Pagina 1 van 1
Overgang Phase 1 -> Phase 2 en commonrail
Geplaatst: 14.08.2006 - 22:08
door Rode T4
De V40 bevalt mij zo enorm goed (T4 Phase 1) dat ik nog een V40 erbij wil aanschaffen. We rijden te veel km's (20.000+) en we hebben een 2e auto nodig. Het gaat een diesel worden. 2e hand g3 met onderbouw vind ik te duur.
Ik wil de common rail diesel. Ik vind de oude diesel te veel lawaai maken. Nu kijk ik al een tijdje op marktplaats, autotrack en autotrader en krijg de indruk dat er in de overgang van phase 1 naar phase 2 een beperkt aantal phase 1's zijn gemaakt met de common rail motor. Klopt dat of is het handelspraat??
Geplaatst: 14.08.2006 - 22:13
door bart simpson
Er is geen enkele phase 1 met common rail dieselmotor geleverd.
Geplaatst: 14.08.2006 - 22:21
door Rode T4
Leek mij ook onwaarschijnlijk. Bedankt. Is altijd afknappen als je gaat kijken naar een 2e hands auto die er minder uitziet of anders is dan de verkoper je door de telefoon heeft verteld.
Geplaatst: 14.08.2006 - 22:51
door bert67
Er is wel een Phase I met direct ingespoten diesel, maar dat is geen common rail.
De eerste versies zijn de td versie van 90 pk indirect ingespoten.
vanaf my 1999 tot my 2000 is de 1.9d in produktie geweest. Dit is de 95 pk direct ingespoten diesel van Renault.
vanaf my 2001 is de common rail gekomen met 102 of 115 pk. Volgens mij zelfs gelijk met de Phase II, maar dat kan ik mis hebben.
Geplaatst: 15.08.2006 - 19:56
door Rode T4
Duidelijk, ik ga op zoek naar een Phase II. Het onderstel is ook beter van een Phase II heb ik begrepen. Al vond ik de vering van de Phase II met comfortonderstel wel veel slapper dan de vering van mijn T4 Phase I.
Het wordt denk ik een 102 pk gezien het aanbod, prijs en kwaliteit. Ik heb tenslotte de T4 voor het trekken van een caravan. Was een genot in de bergen in juli. Ben door niemand ingehaald ook niet de sterkte turbodiesels. Wat de pret een beetje drukte was de motortemperatuur die liep op tot 112 oC