Beste forum leden,
Ik heb een V70 van 2011 met de vaste navigatie ingebouwd. Dus niet het schermpje dat omhoog komt. Ik erger me bont en blauw aan de verkeerde en verwarrende aanwijzingen bij rotondes. Moet ik b.v. rechtdoor (= tweede afslag), dan zie ik op het ingezoomde beeld dat ik de eerste afslag moet nemen. De stem zegt ook eerste afslag. Op het uitgezoomde beeld staat dat ik rechtdoor moet. Ik ben hierdoor al enkele malen de mist ingegaan of raakte door de tegenstrijdige informatie afgeleid en in de war. Niet echt wat je wilt op een rotonde. Is dit opgelost met nieuwe updates? De laatste kaart update van mijn auto is dacht ik van medio 2013. Volvo vraagt een asociaal hoog bedrag voor een kaartupdate, dus dan wil ik wel dat het goed is. Anders koop ik liever voor hetzlefde geld (of nog minder) een prima TomTom.
En dan heb ik het nog niet eens gehad over de onnozele en onlogische volgorde waarin aanwijzingen worden gegegeven: i.p.v. eerst afstand tot actie en daarna wat je moet doen, wordt eerst de actie uitgesproken. Dan moet je al aan de intonatie horen of je gelijk moet afslaan als er dan toevallig een afslag is (neergaande stem) of pas over een bepaalde afstand (stem omhoog). Ik zag op het forum dat meer mensen zich daar ergeren. Gelukkig ben ik dus niet de enige...
Veel rijplezier.
Jan
V70 2011 navi geeft bij rotondes foute aanwijzingen
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
Ik heb een XC70 MY12 dus dezelfde navigatie als die in jou V70 en ok, er zijn betere systemen (TomTom), maar om het nu zo af te kraken is er ook fel over.
Een navigatie systeem is een hulpmiddel om van A naar B te geraken zonder met een Michelin kaart op schoot te moeten rijden. (sterk dat minder dan 10 jaar geleden mensen zonder GPS helemaal in Spanje geraakten he).
Om nu te zeggen dat je je bont en blauw ergert omdat je een verkeerde afslag ingestuurd wordt bij een rotonde is er wel een beetje over, hoe ga je dan ooit reageren als je eens panne hebt en aan de kant moet ?
Mijn XC70 heeft zowel de laatste Sensus s/w als de recentste kaartupdate.
Een navigatie systeem is een hulpmiddel om van A naar B te geraken zonder met een Michelin kaart op schoot te moeten rijden. (sterk dat minder dan 10 jaar geleden mensen zonder GPS helemaal in Spanje geraakten he).
Om nu te zeggen dat je je bont en blauw ergert omdat je een verkeerde afslag ingestuurd wordt bij een rotonde is er wel een beetje over, hoe ga je dan ooit reageren als je eens panne hebt en aan de kant moet ?
Mijn XC70 heeft zowel de laatste Sensus s/w als de recentste kaartupdate.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- mga1600
- 6th Gear member
Er wordt op dit forum, en in de autopers, wel vaker gezegd dat het Sensus systeem niet van deze tijd zou zijn. De bediening met de knoppen is inderdaad wat omslachtig, ik denk dat daar in de pers vooral op gedoeld wordt, maar het gebruik van stemcommando's gaat naar mijn smaak juist heel erg goed, en het doorsturen van een bestemming met VOC is ronduit geweldig. Wat betreft de nauwkeurigheid en duidelijkheid van de instructies bij het navigeren: eigenlijk vind ik die niets beter of slechter dan een TomTom of een Garmin systeem zoals ik die eerder had. Je moet met ieder system even wennen aan het gebruikte 'jargon', eenmaal gewend kom je echt altijd op je bestemming.
Als een systeem roept dat je de eerste afslag moet nemen, maar op het scherm (en de klokkenwinkel) aangeeft dat je juist de tweede moet nemen, is er iets gewoon niet goed met dat specifieke exemplaar Lijkt me!
Als een systeem roept dat je de eerste afslag moet nemen, maar op het scherm (en de klokkenwinkel) aangeeft dat je juist de tweede moet nemen, is er iets gewoon niet goed met dat specifieke exemplaar Lijkt me!
XC60 T6 Ultimate Dark my24