Polestar of andere tuner ?

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Carfreak
- 7th Gear member
Qua prijs/ kwaliteit kom ik uit bij Volvotune. Met name vanwege alle lovende woorden hierover op dit forum. Half geld voor dezelfde rij ervaring. Polestar is mij echt te prijzig. Alhoewel het bij Heico nog veel gekker kan.....
De mijne wordt binnenkort gedaan.
De mijne wordt binnenkort gedaan.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Waarom wil je tunen/optimaliseren ? Dat is de eerste vraag die je moet stellen. Wil je (veel)meer vermogen ? Dan geen Polestar. Dan kies je Heico of Volvotune, of een van de vele andere bedrijven die zich met tunen bezig houden. Vaak via simpel kastje er tussen het motormanagement beïnvloeden qua inspuiting en turbodruk etc.
Soms (een deel) opnieuw programmeren. Maar vaak toch steeds om motormanagement te beïnvloeden.
Polestar/Volvo ziet het "breder" en beïnvloed de gehele rijgedrag: iets vermogen, maar belangrijker meer vermogen in breder middengebied beschikbaar, dit ook qua koppel, automaat is er ook bij betrokken en die schakelt mooier..... Gasresponse..... weinig merkbaar bij normaal rijden. DIt alles binnen goede grenzen qua belasting van de driveline. Daarom ook behoud van de fabrieksgarantie.
Soms (een deel) opnieuw programmeren. Maar vaak toch steeds om motormanagement te beïnvloeden.
Polestar/Volvo ziet het "breder" en beïnvloed de gehele rijgedrag: iets vermogen, maar belangrijker meer vermogen in breder middengebied beschikbaar, dit ook qua koppel, automaat is er ook bij betrokken en die schakelt mooier..... Gasresponse..... weinig merkbaar bij normaal rijden. DIt alles binnen goede grenzen qua belasting van de driveline. Daarom ook behoud van de fabrieksgarantie.
- Fredhead
- Geartronic member
Volvotune plaatst geen kastje, volgens mij Heico ook niet.
Je hebt in ieder geval duidelijk geen contact met een van de andere bedrijven gehad en weet het Polestar praatje leuk te kopiëren.
Ikzelf heb een S60 die door Volvotune is gedaan.
In het hele gebied meer koppel en vermogen zonder dat het er ook maar ergens "ineens" in komt.
Auto rijd er veel lekkerder door en de GT schakelt wat eerder op.
Ook ik ben van menig dat Polestar veel te duur is voor wat je krijgt.
Mijn mapping is maatwerk voor een erg net bedrag waar je bij Polestar een standaard programma krijgt.
Je hebt in ieder geval duidelijk geen contact met een van de andere bedrijven gehad en weet het Polestar praatje leuk te kopiëren.
Ikzelf heb een S60 die door Volvotune is gedaan.
In het hele gebied meer koppel en vermogen zonder dat het er ook maar ergens "ineens" in komt.
Auto rijd er veel lekkerder door en de GT schakelt wat eerder op.
Ook ik ben van menig dat Polestar veel te duur is voor wat je krijgt.
Mijn mapping is maatwerk voor een erg net bedrag waar je bij Polestar een standaard programma krijgt.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Willempie5
- 3rd Gear member
Ik rij al 3 jaar met een polestar en ben zeer tevreden. VolvoTune is ook een correct adres, maar ik heb om de eerstgenoemde redenen de meest zekere optie gekozen.Wanneer er iets met de motor of gerelateerde zaken gebeurd maak je mi het meest kans op garantie/coulance wanneer dit door de huistuner gebeurt is. Iets meer betalen vs iets minder risico.
Huidige Volvo’s:
EX90 2025 plus single motor, vapour grey
V70 2007 2.5T Sport Edition, Black sapphire
EX90 2025 plus single motor, vapour grey
V70 2007 2.5T Sport Edition, Black sapphire
- diesel01
- Geartronic member
+1Willempie5 schreef: Ik rij al 3 jaar met een polestar en ben zeer tevreden. VolvoTune is ook een correct adres, maar ik heb om de eerstgenoemde redenen de meest zekere optie gekozen.Wanneer er iets met de motor of gerelateerde zaken gebeurd maak je mi het meest kans op garantie/coulance wanneer dit door de huistuner gebeurt is. Iets meer betalen vs iets minder risico.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
RIjdt nu aantal weken met Polestar optimalisatie op onze T5 Drive-e. Verschil goed merkbaar, vooral middengebied. Ook toegenomen koppel is erg fijn. Bak schakelt ook anders/beter. Alleen de 1e paar versnellingen zijn toch nog afwijkend. RIjdt meestal gewoon in drive. In Sport beetje zenuwachtig in de lagere versnellingen, zeker op rotondes etc. Beetje gas daar en wielen slaan door bij wijze van spreken......
- diesel01
- Geartronic member
Hier drukt Rica er, naar eigen zeggen, even 81pk en 120nm er bij op.
Vraag mij af of de eigenaar de auto heeft laten herkeuren en of het op den duur allemaal goed komt met de techniek.
Ik heb Polestar met een bescheiden + van 20pk en 50nm meter en dat bevalt gewoon goed.
Ik gebruik het alleen met inhalen of invoegen maar moet zeggen dat ik de laatste tijd het licht heb gezien, snelheid en de daarmee behaalde tijdswinst is nihil.
Door nieuwe banden en normaal door het verkeer te gaan haal ik een paar km extra op een liter brandstof.
Ben mij tevens aan het oriënteren op een D4 V70 181pk en vraag mij af of ik daar weer polestar op zou zetten voor €795, denk het niet.
Vraag mij af of de eigenaar de auto heeft laten herkeuren en of het op den duur allemaal goed komt met de techniek.
Ik heb Polestar met een bescheiden + van 20pk en 50nm meter en dat bevalt gewoon goed.
Ik gebruik het alleen met inhalen of invoegen maar moet zeggen dat ik de laatste tijd het licht heb gezien, snelheid en de daarmee behaalde tijdswinst is nihil.
Door nieuwe banden en normaal door het verkeer te gaan haal ik een paar km extra op een liter brandstof.
Ben mij tevens aan het oriënteren op een D4 V70 181pk en vraag mij af of ik daar weer polestar op zou zetten voor €795, denk het niet.
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 T6 Recharge Rdesign
- MartijnAbel
- 4th Gear member
Ik zou je aanraden om eerst eens te informeren of je te verdiepen in andere tuners. Bij mijn tuner wordt de software herschreven, notabene met een extra lambdasonde om alles zo goed mogelijk afgesteld te krijgen. Alles binnen de marges van wat kan, het liefst er net wat onder.alderu schreef: Waarom wil je tunen/optimaliseren ? Dat is de eerste vraag die je moet stellen. Wil je (veel)meer vermogen ? Dan geen Polestar. Dan kies je Heico of Volvotune, of een van de vele andere bedrijven die zich met tunen bezig houden. Vaak via simpel kastje er tussen het motormanagement beïnvloeden qua inspuiting en turbodruk etc.
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
-
- 1st Gear member
Ik heb mijn xc90 D5 bij Ziptune laten doen, ik heb daar een jaar of 6 geleden mijn vorige BMW 530d laten tunen en dat is prima bevallen. Wat ik begrijp doen ze een customized mapping. Loopt prima, maar moet er nog even mee terug komende week ivm een canbus foutje. Schijnt niet normaal te zijn volgens Ziptune en ze wllen er daarom graag naar kijken. Tot nu toe prima service, kan niet anders zeggen.
Laatst gewijzigd door franklee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Life sucks.. except when driving my X 
Volvo XC90 MY2007
Mercedes W124 250D Combi 1996
Mercedes W124 200D 1986
BMW 530 DA Combi 2001
Renault Grand Espace 1.9TD 2006
Chrysler Grand Voyager V6 3.3 2003
Volkwagen Passat 1.9TD 2000
Renault Scenic 1.6A 1997
Citroen XM 3.0A 1989
Volvo 740 Estate D6 1987
Volvo 360 2.0 1984

