Veerschotels, aanslagrubbers achter

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
volvodelft
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 28.03.2016 - 16:46

Hoi allen,

Toen ik afgelopen weekend de achterkant van de 440 optilde voor wat onderhoud zag ik tot mijn verbazing dat mijn achtervering zichzelf ietwat heeft getuned. Van het aanslagrubber rechts is geen spoor meer te bekennen en de bijgevoegde foto is van het zootje op links <_< . De veerschotels zijn behoorlijk geroest en aangezien de schokdempers ook al een tijdje kraken wil ik in ieder geval deze drie onderdelen aan beide kanten vervangen. Ik heb op het forum al heel veel gevonden over hoe je de vering en dempers los haalt en dat lijkt me geen probleem, maar ik heb toch wat kleine vragen.

Als eerst over de veerschotels op de achteras, hoe zitten deze vast? Volgens mij zag ik één boutje aan de achterkant van de schotel zitten bij mij, op afbeeldingen van nieuwe schotels zie ik geen bevestigingspunten, klopt dit?
In de veer zit een soort van schotel waar het aanslagrubber op land, die ligt er nogal scheef bij op de foto en hier heb ik er nog maar één van. Weet iemand hoe deze dingen heten? Kan ze op internet niet vinden (onder andere omdat ik de zoekterm dus niet weet ;-) )
En heel praktisch, als ik de wagen opkrik doe ik dit op het krikpunt, waar kan ik dan het best de assteun zetten? Of kan ik beter ergens anders krikken en de assteun onder het krikpunt zetten?
Verder zijn tips over andere rubbers die vaak aan gort zijn en die ik meteen mee zou moeten nemen altijd welkom!

Groeten!

P.s. Hoe zet je foto's gewoon in je bericht en niet in zo'n enorme bijlage :P
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door volvodelft op 01.01.1970 - 01:00, 4 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”