Volvo S40 2.0 luxury met voorschade of 1.8 zonder schade maar lelijke laklaag???

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Plukkert
Starter

Hallo, ik ben nieuw op het forum omdat ik een Volvo S40 2.0 uit 99 of een S40 uit 98 wil aanschaffen. Nu heeft de 2.0 voor schade gehad in het verleden. De bumper is vervangen maar sluit niet goed aan bij de koplampen (zit 3cm voor de lampen, niet onder). Dus alsof de bumper er niet ver genoeg op geschoven kan worden. De balk achter de bumper heeft een flinke deuk. En de motorkap is iets naar de achter geduwd. Verder geen vervorming van de binnenvlakken in de motorruimte voor zover ik kan zien.
Mijn vraag is nu is het verstandig om deze auto te kopen of moet ik gaan voor de 1.8 waar de blanke lak op sommige plekken heeft los gelaten? Ik neig naar de 2.0 omdat die er verder erg netjes uit ziet en goed overhouden is. Kan ik zien of airbags er nog inzitten en niet alleen de frontjes of zo? Wat zouden de kosten zijn van het laten maken van de schade?
Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Plukkert op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
OGA244
8th Gear member

Goed repararen kost al snel meer als dat de waarde van 17 jaar oude S40 is.
Als je zelf niet eens kunt bepalen of de airbags er nog iwel nzitten is stellen dat "overig nog wel goed is" natuurlijk een levensgevaarlijke stelling
Plukkert
Starter

Bedankt voor je reactie. Was van plan om het zelf met tweedehands onderdelen te repareren. Andere balk en bumper. Heb begrepen dat balk met bouten vastzit dus hoef niet te lassen. Kan je dan makkelijk zien of er airbags inzitten? Ik dacht dat je daarvoor de boel
moet demonteren
loely
2nd Gear member

Bij het opzetten van contact gaat gedurende een paar seconden de autotest lopen.Die geeft aan of er geen storingen zijn.het airbag lampje licht even op en gaat dan doven =alles ok.Wil je echt zien of de airbag aan bestuurderszijde er nog in zit moet je langs de onderkant van het stuurwiel twee tork schroefjes losdraaien en dan komt het midden van het het stuurwiel met airbag los.Let op voor de draden die hierachter lopen.
De bumper vervangen is niet zo erg maar er is weinig ruimte voor aanpassingen ,Een Volvo heeft niet veel regelruimte,alles moet nogal juist zitten of het past niet
Plukkert
Starter

Top bedankt voor je duidelijke antwoord! Dan ga ik niet sleutelen en ga ik voor de 1.8.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”