Pagina 1 van 1
oude D3 vs nieuwe D3
Geplaatst: 15.07.2016 - 17:19
door Koen42
Momenteel ben ik op zoek naar een mooie 2dehands V60. Mijn voorkeur gaat uit naar een D3 aangezien die toch iets meer pit heeft dan de D2. Nu vraag ik mij af of er buiten het typische 5-cilindergeluid een groot verschil is tussen de oude (136 pk) en de nieuwe (150pk) D3 motor.
De oude heeft als pluspunt natuurlijk de heerlijke 5-cyl roffel, maar zal waarschijnlijk ook wat dorstiger zijn.
Prestaties zullen licht in het voordeel van de nieuwe zijn.
Iemand die beide motoren uit ervaring kan vergelijken?
Re: oude D3 vs nieuwe D3
Geplaatst: 15.07.2016 - 19:55
door OGA244
die nieuwe is echt erg zuinig
Re: oude D3 vs nieuwe D3
Geplaatst: 15.07.2016 - 20:28
door Paul
Zou lekker voor de nieuwe gaan. Zuinig en rijdt veel lekkerder (vind ik)
Re: oude D3 vs nieuwe D3
Geplaatst: 15.07.2016 - 20:40
door vankol
Maar wel meer problemen met EGR? De nieuwe d3
Re: oude D3 vs nieuwe D3
Geplaatst: 15.07.2016 - 22:18
door teebee
Eerste D3 heeft 163 pk.
In de buurlanden had deze 136pk
Re: oude D3 vs nieuwe D3
Geplaatst: 16.07.2016 - 06:36
door Marcnij
teebee schreef:
Eerste D3 heeft 163 pk.
In de buurlanden had deze 136pk
Niet geheel juist.
De D3 had in de V60 oorspronkelijk 163pk
Later is deze hernoemd naar D4 en is er een 136pk D3 bij gekomen.
Re: oude D3 vs nieuwe D3
Geplaatst: 16.07.2016 - 14:03
door Koen42
vankol schreef:
Maar wel meer problemen met EGR? De nieuwe d3
Zijn er veel problemen met de egr van de nieuwe?
Re: oude D3 vs nieuwe D3
Geplaatst: 16.07.2016 - 15:06
door dbosker
problemen met EGR blijven niet beperkt tot de D3, maar in principe kan elke dieselmotor daar last van krijgen (ook niet-Volvo diesels)
Re: oude D3 vs nieuwe D3
Geplaatst: 16.07.2016 - 15:28
door Marcnij
Met de 1e serie VEA D4's in de V40 zijn wel problemen geweest.
Niet zozeer door vervuiling (dat komt inderdaad bij alle diesels voor) maar gewoon defecten.
Er is een forumlid die uiteindelijk van ellende zijn V40 D4 heeft ingeruild op een benzine versie.
Re: oude D3 vs nieuwe D3
Geplaatst: 16.07.2016 - 20:05
door Paul
Ja dat is eigenlijk een eufel van de hele eerste lijn nieuwe diesel motoren, maar als de auto op to-date is, dan is hij gefixed. Kwam voornamelijk voor bij auto's die niet zo vaak vol gas gingen. Vervolgens is zo'n auto even op vakantie en gaat the pedal to the metal of gaat er een sleurhut achter, krijgt hij het opeens zwaar en dan gaat hij flippen...
Maar dat is gemaakt! Dus dubbel laten checken bij je dealer?
Re: oude D3 vs nieuwe D3
Geplaatst: 16.07.2016 - 23:04
door MarcoL
Paul schreef:
.............Kwam voornamelijk voor bij auto's die niet zo vaak vol gas gingen...............
Oooooh, dan zal dat probleem ongetwijfeld aan mijn poortje voorbij gaan
