Overgang Phase 1 -> Phase 2 en commonrail

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rode T4
2nd Gear member
Berichten: 169
Lid geworden op: 06.05.2006 - 08:58
Locatie: Zuid-Holland

De V40 bevalt mij zo enorm goed (T4 Phase 1) dat ik nog een V40 erbij wil aanschaffen. We rijden te veel km's (20.000+) en we hebben een 2e auto nodig. Het gaat een diesel worden. 2e hand g3 met onderbouw vind ik te duur.
Ik wil de common rail diesel. Ik vind de oude diesel te veel lawaai maken. Nu kijk ik al een tijdje op marktplaats, autotrack en autotrader en krijg de indruk dat er in de overgang van phase 1 naar phase 2 een beperkt aantal phase 1's zijn gemaakt met de common rail motor. Klopt dat of is het handelspraat??
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Er is geen enkele phase 1 met common rail dieselmotor geleverd.
Volvo for life
Gebruikersavatar
Rode T4
2nd Gear member
Berichten: 169
Lid geworden op: 06.05.2006 - 08:58
Locatie: Zuid-Holland

Leek mij ook onwaarschijnlijk. Bedankt. Is altijd afknappen als je gaat kijken naar een 2e hands auto die er minder uitziet of anders is dan de verkoper je door de telefoon heeft verteld.
V40 T4 & V40 1.8 LPI
bert67
4th Gear member
Berichten: 630
Lid geworden op: 28.11.2005 - 22:59
Locatie: Burgh-Haamstede

Er is wel een Phase I met direct ingespoten diesel, maar dat is geen common rail.
De eerste versies zijn de td versie van 90 pk indirect ingespoten.
vanaf my 1999 tot my 2000 is de 1.9d in produktie geweest. Dit is de 95 pk direct ingespoten diesel van Renault.
vanaf my 2001 is de common rail gekomen met 102 of 115 pk. Volgens mij zelfs gelijk met de Phase II, maar dat kan ik mis hebben.
480 es my 1988 225.000 sold
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
Gebruikersavatar
Rode T4
2nd Gear member
Berichten: 169
Lid geworden op: 06.05.2006 - 08:58
Locatie: Zuid-Holland

Duidelijk, ik ga op zoek naar een Phase II. Het onderstel is ook beter van een Phase II heb ik begrepen. Al vond ik de vering van de Phase II met comfortonderstel wel veel slapper dan de vering van mijn T4 Phase I.
Het wordt denk ik een 102 pk gezien het aanbod, prijs en kwaliteit. Ik heb tenslotte de T4 voor het trekken van een caravan. Was een genot in de bergen in juli. Ben door niemand ingehaald ook niet de sterkte turbodiesels. Wat de pret een beetje drukte was de motortemperatuur die liep op tot 112 oC
V40 T4 & V40 1.8 LPI
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”