Polestar of andere tuner ?
Geplaatst: 23.08.2016 - 22:35

Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
+1Willempie5 schreef: Ik rij al 3 jaar met een polestar en ben zeer tevreden. VolvoTune is ook een correct adres, maar ik heb om de eerstgenoemde redenen de meest zekere optie gekozen.Wanneer er iets met de motor of gerelateerde zaken gebeurd maak je mi het meest kans op garantie/coulance wanneer dit door de huistuner gebeurt is. Iets meer betalen vs iets minder risico.
Ik zou je aanraden om eerst eens te informeren of je te verdiepen in andere tuners. Bij mijn tuner wordt de software herschreven, notabene met een extra lambdasonde om alles zo goed mogelijk afgesteld te krijgen. Alles binnen de marges van wat kan, het liefst er net wat onder.alderu schreef: Waarom wil je tunen/optimaliseren ? Dat is de eerste vraag die je moet stellen. Wil je (veel)meer vermogen ? Dan geen Polestar. Dan kies je Heico of Volvotune, of een van de vele andere bedrijven die zich met tunen bezig houden. Vaak via simpel kastje er tussen het motormanagement beïnvloeden qua inspuiting en turbodruk etc.
Soms (een deel) opnieuw programmeren. Maar vaak toch steeds om motormanagement te beïnvloeden.
Polestar/Volvo ziet het "breder" en beïnvloed de gehele rijgedrag: iets vermogen, maar belangrijker meer vermogen in breder middengebied beschikbaar, dit ook qua koppel, automaat is er ook bij betrokken en die schakelt mooier..... Gasresponse..... weinig merkbaar bij normaal rijden. DIt alles binnen goede grenzen qua belasting van de driveline. Daarom ook behoud van de fabrieksgarantie.
En wie bepaald de marges ? Ook inzake behouden van garantie etc. ? .......... Daarom kiezen veel mensen, zeker met een jonge Volvo, voor zekerheid en behoud van garantie/coulance en daarmee voor Polestar. Natuurlijk zijn er (veel) andere tuners.MartijnAbel schreef:Ik zou je aanraden om eerst eens te informeren of je te verdiepen in andere tuners. Bij mijn tuner wordt de software herschreven, notabene met een extra lambdasonde om alles zo goed mogelijk afgesteld te krijgen. Alles binnen de marges van wat kan, het liefst er net wat onder.alderu schreef: Waarom wil je tunen/optimaliseren ? Dat is de eerste vraag die je moet stellen. Wil je (veel)meer vermogen ? Dan geen Polestar. Dan kies je Heico of Volvotune, of een van de vele andere bedrijven die zich met tunen bezig houden. Vaak via simpel kastje er tussen het motormanagement beïnvloeden qua inspuiting en turbodruk etc.
Soms (een deel) opnieuw programmeren. Maar vaak toch steeds om motormanagement te beïnvloeden.
Polestar/Volvo ziet het "breder" en beïnvloed de gehele rijgedrag: iets vermogen, maar belangrijker meer vermogen in breder middengebied beschikbaar, dit ook qua koppel, automaat is er ook bij betrokken en die schakelt mooier..... Gasresponse..... weinig merkbaar bij normaal rijden. DIt alles binnen goede grenzen qua belasting van de driveline. Daarom ook behoud van de fabrieksgarantie.
Ik reageerder eigenlijk meer op jou, vaak via kastjes verhaal. Ga daarmee aub geen lariekoek de wereld in helpen. De tijd van piggybacks als "perfect" tuningmiddel ligt gelukkig alweer een hele tijd achter ons.alderu schreef:En wie bepaald de marges ? Ook inzake behouden van garantie etc. ? .......... Daarom kiezen veel mensen, zeker met een jonge Volvo, voor zekerheid en behoud van garantie/coulance en daarmee voor Polestar. Natuurlijk zijn er (veel) andere tuners.MartijnAbel schreef:Ik zou je aanraden om eerst eens te informeren of je te verdiepen in andere tuners. Bij mijn tuner wordt de software herschreven, notabene met een extra lambdasonde om alles zo goed mogelijk afgesteld te krijgen. Alles binnen de marges van wat kan, het liefst er net wat onder.alderu schreef: Waarom wil je tunen/optimaliseren ? Dat is de eerste vraag die je moet stellen. Wil je (veel)meer vermogen ? Dan geen Polestar. Dan kies je Heico of Volvotune, of een van de vele andere bedrijven die zich met tunen bezig houden. Vaak via simpel kastje er tussen het motormanagement beïnvloeden qua inspuiting en turbodruk etc.
