Hallo allemaal,
sinds een week ben ik de trotse bezitter van een (kale) V40 1.8 uit '97 met slechts 150K op de teller.
Aangezien ik altijd Peugeot heb gereden is het even wennen, maar het bevalt prima!
Vanmorgen wilde ik even snel de kruizing oversteken, en het resultaat was een hoop gebonk in het vooronder en verder gebeurder er niet zoveel. In eerste instantie schrok ik ervan (je weet maar nooit bij een "nieuwe" tweedehandsje), maar later meende ik mij te herinneren dat ik een lampje had zien branden met ASR erin . Het was een oranje rechthoek, met in groene letters ASR erin. Het vreemde is dat bij het inschakkelen van het contact, dit lampje niet oplicht.... ook is er geen knop aanwezig om het ASR eventueel uit te schakelen, en dan blijkt het volgens het volvo boekje ook nog eens DSA te heten als het er op zit en dat is een lampje met een slippende auto.....
I'm confused! :?
Is er wellicht iemand die hier enig licht op kan werpen??
Alvast bedankt,
Ilja
ASR op V40 europa van 1997 ??
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
DSA behoort een eigen knopje te hebben, dat zit onderaan het middencosole (als het goed is in het midden)
Volvo for life
-
- 1st Gear member
Dank voor je antwoord.
De knop is niet aanwezig, dus ik kan er eigenlijk wel vanuit gaan dat er geen DSA op zit (dashboard lampje voor DSA brand ook niet bij contact).
Ik vraag me dan wel af waar het gebonk vandaan kwam. Ik hoop maar dat er geen probleem in de aandrijflijn zit
Het leek op het zelfde gestoot als wanneer de ABS wordt geactiveerd maar dan tijdens het optrekken. en waar kwam dat controle lampje vandaan?
Zoals gezegd is het een hele kale uitvoering.
Geen toeters en bellen als elec. ramen, airco, etc. en het leek me onwaarschijnlijk dat er dan wel een antislip systeem op zou zitten, maar wie weet vond de eerste eigenaar dat wel belangrijker dan luxe...
Volgens het oorspronkelijke garantie bewijs is het een type 645, variant 12.02.131.20. Enig idee hoe ik er achter kan komen wat dit "variant" inhoud?
Ik denk dat ik vanmiddag eens een testje ga doen op een stuk glad wegdek. Kijken wat er gebeurd.
De knop is niet aanwezig, dus ik kan er eigenlijk wel vanuit gaan dat er geen DSA op zit (dashboard lampje voor DSA brand ook niet bij contact).
Ik vraag me dan wel af waar het gebonk vandaan kwam. Ik hoop maar dat er geen probleem in de aandrijflijn zit
Het leek op het zelfde gestoot als wanneer de ABS wordt geactiveerd maar dan tijdens het optrekken. en waar kwam dat controle lampje vandaan?
Zoals gezegd is het een hele kale uitvoering.

Geen toeters en bellen als elec. ramen, airco, etc. en het leek me onwaarschijnlijk dat er dan wel een antislip systeem op zou zitten, maar wie weet vond de eerste eigenaar dat wel belangrijker dan luxe...
Volgens het oorspronkelijke garantie bewijs is het een type 645, variant 12.02.131.20. Enig idee hoe ik er achter kan komen wat dit "variant" inhoud?
Ik denk dat ik vanmiddag eens een testje ga doen op een stuk glad wegdek. Kijken wat er gebeurd.