Wel kunnen maar niet willen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
V-driver
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 18.08.2013 - 17:51

Net terug van een midweekje Duitsland. UIteraard een route met veel autobahn genomen. Toch de top eens proberen,

Op de heenweg zonder succes. Twee keer tot 225 gekomen op de teller. De eerste keer vond een (uiteraard Nederlandse) Hyundai I10 het nodig op een overigens volledig lege weg toch van de rechter naar de linkerbaan te moeten manoeuvreren. at was een heel heel heeeeeeel stevige remactie om dan weer tot 120 te komen.

De tweede keer dat we weer op stoom kwamen haalden we op enig moment een Porsche 911 GT3 in alsof die stilstond. Nou dat deed ie eerder niet toen de situatie andersom was en wij stil leken te staan. Ik reed toen bijna weer 225 en de Porsche? 100, want wat bleek? Dát was daar de maximale snelheid.... Oeps!

Maar toch, de kracht die er nog over leek te zijn bij 225 deed vermoeden dat de opgegeven top wel eens aan de voorzichtige kant kon zijn.


Vandaag terug en opeens was ie daar..... De volledig lege onbegrensde Autobahn. 150 km/h, terug naar 5 .... versnellen, bij 205 km/h naar de 6. En doorrrrrrr.

Toen, bij 230.........was het zomaar ineens over. Hij ging geen streep sneller terwijl er nog voldoende power was voor nog wat extra. Het stoppen met versnellen ging met hetzelfde gevoel gepaard als je ervaart als je in de toerenbegrenzer rijdt. Ergo, de top is 230. Niks meer, niks minder, elektronisch begrensd onder het mom van "Ik k'n wel, maar wil niet!

Weten we dat ook weer.

Ik ben tevreden. 8-)
V70 (my2010) 2,4D geartronic LE. Van huis uit 175pk/420nm, na Volvotune 235pk/510 nm

2013 V60 R-Design D5
Eerst 215 pk/420nm nu 245 pk/500nm
E-Powered by Obbe, voor het verbuik natuurlijk
After 4, the fun begins

Gebruikersavatar
hvt
5th Gear member
Berichten: 1361
Lid geworden op: 06.01.2008 - 14:44
Locatie: Westerkwartier (gr)

En dan straks nog een mooie foto thuis van de v60 uit Duitsland? :police:

Heb ik al eens gehad, schuld bekennen, terugsturen en dan weer afwachten.
Uiteindelijk een naar verhouding klein bedrag moeten betalen en strafpunten.

Maar in Duitsland leef ik mij ook altijd even uit.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
Gebruikersavatar
V-driver
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 18.08.2013 - 17:51

Sja, dat van die 100 was wat verwarrend. Waren palen met daarop van boven naar beneden achtereenvolgens een bord "100" een bord "60" een onderbord "vrachtauto" en een onderbord "autobus" Dus onze eerste conclusie was dat dat alleen gold voor vrachtauto's en bussen, maar toen we vervolgens die Porsche inhaalden kwam keihard het besef dat die onderborden wellicht alleen voor het bord "60" golden en die "100" dus voor het overige verkeer. Ik vind het op zijn minst onduidelijke bebording, maar daar kom je in Duitsland niet mee weg, dus we wachten wel af. Volgens mij geen flitspaal oid gezien.

En dat op een zo prachtig stuk asfalt en goed condities (vlak, geen afritten, recht, etcetera) als ik niet eerder had gezien die dag.....

:)
V70 (my2010) 2,4D geartronic LE. Van huis uit 175pk/420nm, na Volvotune 235pk/510 nm

2013 V60 R-Design D5
Eerst 215 pk/420nm nu 245 pk/500nm
E-Powered by Obbe, voor het verbuik natuurlijk
After 4, the fun begins

Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 3175
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Nou ja......het mag misschien wat gekost hebben.....maar hij doet het in .....dat weetje nu in iedergeval zeker
XC60 T6 Ultimate Dark my24
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8503
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Jeetje, het enige vervoermiddel waarmee ik ooit de 200km/u aangetikt heb was mijn CBR1000F, met de auto eigenlijk nog nooit boven de 180 geweest...
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Mijn vorige zou de 235 gehaald moeten hebben, nooit harder als 200 gereden!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Erik V70
3rd Gear member
Berichten: 365
Lid geworden op: 07.04.2008 - 15:05

Ik heb er nog nooit een gehad die ik niet geprobeerd heb. Vroeger meestal op dag 1 of in ieder geval binnen een week, tegenwoordig kan het wel een paar maanden duren maar wil het toch altijd even weten. Blijf wat dat betreft toch een kind :-)
Laatst gewijzigd door Erik V70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
MarcoL
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 16.11.2012 - 22:04
Locatie: Drenthe

Haha, helemaal eens hoor... Als ik een stuk onbegrensde autobahn zie (en alleen in de auto zit) ga ik ook even met de voet naar de vloer. (Af en toe ook op het middelste pedaal omdat er weer een Nederlander in gaat halen die niet gewend is aan de Duitse manier van autobahn rijden, maar doorgaans het rechter pedaal :).)

Mijn vorige Volvo heb ik tot de 230 km/h op de teller gekregen, dan was het gewoon echt op. De BMW liep verassend genoeg harder dan opgegeven, die heb ik op de 240 km/h op de teller gehad, en dat waren toch echt 231 GPS kilometers per uur.

Mijn nieuwe V60 schijnt ook begrenst te zijn op 225 km/h, maar we gaan er wel weer achter komen O-)
2013 S60 D4 R-Design
2016 V60 D4 Nordic+ Sport Polestar Performance
2016 V60 D5 Twin Engine Special Edition
2021 XC40 Recharge T5 Plug-In Hybrid Inscription
2025 V60 Plus, T6 AWD Plug-in Hybrid
Gebruikersavatar
Fredraket
4th Gear member
Berichten: 721
Lid geworden op: 08.03.2015 - 00:55
Locatie: Wierden

Ik mag ook graag kijken of het nog lukt in Duitsland. Wel vreemd dat bij 230 de auto niet harder wil. Onder gunstige omstandigheden (vlak, geen wind) kom ik altijd tussen de 235 en 240. Bergaf is de koek op bij 242 op de teller. Harder gaat hij echt niet, daar ligt dus de begrenzing.
Je zou toch denken dat een D5 wat harder wil?

Het zijn echter niet alleen de Nederlanders die ervoor vliegen. Heel vaak ook Duitsers. Wat dat betreft is er wel wat veranderd...... Ik ken het gevoel, heb de schijven ook wel eens blauw gehad.
Groeten, Freddy

MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL

Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21182
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Thijs schreef: Mijn vorige zou de 235 gehaald moeten hebben, nooit harder als 200 gereden!
En dat ging ook hard zat want ik vond dat type niet uitblinken in wegligging,
In zuid Duitsland de bilnaad weleens goed nat gehad toen ik in trein met wat ander Duits spul een doordraaier inging met 180.
1x maar nooit weer, word je mooi rustig van. :o
Overigens zijn dit de heer en meester op autobahn http://www.autoweek.nl/video/5216/rij-i ... e-audi-sq7
Afgelopen oktober even een klein stukje meegereden met een SQ3 die verschrikkelijk hard bij mijn XC60 kon weg rijden.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”