Beste mede Volvo liefhebbers,
De airco van mijn Volvo S40 my 2004 vertoont wat kuren en ik hoop dat een van jullie een idee heeft wat het zou kunnen zijn.
Het probleem doet zich als volgt voor: De airco koelt bij warm weer een minuut of 3 tot 5 waarna deze stop met het blazen van koude lucht en hierna klamme warme lucht uit blaast die wat muf ruikt. Zodra ik de airco weer een minuut of 5 uit zet en vervolgens weer aan zet koelt ie weer even en begint daarna weer met warme lucht. Nu heb ik mijn airco vandaag bij laten vullen bij de garage (er miste +- 150 gram) maar hierna is het probleem helaas nog niet verholpen.
Hopelijk kan een van jullie mij op weg helpen.
Groet Ivo
Airco probleem Volvo S40 T5 2004
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11710
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Lees je maar eens in op de zoekopdracht "magneetkoppeling" 

XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- evert65
- 6th Gear member
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
- Locatie: Gelderse Vallei
Niet zulke intelligente jongens bij je garage.....
Klakkeloos vullen , zonder na denken of verder onderzoek plegen
Een beetje monteur gaat zoeken naar de oorzaak
Klakkeloos vullen , zonder na denken of verder onderzoek plegen
Een beetje monteur gaat zoeken naar de oorzaak
keep calm!, your randomizer is running
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
rond de 150 gram is gewoon het natuurlijk verlies.
Ik denk dat in jouw geval de luchtspleet magneetkoppeling te groot is, max 0,7 mm.
multiriem eraf, compressorpoulie eraf, een of twee ringetjes ertussen uit, en je bent weer klaar. (is trouwens wel een uitdagende klus om zelf te doen......weinig ruimte, heb het ook in het verleden gedaan met m'n v70-2005 D5 )
tip: werk vanaf de rechterwielkuip.
Ik denk dat in jouw geval de luchtspleet magneetkoppeling te groot is, max 0,7 mm.
multiriem eraf, compressorpoulie eraf, een of twee ringetjes ertussen uit, en je bent weer klaar. (is trouwens wel een uitdagende klus om zelf te doen......weinig ruimte, heb het ook in het verleden gedaan met m'n v70-2005 D5 )
tip: werk vanaf de rechterwielkuip.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 08.01.2011 - 23:05
- Locatie: Nijmegen
- Contacteer:
Doet je buitentemperatuursensor het wel goed? Geen vreemde temperaturen aangegeven?
Volvo V50 2.4i 170pk (2004)
Subaru Impreza GT Prodrive 245pk (2000)
Volvo 480GT 119pk (1995)
Peugeot 205 heel weinig pk (1986)
Volvoconnection.com
Subaru Impreza GT Prodrive 245pk (2000)
Volvo 480GT 119pk (1995)
Peugeot 205 heel weinig pk (1986)
Volvoconnection.com