum, maar als ik 130+ rijd kom ik niet verder dan 1:11,5.
Mijn D2 gaat van 1:26 terug naar 1:19 met dit soort snelheden.
