Goeiedag,
Ik heb een volvo s40 T4 uit 1999. Er zit nu een 3 inch catback onder en 16 april komt er een 3 inch downpipe onder. Kort daarna ga ik de auto laten chippen bij volvotune. Nu heb ik een paar vragen over een dumpvalve.
Ik zou ook graag een dumpvalve op de auto willen hebben, maar ik zou niet weten welke. Ik hoor van verschillende mensen dat de volvo s40 T4 er om bekend staat dat die slecht gaat lopen met een dumpvalve. Is dat waar? En welke dumpvalve moet ik dan hebben? Mensen met ervaringen?
Kan de ik dumpvalve ook plaatsen nadat de auto gechipt is. Of gaat de auto dan weer anders lopen?
Mvg,
Danny
Vragen over een dumpvalve
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Contacteer:
Een dump valve / blow off valve gebruik je meestal wanneer de turbo (bijna) tot stilstand komt als je van je gas gaat. Zonder blow off wil de gecomprimeerde lucht terug in de turbo als de gasklep sluit, je krijgt dan een turbo die snel snelheid verliest, als je dan weer gas geeft krijg je enorme lag (hoge reactietijd) in de turbo. Om dat te voorkomen zie je vaak een blow off die zodra jij van je gas af gaat het teveel aan gecomprimeerde lucht wat niet meer de motor in via de blow off eruit de Turbo blijft dan meer op zijn toeren en zal sneller reageren. Een ander nadeel zonder blow off kan zijn dat door de hoge druk je de internals van de turbo het te zwaar zouden kunnen hebben.
Wellicht heb je al een blow off valve in je auto (geen idee) maar blaast deze de lucht niet zo "dramatisch" af als bijvoorbeeld een HKS blow off.
Wellicht heb je al een blow off valve in je auto (geen idee) maar blaast deze de lucht niet zo "dramatisch" af als bijvoorbeeld een HKS blow off.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
- Bas1982
- 3rd Gear member
Heb filmpje op youtube gezien van S40 T4 met een Forge DV,lijkt goed te werken en klinkt goed
'04 S40 T5
- 3"; downpipe - 2.5"; catback exhaust - custom made FMIC - 18"; Midir -Bilstein schroefset - Fasttech custom tuning
- 3"; downpipe - 2.5"; catback exhaust - custom made FMIC - 18"; Midir -Bilstein schroefset - Fasttech custom tuning
-
- 2nd Gear member
Ik heb me er goed in verdiept en zag dat www.europeantuningshop.nl een complete set voor de S40 T4 verkoopt. Dat is een dual-piston dumpvalve van Forge.
Ik vermoed dat er geen beschrijving/afbeeldingen bij zitten, dus hebben jullie voor mij een duidelijk how to om een dumpvalve op een S40 T4 te zetten?
Ik vermoed dat er geen beschrijving/afbeeldingen bij zitten, dus hebben jullie voor mij een duidelijk how to om een dumpvalve op een S40 T4 te zetten?
-
- Starter
Beste
Ik had een vraag over een blow off valve op Volvo v40 t3
Ik vind nergens een enkel een diverter valve kan iemand mij helpen met een te vinden of info erover want ik weet het niemeer
Ik had een vraag over een blow off valve op Volvo v40 t3
Ik vind nergens een enkel een diverter valve kan iemand mij helpen met een te vinden of info erover want ik weet het niemeer