hallo , ik bezit sinds een 2 jaar s80 executive 2007 ; 100000km; geartronic;
Ik heb echter te kampen met een zeer zwaar stuur bij stilstand en manouvreren op lage snelheid.
Wij moeten echt met 2 handen sleuren om een parkeerplaats op- of af te rijden.
Eénmaal op weg zijn er geen problemen.
Onze mecanieker vind geen oorzaak voor dit euvel en vind de besturing niet slecht maar ook niet goed.
Heeft iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn en/of er een remedie voor bestaat?
Bedankt bij voorbaat voor Uw reacties.
S 80 2007 zwaar sturen
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 30276
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Het is verstandig om de voorwielophanging en de stuurinrichting te laten controleren op defecten. Je kan ook eerst de vloeistof van de stuurbekrachtiging vervangen.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 27.04.2016 - 20:42
Ophanging , stuurinrichting ,uitlijning , vloeistof, bandenspanning ,alles is gecontroleerd.volgens mecanieker kan men enkel de servopomp en/of de stuurhuis vernieuwen.Maar er is geen garantie op beterschap plus de prijs is om van te duizelen.Het lijkt mij ook vreemd het enkel bij lage snelheid voorkomt en dat de wagen slechts 100000 km heeft.
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2815
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Zit er soms een snelheids afh. stuurbekr. op, een zgn servotronic.
Wellicht zit hier een storing in, de stuurpomp kunnen ze apart testen, met de juiste test app.
Wellicht zit hier een storing in, de stuurpomp kunnen ze apart testen, met de juiste test app.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Johan s60 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
- strui901
- 3rd Gear member
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 12.06.2014 - 17:26
- Locatie: Overijssel
Kijk voor de zekerheid naar de kruiskoppeling onder rubber manchet. Hier komt altijd troep in met soms zwaar sturen tot gevolg. Een reinigingsbeurtje en wat WD40 helpt enorm.
Mijn collega had van zijn volvo ook bijna stuurhuis laten vervangen, maar dit schoongemaakt en sindsdien geen probleem meer.
Mijn collega had van zijn volvo ook bijna stuurhuis laten vervangen, maar dit schoongemaakt en sindsdien geen probleem meer.
Volvo V70 2.0t 5cyl 5sp manual Momentum MY2006 - TE KOOP
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2815
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Je kan andere (smallere) banden proberen, 245 is ook wel erg breed, als je de kruiskoppeling moet smeren om hem gangbaar te krijgen, is ie eigenlijk stuk, en moet je hem vernieuwen voordat deze vastslaat.vector schreef: Voor ik de beurs moet omkiepen(uurloon volvodealer,waanzinnig duur) , zou het misschien aan de banden kunnen liggen ,"goodyear,efficientgrip" 245/40/18' ?
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
- peer54
- 3rd Gear member
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 17.07.2011 - 21:30
Wij hebben bij onze S80 3.2 executive van 2007 onze stuurpomp bij 92.000 klm moeten laten vervangen.
Weliswaar onder Volvo garantie, maar toch.
Groet, Peer
Weliswaar onder Volvo garantie, maar toch.
Groet, Peer
V90 Recharge T8 AWD Plug-in hybrid Inscription Exclusive My22
V60 T8 Twin Engine AWD Inscription
S80 3.2 executive
V60 T8 Twin Engine AWD Inscription
S80 3.2 executive
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Is bijna nooit het stuurhuis, vaak de pomp. Er zit ook een zwak punt in de leiding waar de koeler aan vast zit. Deze willen wel eens degraderen waardoor er veel troep in het systeem komt. Je kunt nog proberen het filter in het vaatje te (laten) reinigen. Dit wil ook wel eens verstoppen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- VolvoRulez
- 3rd Gear member
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 05.10.2006 - 19:12
ik heb nergens last van hoor met 245 breed.
je kan ook het e.e.a. instellen in het menu van de auto (menu knop bij de radio)
je kan ook het e.e.a. instellen in het menu van de auto (menu knop bij de radio)
S60 T5 (2001)
S80 2.4t (2001)
V50 2.4 (2006)
S80 4.4 (2006)
V60 D6 (2013)
C30 T5 (2007)
S80 2.4t (2001)
V50 2.4 (2006)
S80 4.4 (2006)
V60 D6 (2013)
C30 T5 (2007)
- YamahaV8
- 2nd Gear member
- Berichten: 152
- Lid geworden op: 09.10.2014 - 21:37
- Locatie: Rhoon ZH
Ik denk dat Johan het bij het juiste end heeft bij inparkeren / achteruitrijden lage snelheid tot 15 km dacht ik word de pomp druk verhoogd.Johan s60 schreef: Zit er soms een snelheids afh. stuurbekr. op, een zgn servotronic.
Wellicht zit hier een storing in, de stuurpomp kunnen ze apart testen, met de juiste test app.
S80 4.4 8 ventjes dansend voor je uit is de sound of pleasure.