Hallo Allemaal,
Ik heb nu naar volle tevredenheid alweer 11 jaar een V70, 140 pk benzine uit eind 2002. Deze auto is mij erg goed bevalle en geen echt noemenswaardige problemen mee gehad. Ik overweeg een V70NN uit 2015/2016 te kopen met de nieuwe 2.0 T4 motor met 190 PK. Voorheen was er de 1.6 T4 Ford motor, maar dit vind ik niet fijn rijden en lijkt mij kwalitatief ook een stuk minder. De nieuwe 2.0 is een echte Volvo motor, de 1.6 T4 een Ford motor.
Ik lees veel stukken over algehele kwaliteit, ook dat deze van de V70NN een stuk minder zou zijn dan van de V70N. Hoe is jullie ervaring hierin? Volgens mij zijn er hier voldoende mensen die de overstap V70N naar V70NN gemaakt hebben?
De V70 word nu niet meer gemaakt en voorraadmodellen zijn met leuke korting te koop, ik zou verwachten dat kinderziekten eruit zouden meoten zijn bij zo'n uitloopmodel.... De V90 is kleiner dan de V70 en wordt ook niet leverbaar als handgeschakeld in combinatie met benzine. Ik denk dat de V70 Polar en Polar+ hele leuke aanbiedingen zijn momenteel.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaring? Ik zal de 5 cylinder wellicht missen maar proefgereden en die 2.0 4 cylinder loopt toch wel mooier dan de 5 cylinder.
Ik hoor het graag, alvast bedankt, Hans
Aankoop Volvo V70 T4 met 2.0, 2015/2016
-
- 4th Gear member
- Berichten: 927
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Een NN rijdt echt stukken prettige dan een N. De NN is veel stabieler en strakker dan een N zonder "hard te worden". Dat de kwaliteit van de NN minder zou zijn dan de N herken ik niet maar ik heb er oom maar een NN gehad. De VEA motoren lopen over de hele linie naar mijn ervaring erg mooi het is alleen het geluid dat je zou kunnen missen. Nu een V70NN kopen is een heel verstandige keuze je hebt enorm veel waar voor je geld.
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8502
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Ik heb een 3 tal jaar een V70N MY06 gereden, 24D motor 163pk, wervelklep ging stuk na 47.000km, kabelbreuk achterklep ietsje later.
Nu rij ik al 2,5 jaar een XC70NN MY12 en buiten de breuk van de kabel om de motorkap te openen nog geen enkel probleem gehad.
Persoonlijk vond ik de HP audio van de N ietsje beter klinken dan de HP audio in de NN, wegligging van de XC70NN op 18" is strakker dan de V70N op 16", ik denk dat de V70N op 17" ongeveer hetzelfde gevoel gaf als nu de XC70NN op 18".
De XC70NN heeft nu 126.000km gelopen en nog steeds uitermate tevreden.
Nu rij ik al 2,5 jaar een XC70NN MY12 en buiten de breuk van de kabel om de motorkap te openen nog geen enkel probleem gehad.
Persoonlijk vond ik de HP audio van de N ietsje beter klinken dan de HP audio in de NN, wegligging van de XC70NN op 18" is strakker dan de V70N op 16", ik denk dat de V70N op 17" ongeveer hetzelfde gevoel gaf als nu de XC70NN op 18".
De XC70NN heeft nu 126.000km gelopen en nog steeds uitermate tevreden.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 4th Gear member
- Berichten: 927
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
Vandaag de knoop doorgehakt en een V70 T4 Polar Inscription Electric Silver Metallic gekocht. Aanvankelijk ging ik voor een voorstel zonder inruil en had nog een korting bedongen van ruim 5500 euro. Mijn eigen V70 uit 2002 stond al een week op marktplaats, deze is nog in hele mooie en perfecte staat. Ik wilde er 6000 euro voor hebben. De dealer had de auto bekeken en omdat hij zo mooi en goed was wilde die hem ook graag inruilen voor 6000 euro, naast de al gegeven hoge korting. Er blijkt ook nog steeds wel vraag naar nette en goede V70N modellen, ook al zijn deze wat oud. Toen was de keuze snel gemaakt 

- hvt
- 5th Gear member
- Berichten: 1361
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 14:44
- Locatie: Westerkwartier (gr)
Gefeliciteerd.
Klinkt als een hele mooie V70.
Levertijd is niet lang denk ik, is toch een voorraadmodel?
Ik ben benieuwd naar de foto's.
Klinkt als een hele mooie V70.
Levertijd is niet lang denk ik, is toch een voorraadmodel?
Ik ben benieuwd naar de foto's.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
-
- 4th Gear member
- Berichten: 927
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
Vraagje: Ik heb verstelbare originele Volvo dakdragers voor mijn huidige V70N met dakreling. Weet iemand of deze ook passen op de nieuwe V70NN?
Als ik naar Thule dakdragers kijk worden ook dezelfde typen aangegeven voor V70N en V70NN met dakreling.... Ik weet niet of die meer universeel zijn waardoor het kan, of dat het met de originele verstelbare Volvo dakdragers ook gewoon kan.
Als ik naar Thule dakdragers kijk worden ook dezelfde typen aangegeven voor V70N en V70NN met dakreling.... Ik weet niet of die meer universeel zijn waardoor het kan, of dat het met de originele verstelbare Volvo dakdragers ook gewoon kan.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45
Hangt af van het type dakdrager. De versie die op de dakrails geplaatst wordt en aan weerszijden uitsteekt zou voldoende verstelbaar moeten zijn. De versie die tussen de dakrails geplaatst wordt, met het vleugelprofiel, is bij de N wat breder dan bij de NN. Maar die kan je aanpassen door aan het uiteinde de bevestiging los te draaien (1 schroef) en er een stukje af te zagen. Vervolgens schroef je het uiteinde terug.
Bij de NN is het verschil in breedte tussen de dakrails voor en achter ook groter dan bij de N.
Kortom, passen en meten en evt aanpassen maar kan met weinig moeite.
(het profiel van de dakrails is hetzelfde dus de klemfunctie op de dakrails is gewoon in orde).
Bij de NN is het verschil in breedte tussen de dakrails voor en achter ook groter dan bij de N.
Kortom, passen en meten en evt aanpassen maar kan met weinig moeite.
(het profiel van de dakrails is hetzelfde dus de klemfunctie op de dakrails is gewoon in orde).
-
- 4th Gear member
- Berichten: 927
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
Dank voor je antewoord! Ik heb inderdaad de dakdrager die verstelbaar zijn en die je dus gemakkelijk paar cm meer in breedte kunt verstellen.
Ik heb inderdaad eens gekeken naar het profiel dat is exact hetzelfde dus dan kan ik gewoon mijn huidige dakdragers houden.
Ik heb inderdaad eens gekeken naar het profiel dat is exact hetzelfde dus dan kan ik gewoon mijn huidige dakdragers houden.