V70 airco zelf reinigen met valeo Climpur
Geplaatst: 02.05.2016 - 22:05
Beste allemaal,
Heb een busje Valeo Climpur airco reiniger gekocht, die volgens de gebruiksaanwijzing direct ingespoten moet worden in de luchtinlaat bij de voorruit. Maar als ik de grill van de luchtinlaat verwijder, dan zie ik daar aan beide kanten een accu zitten. Kennelijk zit de echte luchtinlaat van de ruimte met verdamper verder onder de plastic afscherming, onderaan de voorrruit. Ik denk ergens in het midden. Als ik direct achter de verwijderde grill inspuit, ben ik ben bang dat er van de vloeistof niet veel overblijft zodra het de verdamper heeft bereikt, omdat het onderweg al is neergeslagen in het lange luchtkanaal. Om nog maar te zwijgen over het spuiten van vloeistoffen op elektrisch verbindingen, zoals de accupolen en ik dacht dat ook nog de ruitenwissermotor. Lijkt me niet verstandig. Ik had hier al met al geen goed gevoel bij, dus heb het interieurfilter maar weer onverrichter zake terug geplaatst... Ik vraag me af of ik niet beter zo'n busje kan kopen die je in je interieur zet en daar leeg laat lopen. Maar men zegt dat dat minder goed werkt. Wat denken jullie? En hoe doen ze het in de Volvo garage? Ze gaan toch niet het hele airco systeem uitelkaar halen om de verdamper te reinigen?
Graag jullie mening en hulp.
Heb een busje Valeo Climpur airco reiniger gekocht, die volgens de gebruiksaanwijzing direct ingespoten moet worden in de luchtinlaat bij de voorruit. Maar als ik de grill van de luchtinlaat verwijder, dan zie ik daar aan beide kanten een accu zitten. Kennelijk zit de echte luchtinlaat van de ruimte met verdamper verder onder de plastic afscherming, onderaan de voorrruit. Ik denk ergens in het midden. Als ik direct achter de verwijderde grill inspuit, ben ik ben bang dat er van de vloeistof niet veel overblijft zodra het de verdamper heeft bereikt, omdat het onderweg al is neergeslagen in het lange luchtkanaal. Om nog maar te zwijgen over het spuiten van vloeistoffen op elektrisch verbindingen, zoals de accupolen en ik dacht dat ook nog de ruitenwissermotor. Lijkt me niet verstandig. Ik had hier al met al geen goed gevoel bij, dus heb het interieurfilter maar weer onverrichter zake terug geplaatst... Ik vraag me af of ik niet beter zo'n busje kan kopen die je in je interieur zet en daar leeg laat lopen. Maar men zegt dat dat minder goed werkt. Wat denken jullie? En hoe doen ze het in de Volvo garage? Ze gaan toch niet het hele airco systeem uitelkaar halen om de verdamper te reinigen?
Graag jullie mening en hulp.