P2015: Intake Manifold Runner Position Sensor/Switch Circuit Range/Performance Bank 1
Ik had geen meldingen op het dashboard, en auto had (ook volgens de Torque app) nog voldoende vermogen.
Bij 50km/u of 80km/u vond ik de laatste tijd wel dat hij een heel klein beetje bokkerig was.
Iets meer gasgeven liet de auto weer super soepel tijden.
Afdekplaat van de motor gehaald, toen zag ik het wervelklep armpje er een beetje zielig bij hangen.
Niet echt afgebroken lijkt het. Balletjes wat er in moet klikken zit nog op het wervelklep armpje.
Ik ben er maar afgebleven, gezien de auto goed rijdt en ik niet zelf het armpje wil afbreken

Ik had voor ik de auto kocht al gelezen van deze kwaal, en bij aankoop zag ik ook al dat er wat viezigheid zat.
Maar nu is ie dus kapoet.
Als het bij veel auto's kapot gaat, en het (indien de stand goed is) geen problemen geeft.
Waarom zou ik het dat laten maken? Is het niet beter op het armpje in deze positie vast te zetten.
Iedere 150.000km dit vervangen is ook een beetje stom.
Alhoewel mijn EGR nu dicht is

Waarom is het zwart daar? Er komt toch nog maar enkel zuurstof voorbij?
Wat zeggen jullie?
- Provisorisch oplossen, boutje/ringetje/ijzerdraadje
- Nette nieuwe wervelkleppen laten plaatsen. Kan ik ook meteen de verstuivers ultrasoon laten reinigen, als ze er toch uit moeten.
- Armpje fixeren en niks meer aan doen?