Momenteel ben ik op zoek naar een mooie 2dehands V60. Mijn voorkeur gaat uit naar een D3 aangezien die toch iets meer pit heeft dan de D2. Nu vraag ik mij af of er buiten het typische 5-cilindergeluid een groot verschil is tussen de oude (136 pk) en de nieuwe (150pk) D3 motor.
De oude heeft als pluspunt natuurlijk de heerlijke 5-cyl roffel, maar zal waarschijnlijk ook wat dorstiger zijn.
Prestaties zullen licht in het voordeel van de nieuwe zijn.
Iemand die beide motoren uit ervaring kan vergelijken?
oude D3 vs nieuwe D3
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Zou lekker voor de nieuwe gaan. Zuinig en rijdt veel lekkerder (vind ik)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7798
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Eerste D3 heeft 163 pk.
In de buurlanden had deze 136pk
In de buurlanden had deze 136pk
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Niet geheel juist.teebee schreef: Eerste D3 heeft 163 pk.
In de buurlanden had deze 136pk
De D3 had in de V60 oorspronkelijk 163pk
Later is deze hernoemd naar D4 en is er een 136pk D3 bij gekomen.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
- Marcnij
- 5th Gear member
- Berichten: 2169
- Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Met de 1e serie VEA D4's in de V40 zijn wel problemen geweest.
Niet zozeer door vervuiling (dat komt inderdaad bij alle diesels voor) maar gewoon defecten.
Er is een forumlid die uiteindelijk van ellende zijn V40 D4 heeft ingeruild op een benzine versie.
Niet zozeer door vervuiling (dat komt inderdaad bij alle diesels voor) maar gewoon defecten.
Er is een forumlid die uiteindelijk van ellende zijn V40 D4 heeft ingeruild op een benzine versie.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ja dat is eigenlijk een eufel van de hele eerste lijn nieuwe diesel motoren, maar als de auto op to-date is, dan is hij gefixed. Kwam voornamelijk voor bij auto's die niet zo vaak vol gas gingen. Vervolgens is zo'n auto even op vakantie en gaat the pedal to the metal of gaat er een sleurhut achter, krijgt hij het opeens zwaar en dan gaat hij flippen...
Maar dat is gemaakt! Dus dubbel laten checken bij je dealer?
Maar dat is gemaakt! Dus dubbel laten checken bij je dealer?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 16.11.2012 - 22:04
- Locatie: Drenthe
Oooooh, dan zal dat probleem ongetwijfeld aan mijn poortje voorbij gaanPaul schreef: .............Kwam voornamelijk voor bij auto's die niet zo vaak vol gas gingen...............

Laatst gewijzigd door MarcoL op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2013 S60 D4 R-Design
2016 V60 D4 Nordic+ Sport Polestar Performance
2016 V60 D5 Twin Engine Special Edition
2021 XC40 Recharge T5 Plug-In Hybrid Inscription
2025 V60 Plus, T6 AWD Plug-in Hybrid
2016 V60 D4 Nordic+ Sport Polestar Performance
2016 V60 D5 Twin Engine Special Edition
2021 XC40 Recharge T5 Plug-In Hybrid Inscription
2025 V60 Plus, T6 AWD Plug-in Hybrid