Volvo XC90 MY2007
Mercedes W124 250D Combi 1996
Mercedes W124 200D 1986
BMW 530 DA Combi 2001
Renault Grand Espace 1.9TD 2006
Chrysler Grand Voyager V6 3.3 2003
Volkwagen Passat 1.9TD 2000
Renault Scenic 1.6A 1997
Citroen XM 3.0A 1989
Volvo 740 Estate D6 1987
Volvo 360 2.0 1984
En wie bepaald de marges ? Ook inzake behouden van garantie etc. ? .......... Daarom kiezen veel mensen, zeker met een jonge Volvo, voor zekerheid en behoud van garantie/coulance en daarmee voor Polestar. Natuurlijk zijn er (veel) andere tuners.MartijnAbel schreef:Ik zou je aanraden om eerst eens te informeren of je te verdiepen in andere tuners. Bij mijn tuner wordt de software herschreven, notabene met een extra lambdasonde om alles zo goed mogelijk afgesteld te krijgen. Alles binnen de marges van wat kan, het liefst er net wat onder.alderu schreef: Waarom wil je tunen/optimaliseren ? Dat is de eerste vraag die je moet stellen. Wil je (veel)meer vermogen ? Dan geen Polestar. Dan kies je Heico of Volvotune, of een van de vele andere bedrijven die zich met tunen bezig houden. Vaak via simpel kastje er tussen het motormanagement beïnvloeden qua inspuiting en turbodruk etc.
Maar er is op dit moment weinig/geen ervaringen bij de andere tuners met de nieuwe 4 cilinder motoren van laatste generatie, de drive-e.
- MartijnAbel
- 4th Gear member
Ik reageerder eigenlijk meer op jou, vaak via kastjes verhaal. Ga daarmee aub geen lariekoek de wereld in helpen. De tijd van piggybacks als "perfect" tuningmiddel ligt gelukkig alweer een hele tijd achter ons.alderu schreef:En wie bepaald de marges ? Ook inzake behouden van garantie etc. ? .......... Daarom kiezen veel mensen, zeker met een jonge Volvo, voor zekerheid en behoud van garantie/coulance en daarmee voor Polestar. Natuurlijk zijn er (veel) andere tuners.MartijnAbel schreef:Ik zou je aanraden om eerst eens te informeren of je te verdiepen in andere tuners. Bij mijn tuner wordt de software herschreven, notabene met een extra lambdasonde om alles zo goed mogelijk afgesteld te krijgen. Alles binnen de marges van wat kan, het liefst er net wat onder.alderu schreef: Waarom wil je tunen/optimaliseren ? Dat is de eerste vraag die je moet stellen. Wil je (veel)meer vermogen ? Dan geen Polestar. Dan kies je Heico of Volvotune, of een van de vele andere bedrijven die zich met tunen bezig houden. Vaak via simpel kastje er tussen het motormanagement beïnvloeden qua inspuiting en turbodruk etc.
Maar er is op dit moment weinig/geen ervaringen bij de andere tuners met de nieuwe 4 cilinder motoren van laatste generatie, de drive-e.
"Reageer eigenlijk niet meer op jou" Nou dat doe je dus WEL ! Leer begrijpelijk lezen en laat mij/m'n Topic met rust !!MartijnAbel schreef:Ik reageerder eigenlijk meer op jou, vaak via kastjes verhaal. Ga daarmee aub geen lariekoek de wereld in helpen. De tijd van piggybacks als "perfect" tuningmiddel ligt gelukkig alweer een hele tijd achter ons.alderu schreef:En wie bepaald de marges ? Ook inzake behouden van garantie etc. ? .......... Daarom kiezen veel mensen, zeker met een jonge Volvo, voor zekerheid en behoud van garantie/coulance en daarmee voor Polestar. Natuurlijk zijn er (veel) andere tuners.MartijnAbel schreef: Ik zou je aanraden om eerst eens te informeren of je te verdiepen in andere tuners. Bij mijn tuner wordt de software herschreven, notabene met een extra lambdasonde om alles zo goed mogelijk afgesteld te krijgen. Alles binnen de marges van wat kan, het liefst er net wat onder.
- Carfreak
- 7th Gear member
Conclusie is dus eigenlijk:
1. Polestar voor een nieuwe auto met fabrieksgarantie als je het geld er voor over hebt.
2. Volvotune (of een andere goede tuner) wanneer je niet meer in de garantie rijdt en kwaliteit voor een leuke prijs wilt.
3. MartijnAdel en Alderu worden geen vrienden.
1. Polestar voor een nieuwe auto met fabrieksgarantie als je het geld er voor over hebt.
2. Volvotune (of een andere goede tuner) wanneer je niet meer in de garantie rijdt en kwaliteit voor een leuke prijs wilt.
3. MartijnAdel en Alderu worden geen vrienden.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Je was me net voor 
ik wilde schrijven: Heren !.
en doe dus toch maar

