Achterklep opent niet.
-
- 1st Gear member
Geachte kenners, de achterklep van mijn Volvo XC 90 gaatniet meer open. De rest van de deuren en wel en zo te horen ontkoppelt hij wel. Een kwestie van uitlezen?
- mga1600
- 6th Gear member
Kan het zijn dat er bij het sluiten iets tussen de slotplaat en het slot is gekomen? Bij mij heeft daar wel eens een lap tussen gezeten waardoor het ding moervast bleef zitten en pas met behulp van gepast geweld weer opende......
XC60 T6 Ultimate Dark my24
-
- 1st Gear member
Ik dacht het niet, maar toch dank voor uw reactie. Ik zal nog eens kijken.
- RogerO
- 2nd Gear member
Ik heb iets vergelijkbaars gehad. Probeer het openingsklepje eerst eens even naar voren te duwen (richting motorkap dus). Dan voel je wellicht dat hij 'vastklikt' en dan kun je hem wel openen. Het openingklepje gaat bij stijgende leeftijd blijkbaar niet altijd helemaal meer terug. Het veertje is te slap geworden of er is vuil tussengekomen waardoor hij niet meer zo soepel terugveert. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel en dat he bij jou ook de oplossing brengt.
XC90 V8 MY07 LPG
V40 2.0 MY98
V40 2.0 MY98
-
- 1st Gear member
Ik heb hetzelfde probleem. Al beetje WD40 gebruikt, maar helpt niet. Denk lam veertje...RogerO schreef: Ik heb iets vergelijkbaars gehad. Probeer het openingsklepje eerst eens even naar voren te duwen (richting motorkap dus). Dan voel je wellicht dat hij 'vastklikt' en dan kun je hem wel openen. Het openingklepje gaat bij stijgende leeftijd blijkbaar niet altijd helemaal meer terug. Het veertje is te slap geworden of er is vuil tussengekomen waardoor hij niet meer zo soepel terugveert. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel en dat he bij jou ook de oplossing brengt.
Maar terugduwen wordt vanzelf een automatisme...