Geluid / tik

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Gustaaf
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 14.03.2016 - 21:49

Bij mijn Volvo XC 70 hoor ik steeds een tik bij schakelen van P naar D ook van D naar R heeft iemand hier ervaring mee wat dit eventueel kan zijn.
De automatische bak is vorige week gespoeld en voorzien van nieuwe verse olie. Maar de tik is nog steeds aanwezig.
Geen speling op homokoneet of draagarm. Ik hoor graag de reactie,s
Gebruikersavatar
bernhard2
3rd Gear member
Berichten: 282
Lid geworden op: 24.01.2007 - 18:04
Locatie: Hardenberg

Kan evt een motorsteunrubber zijn. Als het rubber er uit ligt heb je metaalcontact.
Heb je al eens een andere volvo van jou type geprobeerd? misschien is het wel normaal.
Volvo 850 R aut 1996 groen 417.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
Gustaaf
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 14.03.2016 - 21:49

Probleem inmiddels verholpen, aandrijfassen compleet vervangen. waren versleten, km stand 179000
Geen tik meer !
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Gustaaf schreef: Probleem inmiddels verholpen, aandrijfassen compleet vervangen. waren versleten, km stand 179000
Geen tik meer !
Wel heel snel bij die km stand,dat komt weinig voor...
Gustaaf
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 14.03.2016 - 21:49

Geluid / tik was even weg ,maar hij is er weer. het is vooral met het schakelen van P naar D of van D naar R je hoort dan echt een tik.Ben bang dat het toch in de bak zit.
Schakelt gewoon goed op geen probleem. Het is heel vervelend bij zo,n mooie auto .
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

OMG, weer zo'n "reparatie" die nergens toe leidt. Aandrijfassen versleten na 179 K? Geloof er niets van. Terug naar de garage en hopen op coulance.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”