ik wilde schrijven: Heren !.
en doe dus toch maar

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- edraket
- 7th Gear member
170 pk aan de wielen en 230 aan de krukasdiesel01 schreef: Hier drukt Rica er, naar eigen zeggen, even 81pk en 120nm er bij op.

V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- MartijnAbel
- 4th Gear member
Joh doe es effe rustig zeg... Je vermeld dingen op een forum die onjuist zijn en die ook leesbaar zijn voor anderen. Als je het tevens over begrijpend lezen hebt, dan raad ik je aan om mijn post nogmaals door te lezen. Tevens ben ik vrij om te reageren in een topic, ongeacht of deze door jou gestart is ofniet.alderu schreef:"Reageer eigenlijk niet meer op jou" Nou dat doe je dus WEL ! Leer begrijpelijk lezen en laat mij/m'n Topic met rust !!MartijnAbel schreef:Ik reageerder eigenlijk meer op jou, vaak via kastjes verhaal. Ga daarmee aub geen lariekoek de wereld in helpen. De tijd van piggybacks als "perfect" tuningmiddel ligt gelukkig alweer een hele tijd achter ons.alderu schreef: En wie bepaald de marges ? Ook inzake behouden van garantie etc. ? .......... Daarom kiezen veel mensen, zeker met een jonge Volvo, voor zekerheid en behoud van garantie/coulance en daarmee voor Polestar. Natuurlijk zijn er (veel) andere tuners.
Dat jij lyrisch bent over Polestar, geen probleem, even goeie vrienden, maar reageer aub niet als een vrouw in haar periode

- jalex_h
- 6th Gear member
Zucht....
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
- diesel01
- Geartronic member
+1jalex_h schreef: Zucht....
Feit blijft dat wanneer je geen geouwehoer wilt hebben met garantie met Polestar het beste uit bent op een nieuwe auto.
Hier is eens een S60 rijder geweest die een nieuwe auto bij een niet gelieerde partij de boel heeft laten opdraaien en die had 10k schade, rekening man!
V90 T6 Recharge Rdesign