Pagina 1 van 1

Wel kunnen maar niet willen

Geplaatst: 05.05.2016 - 21:35
door V-driver
Net terug van een midweekje Duitsland. UIteraard een route met veel autobahn genomen. Toch de top eens proberen,

Op de heenweg zonder succes. Twee keer tot 225 gekomen op de teller. De eerste keer vond een (uiteraard Nederlandse) Hyundai I10 het nodig op een overigens volledig lege weg toch van de rechter naar de linkerbaan te moeten manoeuvreren. at was een heel heel heeeeeeel stevige remactie om dan weer tot 120 te komen.

De tweede keer dat we weer op stoom kwamen haalden we op enig moment een Porsche 911 GT3 in alsof die stilstond. Nou dat deed ie eerder niet toen de situatie andersom was en wij stil leken te staan. Ik reed toen bijna weer 225 en de Porsche? 100, want wat bleek? Dát was daar de maximale snelheid.... Oeps!

Maar toch, de kracht die er nog over leek te zijn bij 225 deed vermoeden dat de opgegeven top wel eens aan de voorzichtige kant kon zijn.


Vandaag terug en opeens was ie daar..... De volledig lege onbegrensde Autobahn. 150 km/h, terug naar 5 .... versnellen, bij 205 km/h naar de 6. En doorrrrrrr.

Toen, bij 230.........was het zomaar ineens over. Hij ging geen streep sneller terwijl er nog voldoende power was voor nog wat extra. Het stoppen met versnellen ging met hetzelfde gevoel gepaard als je ervaart als je in de toerenbegrenzer rijdt. Ergo, de top is 230. Niks meer, niks minder, elektronisch begrensd onder het mom van "Ik k'n wel, maar wil niet!

Weten we dat ook weer.

Ik ben tevreden. 8-)

Re: Wel kunnen maar niet willen

Geplaatst: 05.05.2016 - 23:34
door hvt
En dan straks nog een mooie foto thuis van de v60 uit Duitsland? :police:

Heb ik al eens gehad, schuld bekennen, terugsturen en dan weer afwachten.
Uiteindelijk een naar verhouding klein bedrag moeten betalen en strafpunten.

Maar in Duitsland leef ik mij ook altijd even uit.

Re: Wel kunnen maar niet willen

Geplaatst: 06.05.2016 - 07:45
door V-driver
Sja, dat van die 100 was wat verwarrend. Waren palen met daarop van boven naar beneden achtereenvolgens een bord "100" een bord "60" een onderbord "vrachtauto" en een onderbord "autobus" Dus onze eerste conclusie was dat dat alleen gold voor vrachtauto's en bussen, maar toen we vervolgens die Porsche inhaalden kwam keihard het besef dat die onderborden wellicht alleen voor het bord "60" golden en die "100" dus voor het overige verkeer. Ik vind het op zijn minst onduidelijke bebording, maar daar kom je in Duitsland niet mee weg, dus we wachten wel af. Volgens mij geen flitspaal oid gezien.

En dat op een zo prachtig stuk asfalt en goed condities (vlak, geen afritten, recht, etcetera) als ik niet eerder had gezien die dag.....

:)

Re: Wel kunnen maar niet willen

Geplaatst: 06.05.2016 - 09:38
door mga1600
Nou ja......het mag misschien wat gekost hebben.....maar hij doet het in .....dat weetje nu in iedergeval zeker

Re: Wel kunnen maar niet willen

Geplaatst: 06.05.2016 - 10:37
door BlackcurrantV70
Jeetje, het enige vervoermiddel waarmee ik ooit de 200km/u aangetikt heb was mijn CBR1000F, met de auto eigenlijk nog nooit boven de 180 geweest...

Re: Wel kunnen maar niet willen

Geplaatst: 06.05.2016 - 10:57
door Thijs
Mijn vorige zou de 235 gehaald moeten hebben, nooit harder als 200 gereden!

Re: Wel kunnen maar niet willen

Geplaatst: 06.05.2016 - 22:48
door Erik V70
Ik heb er nog nooit een gehad die ik niet geprobeerd heb. Vroeger meestal op dag 1 of in ieder geval binnen een week, tegenwoordig kan het wel een paar maanden duren maar wil het toch altijd even weten. Blijf wat dat betreft toch een kind :-)

Re: Wel kunnen maar niet willen

Geplaatst: 09.05.2016 - 08:46
door MarcoL
Haha, helemaal eens hoor... Als ik een stuk onbegrensde autobahn zie (en alleen in de auto zit) ga ik ook even met de voet naar de vloer. (Af en toe ook op het middelste pedaal omdat er weer een Nederlander in gaat halen die niet gewend is aan de Duitse manier van autobahn rijden, maar doorgaans het rechter pedaal :).)

Mijn vorige Volvo heb ik tot de 230 km/h op de teller gekregen, dan was het gewoon echt op. De BMW liep verassend genoeg harder dan opgegeven, die heb ik op de 240 km/h op de teller gehad, en dat waren toch echt 231 GPS kilometers per uur.

Mijn nieuwe V60 schijnt ook begrenst te zijn op 225 km/h, maar we gaan er wel weer achter komen O-)

Re: Wel kunnen maar niet willen

Geplaatst: 11.05.2016 - 23:42
door Fredraket
Ik mag ook graag kijken of het nog lukt in Duitsland. Wel vreemd dat bij 230 de auto niet harder wil. Onder gunstige omstandigheden (vlak, geen wind) kom ik altijd tussen de 235 en 240. Bergaf is de koek op bij 242 op de teller. Harder gaat hij echt niet, daar ligt dus de begrenzing.
Je zou toch denken dat een D5 wat harder wil?

Het zijn echter niet alleen de Nederlanders die ervoor vliegen. Heel vaak ook Duitsers. Wat dat betreft is er wel wat veranderd...... Ik ken het gevoel, heb de schijven ook wel eens blauw gehad.

Re: Wel kunnen maar niet willen

Geplaatst: 12.05.2016 - 08:35
door diesel01
Thijs schreef: Mijn vorige zou de 235 gehaald moeten hebben, nooit harder als 200 gereden!
En dat ging ook hard zat want ik vond dat type niet uitblinken in wegligging,
In zuid Duitsland de bilnaad weleens goed nat gehad toen ik in trein met wat ander Duits spul een doordraaier inging met 180.
1x maar nooit weer, word je mooi rustig van. :o
Overigens zijn dit de heer en meester op autobahn http://www.autoweek.nl/video/5216/rij-i ... e-audi-sq7
Afgelopen oktober even een klein stukje meegereden met een SQ3 die verschrikkelijk hard bij mijn XC60 kon weg rijden.