Elektrische raambediening defect

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Axemen
2nd Gear member

Hallo,

Week of twee terug doe ik mijn raam half open (parkeerkaart trekken), wil 'm weer dicht doen maar het ding doet helemaal niets. Met de handen aan het raam gevoeld, zat eerst geen beweging in, muurvast, maar opeens kon ik het raam een stukje heen en weer bewegen (naar links en rechts). Het voelde opeens alsof het raam weer 'goed schoot' en de elektrische bediening werkte weer.

Een week geleden weer raam half open. Toen ik 'm weer dicht wilde doen hoorde ik een harde ratel -TTTRRRRRRRRR- maar het raam bewoog niet. Dit maal kon ik het raam een centimeter of 2 a 3 soepel omhoog schuiven. Hierna deed de bediening het weer.
Als het raam dicht is en ik houd de schakelaar nog in de 'ga dicht' stand is die harde ratel er weer.

Ik weet niet hoe het mechanisme van een elektrisch raam werkt maar mijn idee is die van een motor met tandwiel die die in een strip valt met tanden (als een v-snaar zeg maar). Het lijkt wel (door het ratelen en daarmee 'slippen') of de strip met tanden versleten is op bepaalde gedeelten.

Iemand ervaring mee, iemand een suggestie?
Iemand een tekening van hoe het raam mechanisme gemonteerd is en eventuele onderdelen nummers?

groet,
Peter
Volvo V40 1.9D Europa Elegance 2003
Volvo V40 1.9TD Europa Elegance 2004
volvo-s40
4th Gear member

Het hele melanisme zal vervangen moeten worden.
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
Axemen
2nd Gear member

Hallo Volvo-s40,

Bedankt voor je reactie.
Indien mogelijk, zou je iets specifieker kunnen zijn?

Is mijn beeld van hoe het mechanisme werkt de juiste?

Waar bestaat het hele mechnisme uit, hoort daar ook de motor bij?

Kan je de afzondelijke onderdelen niet los kopen, is het een standaard pakket met alle onderdelen erin (terwijl je wellicht niet alles nodig hebt; heb ik laatst gehad: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ight=greep)?
Volvo V40 1.9D Europa Elegance 2003
Volvo V40 1.9TD Europa Elegance 2004
volvo-s40
4th Gear member

http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... =32&t=8185

Zie laatste foto. Zijn complete units
! WARNING ! DO NOT F*ck with my VOLVO. Serious Injury of Death May Occur.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”