Cassette adapter Bluetooth/aux oplossing

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
Sander02
4th Gear member

Is hier vast wel eens langsgekomen maar zoniet, dan bij deze :)

Ik lees over diverse vaak dure oplossingen met betrekking tot het aanbrengen van aux aansluiting en bluetooth.
Mocht je een cassette deck vinden,dan is daar een met een casette bluetooth adapter zo een goedkope oplossing.

Je ziet er dus helemaal niks van. Ja alleen als je er eentje met aux hebt, mogelijk bestaan ze ook zonder draad, dat je dus een minijack aansluiting erop hebt zitten.
Anders is zoiets wel te knutselen. Weet zo uit m'n hoofd even niet als je een tape in je deck hebt zitten of de achterkant dan uitsteekt?
Misschien kan je daar wel iets moois van maken, met bijv usb en aux in naast elkaar. Dan zou je van binnen het tapedek een stroomdraadje naar de usb moeten aanbrengen. moet te doen zijn. Ok, dan kan je 'm meer gebruiken voor gewone tapes af te spelen.

Geluidkwaliteit is lijkt me prima.
Laatst gewijzigd door Sander02 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
Get!em
3rd Gear member

Geluidskwaliteit is discutabel. Gewoon cassetebandjes kwaliteit zullen we maar zeggen. Maar het is wel handig om geluid van je moderne devices op je oude radio/cassette systeem af te spelen.

In dezelfde categorie heb je ook Bluetooth FM zenders. Ook versies die je meteen in je sigarettenplug/12v aansluiting plugt, dus geen batterij benodigd. Geluidskwaliteit daarvan is beter dan de cassetteadapter.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Over wat voor auto gaat het hier?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Sander02
4th Gear member

Een XC70 met hu-603 maar ik ben aan het onderzoeken nog naar alle mogelijkheden. Ik luister bijna maar naar 1 praat zender en vrouw zal vooral cd's en radio met mujziek luisteren.
1 keer in het jaar dat we misschien muziek afspelen van bijv een telefoon. Dan zal goedkoopste zo'n bandje met draadje eraan zijn.
Maar aangezien ik ook achteruitrij camera wil (waar ik in ander topic mee bezig ben) zal er wel volvotech inkomen en dan is het denk ik zonde om alleen de camera-uitvoering te nemen en niet gelijk aux/bluetooth erbij.

Er is trouwens ook een bluetooth cassette adapter:
http://www.bax-shop.nl/conversie-appara ... -bluetooth
Laatst gewijzigd door Sander02 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Nog sterker, alleen camera interface (en afsluiten RTI) is duurder dan een iMIV met camera ;-)
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”