Dit weekend heb ik het gepiep van het raam aan de bestuurderskant proberen op te lossen: met succes!
Na het loshalen van de deurbekleding kon ik net aan het systeem dat het raam bedient en daar moest op verschillende plekken een drupje olie aan. Het raam gaat soepeler op en neer en piept niet meer zoals hij ervoor deed. Ideaal!
Maar bij het terug samenstellen van de deur moet ik iets verkeerd hebben gedaan.
Hoewel de auto niet gesloten was, kon ik niet instappen aan de bestuurderskant. De passagierkant ging gewoon wel.
Wat gebeurt er?
- Sluiten met de sleutel kan, zonder probleem, dan kan ik ook in- en uitstappen
- sluiten met de afstandsbediening gaat ook, maar het knopje van de deur blijft omhoog. Instappen kan niet. (logisch, maar het lijkt alsof het wel kan omdat het knopje omhoog blijft)
- openen met afstandsbediening gaat, maar instappen kan niet via de bestuurderskant. Het knopje komt omhoog, maar de deur openen langs buiten kan niet. Het voelt aan alsof de deur nog gesloten is als je aan het handvat trekt.
Volgens mij is er een bepaalde sequentie of zoiets in de deur. Zoiets als:
1) afstandsbediening drukken
2) slot ontgrendeld
3) knopje omhoog
4) deur openen met handvat
en ik denk dat ik door het knopje in te drukken en uit te trekken (deurbekleding werkte niet mee en ik had een hand of 5 tekort) misschien het één of ander ontregeld heb en die sequentie nu fout zit.
Kent iemand dit probleem? Is er een manier om dit te resetten of in de juiste stand te zetten?
De batterij is ook vervangen tegelijkertijd, misschien heeft het daarmee te maken?
Alle hulp is welkom!
Ik kan voorlopig gewoon mijn auto openen met de sleutel, maar de afstandsbediening is wel zo handig.

Groetjes
Maarten