Ik zou graag wat advies willen over wat voor apparaat ik moet aanschaffen om te ressetten en evt later ook remmen vrij te geven achter om schijven te kunnen wisselen.
Ik ga het alleen voor mijzelf gebruiken
En niet in het bezit van een laptop
Graag jullie advies
Advies gevraagd obd II
- MartijnAbel
- 4th Gear member
- Berichten: 917
- Lid geworden op: 23.02.2015 - 18:30
- Locatie: Surhuisterveen
Het is afhankelijk wat je wilt resetten. Lang niet alles is te resetten via de OBDII aansluiting.ammie 69 schreef: Ik zou graag wat advies willen over wat voor apparaat ik moet aanschaffen om te ressetten en evt later ook remmen vrij te geven achter om schijven te kunnen wisselen.
Ik ga het alleen voor mijzelf gebruiken
En niet in het bezit van een laptop
Graag jullie advies
Ik heb zelf een Autel Maxiscan MS509, daar kan ik redelijk wat mee uitlezen en wat simpele codes wissen.
Ik begrijp alleen niet helemaal wat je bedoelt met de remmen vrijgeven.
Volvo V70 2.0T 2011 - Volvo V60 2013 D5 Polestar - Volvo V50 T5 2004 DTC/RICA
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 05.10.2015 - 21:02
Als je remschijven en blokken moet vervangen worden die electronisch vrij gegeven
2003/2015 v40 1.8i lpg g3 bj 2000 357.645 km
09-2015-20-4-2019 V50 2.0D bj 2008 met 121.000 km getuned door volvotune
beide metallic saffier black
20-4-2019 S40 T5 Awd
09-2015-20-4-2019 V50 2.0D bj 2008 met 121.000 km getuned door volvotune
beide metallic saffier black
20-4-2019 S40 T5 Awd
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Niet vrijgegeven maar teruggesteld,,dat is wat je bedoelt,,ammie 69 schreef: Als je remschijven en blokken moet vervangen worden die electronisch vrij gegeven
Die uitleesapparatuur waarmee dit kan ,zijn vrij duur.
Vida is het mooiste progamma voor Volvo
Vida 2014D
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
je kan het ook met de hand doen......
je haalt de stekker los, en drukt er direct 12V op de draadjes bij die motortjes bij de remblokken. dan draaien ze ook terug (draaien ze verder, dan ompolen natuurlijk)
na montage even de parkeerrem activeren, dan staan ze weer goed ingesteld..
je haalt de stekker los, en drukt er direct 12V op de draadjes bij die motortjes bij de remblokken. dan draaien ze ook terug (draaien ze verder, dan ompolen natuurlijk)
na montage even de parkeerrem activeren, dan staan ze weer goed ingesteld..
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19