Recentelijk reed ik met iemand mee in zijn V70 van zelfde bouwjaar als mijn S80. Wat me opviel, naast het veel stiller zijn van de auto (zit vermoedelijk nog beter in de rubbers), is dat het radio-ontvangst vele malen beter was dan in mijn auto.
Een, mogelijk belangrijk, verschil is dat de V70 voorzien is van, ik meen, een HU-401. Mijn auto heeft een, achteraf ingebouwde 1-DIN Pioneer.
Ik betwijfel of de verbinding met mijn antenne wel in orde is. Achter op de radio in elk geval wel. Nu vraag ik me af waar ik de FM-antenne van de S80 kan vinden. Ik lees verhalen over de achterruitverwarming als raamantenne, antenne in bumper, antenneversterker in kofferbak, welke al dan niet gevoed wordt door de radio. Ik ben het alleen nog niet tegengekomen.
Kan iemand mij duidelijkheid geven. Misschien nog tips om het signaal wat te verbeteren? Misschien een upgrade van het een of 't ander?
bvd,
René
Locatie FM antenne
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Contacteer:
Boven de achterruit verwarming lopen links van het derde remlicht nog 2 horizontale lijnen, dat is bij de S60 de radio antenne.
Ik heb zo het vermoeden dat het bij de S80 ook zoiets zal zijn.
Ik heb zo het vermoeden dat het bij de S80 ook zoiets zal zijn.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi