Goedemiddag,
Zijn er mensen bekend met het fenomeen dat als je je stuur voor de helft draait en dan terug draait, dit een piep/kraak geluid geeft? Het lijkt net als of het stuur met zijn behuizing ergens tegenaan loopt.
Als ik nogmaals naar het reservoir kijk dan begin ik te twijfelen of het niveau goed is. Ik zie namelijk dat het witte filter boven de vloeistof uitsteekt.
Soms voelt het ook, bij bijvoorbeeld een rontonde dat je tegendruk krijgt bij het sturen. Net alsof de stuurbekrachtiging dan een beetje tegenwerkt. Mijn vrouw vertelde dat er op het moment van de piep/kraak ook een soort van trilling voelbaar is bij het gaspedaal.
Misschien dat een flush helpt, maar misschien zijn er nog andere dingen waar ik eerst naar moet kijken.
* extra aanvulling, ik vindt dat de vloeistof vrij donker van kleur is, neigt naar zwart, volgens mij is rood toch de basiskleur? misschien is de vloeistof nooit vervangen en alleen maar bijgevuld. Dan kan er natuurlijk veel vervuiling bij zitten. *
Kraak / piep in stuur bij 180 graden draaien
- geertzand
- 1st Gear member
- Contacteer:
Heb je dit inmiddels opgelost en zo ja, hoe? Ik kamp met ditzelfde fenomeen.
S60 2.4T 2003 automaat + CFE, iMIV, Thinkware 2CH Dashcam - 182.000 km --- viewtopic.php?t=71351&page=fst_unread&highlight=