Telefoonverbinding xc60

Alle vragen en tips over het gebruik van de telefoon in de auto. Ook alles over Bluetooth en Parrot etc.
Plaats reactie
rvdaa
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 14.03.2016 - 20:36

Goedemiddag,

Sinds kort trotse eigenaar van xc60 2.4 D5 AWD 2011. Weer terug bij mijn vertrouwde Volvo gevoel. Superauto !

Wel één zeer vervelend probleem. Om de drie minuten valt de telefoonverbinding uit (en gelijktijdig ook de Navigatie en USB audio). Kennelijk gaat auto om de drie minuten naar bluetooth apparaten zoeken, maar gooit op dat moment ook mijn verbonden telefoon eruit.
Software van bluetooth is allemaal de laatste versie. Heb voor de zekerheid afgelopen vrijdag de software van de telefoonmodule laten updaten. Geen resultaat.

Het ligt niet aan mijn telefoon, want in mijn vorige auto had ik geen problemen. Mijn telefoon is een HTC van 1 jaar oud.

Auto is geïmporteerd uit België, maar dat zou in principe niet de oorzaak kunnen zijn.

Iemand ervaring met dit probleem?
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28363
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Welkom.
Dat is een vervelend probleem met de haperende bluetooth verbinding in je auto. Het kan zijn dat de Volvo en de HTC telefoon niet goed willen samenwerken. Je kan eens verder vragen bij http://www.volvotech.eu/
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

" het ligt niet aan de telefoon want in mijn vorige auto ..." ouch. Da's een verkeerde conclusie om die zo te maken.

De implementatie van de Bluetooth protocollen verschillen nogal.
(helaas).

Probeer eens een andere telefoon te koppelen, is het dan na 3 minute ook problemen?

En zonder wel naar de HTC te willen wijzen... een snelle google op " HTC Bluetooth troubles" geeft net iets teveel resultaten terug ;-)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Plaats reactie

Terug naar “Telefoon in de auto”