Na ook veel wikken en wegen tussen een V70, XC70 of de XC90 toch voor de laatste gekozen. Ben ook wel gek op grote auto's maar de extra kosten die dat mee brengt zet je toch aan het twijfelen.
Heb ook eerst wel proefgereden en het is idd net een klein vrachtwagentje in vergelijk met een personen auto vind ik. Zwaar en lomp voelt het wel een beetje aan in de bochten en is een stuk trager.
Gelukkig was die ik heb gekocht al getuned naar +/- 240 pk wat hem zeer ten goeden komt.
Qua comfort en ruimte is het wel top. Op de snelweg en de doorgaande wegen zweef je echt over het asfalt in alle stilte. Met een verbruik van 1 op 10, rij weinig snelweg, is het aardig te doen.
Over onderhoudskosten kan ik weinig zeggen, hou dat ook nooit bij, wil het niet weten

kost toch altijd geld... Maak in iedergal dat je een goed onderhouden auto koopt dat scheelt al een hele hoop.
De onderdelen voor de XC90 vind ik zeer prijzig in vergelijk met ander modellen en of merken.
Heb gewoon voor de zekerheid mn V50 gehouden. Kan ik altijd nog terug na de vakantie, maar gaan er eerst mee op tour of duty door de bossen van Sverige.