Inmiddels heb ik de eerste update te noemen. Ik heb toch op kortere termijn een bezoek gebracht aan Obbe van Volvotune. Op zich had de auto dat niet echt nodig want vermogen voor deze cruiser was voldoende voorhanden.
Maar de powertune heeft wel opgeleverd dat hij bij het vragen van vermogen een stuk beter bij de les is. Het karakter bij het cruisen zoals ik hem voornamelijk gebruik is nagenoeg gelijk gebleven. Iets wat voor mij een belangrijke factor was.
Obbe heeft alles mooi uitgelegd en laten zien mbv het programma dat hij daarvoor gebruik. Een leuk gesprek gehad over de software ook

al met al een tevreden klant.
Het verbruik van de V60 was 1:14.1 km/L gemeten aan de pomp over 12000 km. Ik ben een nieuwe spritmonitor gestart vanaf de tuning dus ben benieuwd wat het gaat doen. Mijn eerse vermoeden is dat het verbruik licht gedaald is. De aankomende maanden zal dat uitwijzen.
Ook heb ik tijdens het bezoek in Elst een praatje gemaakt met Dennis van Volvoservice. Leuk om ook deze mensen te ontmoeten en spreken. Mijn V60 is nog even op de brug geweest voor een geluid dat ik had vanuit achteren. Ik dacht zelf al wiellagers of cuppende banden. Dennis liet me heel mooi zien dat de banden beide achter gecupped waren (vooral rechts achter).
Inmiddels twee nieuwe banden erom en nu is het heerlijk stil in de auto. Top dus. En hulde voor Volvoservice om hem even op de brug te zetten

Al met al dus zeer tevreden.