Beste forum leden,
Ik rijd al een poos rond met een trilling in de auto en krijg niet gevonden wat het is, deze trilling is het beste voelbaar rond de 110- 120 kmh.
De trilling lijkt wat meer van voor te zitten maar niet perse in het stuur. als ik de auto in neutraal zet (automaat) blijft de trilling het zelfde, ook een bocht naar links of naar rechts heeft geen invloed. banden verschillende keren laten balanceren andere velgen + banden eronder gezet (origineel Volvo) maar helaas zonder resultaat. Airco aan of uit maakt ook geen verschil. Optrekken heeft geen invloed, bij heel rustig remmen iets meer trilling maar niet echt merkbaar. Misschien een kleine afwijking in de schijf maar het lijkt me niet dat dit deze hevige trilling veroorzaakt.
Als ik rond de 30- 50 rij hoor ik wel een geluid wat klinkt alsof er een slag in de band zit wat ook sneller gaat zodra ik de snelheid opvoer tot het niet meer hoorbaar is.
Afgelopen week mijn achter schokbrekers vervangen en 4 nieuwe banden erop laten leggen maar helaas nog steeds dezelfde trilling.
(nog niet de tijd gehad om ze uit te laten lijnen, ik weet niet of dit ook trillingen kan veroorzaken)
Hopelijk kan iemand me vertellen waar ik moet beginnen met zoeken.
Trilling raadsel volvo S40 II
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
trillingen kunnen verschillende dingen veroorzaken:
- zoals hierboven gezegd, de aandrijfas(sen)....meestal weg bij een revisiesetje homokineetkoppeling. ( ong € 90,00 - 125,00 /stuk)
- te veel speling op de stuur fuseekogels. vervangen dan. ( ong € 20 - 30 / stuk)
- kromme remschijven. maar dan heb je weinig trillingen bij rechtuit, en bij remmen meer trillingen. nieuwe remschijven, met blokken. (per set ong € 80 - 110 )
- kromme of een slag in de velg?
prijzen afhankelijk of je het bij de dealer haalt, of een automateriaalzaak.
alles ff goed (laten) nalopen
- zoals hierboven gezegd, de aandrijfas(sen)....meestal weg bij een revisiesetje homokineetkoppeling. ( ong € 90,00 - 125,00 /stuk)
- te veel speling op de stuur fuseekogels. vervangen dan. ( ong € 20 - 30 / stuk)
- kromme remschijven. maar dan heb je weinig trillingen bij rechtuit, en bij remmen meer trillingen. nieuwe remschijven, met blokken. (per set ong € 80 - 110 )
- kromme of een slag in de velg?
prijzen afhankelijk of je het bij de dealer haalt, of een automateriaalzaak.
alles ff goed (laten) nalopen
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19