Soms (een deel) opnieuw programmeren. Maar vaak toch steeds om motormanagement te beïnvloeden.
Polestar/Volvo ziet het "breder" en beïnvloed de gehele rijgedrag: iets vermogen, maar belangrijker meer vermogen in breder middengebied beschikbaar, dit ook qua koppel, automaat is er ook bij betrokken en die schakelt mooier..... Gasresponse..... weinig merkbaar bij normaal rijden. DIt alles binnen goede grenzen qua belasting van de driveline. Daarom ook behoud van de fabrieksgarantie.
Maar er is op dit moment weinig/geen ervaringen bij de andere tuners met de nieuwe 4 cilinder motoren van laatste generatie, de drive-e.
"Reageer eigenlijk niet meer op jou" Nou dat doe je dus WEL ! Leer begrijpelijk lezen en laat mij/m'n Topic met rust !!MartijnAbel schreef:Ik reageerder eigenlijk meer op jou, vaak via kastjes verhaal. Ga daarmee aub geen lariekoek de wereld in helpen. De tijd van piggybacks als "perfect" tuningmiddel ligt gelukkig alweer een hele tijd achter ons.alderu schreef:En wie bepaald de marges ? Ook inzake behouden van garantie etc. ? .......... Daarom kiezen veel mensen, zeker met een jonge Volvo, voor zekerheid en behoud van garantie/coulance en daarmee voor Polestar. Natuurlijk zijn er (veel) andere tuners.MartijnAbel schreef: Ik zou je aanraden om eerst eens te informeren of je te verdiepen in andere tuners. Bij mijn tuner wordt de software herschreven, notabene met een extra lambdasonde om alles zo goed mogelijk afgesteld te krijgen. Alles binnen de marges van wat kan, het liefst er net wat onder.
Maar er is op dit moment weinig/geen ervaringen bij de andere tuners met de nieuwe 4 cilinder motoren van laatste generatie, de drive-e.
170 pk aan de wielen en 230 aan de krukasdiesel01 schreef: Hier drukt Rica er, naar eigen zeggen, even 81pk en 120nm er bij op.
Vraag mij af of de eigenaar de auto heeft laten herkeuren en of het op den duur allemaal goed komt met de techniek.
Ik heb Polestar met een bescheiden + van 20pk en 50nm meter en dat bevalt gewoon goed.
Ik gebruik het alleen met inhalen of invoegen maar moet zeggen dat ik de laatste tijd het licht heb gezien, snelheid en de daarmee behaalde tijdswinst is nihil.
Door nieuwe banden en normaal door het verkeer te gaan haal ik een paar km extra op een liter brandstof.
Ben mij tevens aan het oriënteren op een D4 V70 181pk en vraag mij af of ik daar weer polestar op zou zetten voor €795, denk het niet.
Joh doe es effe rustig zeg... Je vermeld dingen op een forum die onjuist zijn en die ook leesbaar zijn voor anderen. Als je het tevens over begrijpend lezen hebt, dan raad ik je aan om mijn post nogmaals door te lezen. Tevens ben ik vrij om te reageren in een topic, ongeacht of deze door jou gestart is ofniet.alderu schreef:"Reageer eigenlijk niet meer op jou" Nou dat doe je dus WEL ! Leer begrijpelijk lezen en laat mij/m'n Topic met rust !!MartijnAbel schreef:Ik reageerder eigenlijk meer op jou, vaak via kastjes verhaal. Ga daarmee aub geen lariekoek de wereld in helpen. De tijd van piggybacks als "perfect" tuningmiddel ligt gelukkig alweer een hele tijd achter ons.alderu schreef: En wie bepaald de marges ? Ook inzake behouden van garantie etc. ? .......... Daarom kiezen veel mensen, zeker met een jonge Volvo, voor zekerheid en behoud van garantie/coulance en daarmee voor Polestar. Natuurlijk zijn er (veel) andere tuners.
Maar er is op dit moment weinig/geen ervaringen bij de andere tuners met de nieuwe 4 cilinder motoren van laatste generatie, de drive-e.
+1jalex_h schreef: Zucht....