In mijn Seat had ik een ELM327 mini OBDII to Bluetooth dongle zitten, gekoppeld aan met Android telefoon met de App: Torque.
Het werkt zowaar ook met de Volvo

Op basis van het ingevulde gewicht en de versnelling berekend de app een benodigd Koppel en PK om dit mogelijk te maken. Ook Lambda waarden, Air to Fuel ratio, allemaal leuke dingen om in de gaten te houden, of de auto nog wel optimaal blijft presteren.
Ook kan je statussen uitlezen en bij de VAG auto's ook fouten resetten. Ik moet nog even mijn apps proberen, wat ze met de Volvo kunnen, maar ik dacht wel even leuk om te melden. Ik vind zelf de Boost Gauge wel leuk

Ook wel leuk om voor en na de tuning wat getallen te vergelijken.
Torque App
Bluetooth dongle
Ik heb mijn telefoon met een 9.- euro houdertje aan de ventilator lamellen gemaakt, de Sony telefoons kan je eenvoudig met een magneet kabel opladen, voor de foto had ik alleen het magneetje niet netjes vast geklikt...

Op het dashboard zit nog een TomTom mount geparkerd, misschien krijg ik nog een bij behorende TomTom, of ik vraag of ze er een USB connector voor in de plaats zetten, wel handig voor de telefoons op te laden in de auto.