Probleem K-Jetronic in 265

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Andre-XC90
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 17.09.2013 - 20:09

Ik rij nu al een tijd met een andere volvo en daardoor staan mijn oude 265 al een paar jaar stil.
Ik heb nu besloten om de 265 te houden en dus aan de slag te gaan met wat onderhoud.

Bekend is dat de B27e niet tegen stilstand kan. ( al veel; topics 265 start nier meer)
Zo ook de mijne.
Oorzaak: geen brandstof uit de injector, De benzine pomp doet het wel.

Bij nader onderzoek blijkt dat de drukregelaar stuk is, lekt aan de ontluchtings kant en dat hoort niet zo!

Voor de zekerheid de cola-fles test :-) . ( benzine in fles en aansluiten op toevoerslang en fles op druk brengen)
En ja, auto start. Dus ligt aan benzine druk.

Drukregelaar is besteld. Hoop dat ik de pomp niet hoef te vervangen.

Toen ik alles toch los had, heb ik meteen de tankpomp er uitgehaald.
Naast dat het filter helemaal stuk was miste ik ook een tussen stuk. ( rode cirkel)
Maar goed dat ik mijn tank niet heb leeg gereden.
De stukjes rubber mag ik dus ook nog uit de tank gaan vissen.

Ach, zo zijn we weer leuk bezig.
Radio aan en sleutelen maar, dus goede keuze om de 265 te houden en om straks weer mee te toeren.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Andre-XC90 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2815
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Ik zou ook de spinnenkop en verstuivers laten testen/ reinigen, ooit een golf gehad met dat systeem, daar had roest de spinnenkop vernielt.
Het bovenste plaatje is toch een accumulator/ demper?

Wel apart dat de pomp al in de tank zit, bij de oude systemen zit ie vaak buiten de tank gemonteerd.
Laatst gewijzigd door Johan s60 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Andre-XC90
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 17.09.2013 - 20:09

Hoi Johan, goed punt!
Tot nu toe lijkt de spin ( de fuel Distributor) te werken. Ik ben al wel aan het kijken naar een revisie set. ( mocht iemand er nog 1 hebben hoor ik het graag!)
Een nieuwe spin zit al snel op een 600 Euro. :(

Ja, dat zwarte ding is de accumulator / druk demper.

Ja, heeft Volvo ooit voor gekozen om pomp in de tank te doen.
Misschien veiliger? of zo kunnen ze 'm niet stelen :)
Gebruikersavatar
Henk 760 Hausser
3rd Gear member
Berichten: 280
Lid geworden op: 09.03.2006 - 20:46
Locatie: Epe

Vaak zit de "plunjer"vast .NIET aan gaan zitten schuren o.i.d.!!
Groeten ûût Epe
De Dalhaussertjes
Volvo 760 GLE Hausser 1982
";Slurpje";
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”