S60 T5 olie ravage
Geplaatst: 22.09.2016 - 00:15
Beste allemaal,
Ik rij met veel plezier een Volvo S60 T5 uit 2001 met 225.000km op de teller. Helaas begint de motor behoorlijk olie te lekken. Na het weghalen van alle olie onder de beschermplaat lijkt de meeste olie te komen uit het gaatje tussen de motor en de versnellingsbak. Het lijkt erdus verdacht veel op dat de binnenste krukas keerring is gaan lekken.
Omdat ik het leuk vind om te sleutelen, de auto niet veel meer waard is en de reparatie vooral manuren kost ben ik van plan om de keerring zelf te gaan vervangen. Na wat rond speuren op het forum heb ik wel een aantal leden gevonden die het door de dealer hebben laten doen maar nog niemand die het zelf heeft gedaan. Heeft er iemand een stappenplan of een manual?
Aangezien het probleem waarschijnlijk ook met de carter ventilatie te maken heeft zal ik die ook moeten controleren. Als de motor er toch uit moet is dat een mooi moment om diverse andere onderdelen die anders niet te bereiken zijn te vervangen. De dynamo is onlangs al vervangen maar bijvoorbeeld de waterpomp zal ook wel aan vervanging toe zijn? Zijn er nog andere onderdelen die jullie me kunnen aanraden meteen te vervangen?
Alvast bedankt voor jullie input.
Ik rij met veel plezier een Volvo S60 T5 uit 2001 met 225.000km op de teller. Helaas begint de motor behoorlijk olie te lekken. Na het weghalen van alle olie onder de beschermplaat lijkt de meeste olie te komen uit het gaatje tussen de motor en de versnellingsbak. Het lijkt erdus verdacht veel op dat de binnenste krukas keerring is gaan lekken.
Omdat ik het leuk vind om te sleutelen, de auto niet veel meer waard is en de reparatie vooral manuren kost ben ik van plan om de keerring zelf te gaan vervangen. Na wat rond speuren op het forum heb ik wel een aantal leden gevonden die het door de dealer hebben laten doen maar nog niemand die het zelf heeft gedaan. Heeft er iemand een stappenplan of een manual?
Aangezien het probleem waarschijnlijk ook met de carter ventilatie te maken heeft zal ik die ook moeten controleren. Als de motor er toch uit moet is dat een mooi moment om diverse andere onderdelen die anders niet te bereiken zijn te vervangen. De dynamo is onlangs al vervangen maar bijvoorbeeld de waterpomp zal ook wel aan vervanging toe zijn? Zijn er nog andere onderdelen die jullie me kunnen aanraden meteen te vervangen?
Alvast bedankt voor jullie input.