Bluetooth ipv geïntegreerde telefoon

Alle vragen en tips over het gebruik van de telefoon in de auto. Ook alles over Bluetooth en Parrot etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jasper_Simons
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 25.05.2009 - 08:19
Locatie: Eindhoven

Hoi iedereen,

Ik heb net mijn nieuwe V70 uit 2006 op de oprit en ik wil er graag wat dingen aan aanpassen. Carkit is een van de belangrijkste.
Mijn uitvoering is uitgerust met geïntegreerde telefoon, met keypad (met simkaarthouder) naast de radio, stuurwielbediening voor opnemen en ophangen, microfoon en speaker in hoofdsteun en handset in de midden-console.
Het liefste wil ik de handset in de midden-console volledig verwijderen; ik ga het nooit gebruiken en het kost een hoop ruimte; graag wil ik wel de ingebouwde microfoon en speaker in hoofdsteun gebruiken, maar radio-speakers zijn misschien nog wel fijner.

Het lijkt erop dat ik het beste een (bluetooth) carkit kan inbouwen, bijvoorbeeld een Parrot of een (willekeurige?) andere, maar misschien zie ik iets over het hoofd... Is er nog een toepassing van het keypad naast de radio?

Deze vraag is ongetwijfeld al vaker behandeld op dit forum, maar ik kon met mijn eerste paar pogingen nog geen sluitend antwoord vinden; excuses als het nogal dubbelop is.

Naast de bluetooth telefoon wil ik ook nog audio op de CD-wisselaar ingang van mijn HU-650 maken; dat hoort in een andere categorie thuis, maar ik vermeld het toch even in deze post mocht dit een totaaloplossing mogelijk maken...

Bedankt alvast!
Gr. Jasper
V70 D5 Momentum 2006
V70 2.5TDI 1999
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Advies :
- telefoon verwijderen
- bakje plaatsen
- in/op dat bakje een goede telefoonhouder
- oplaad kabel (evt direct muziek connectie als apple telefoon) door bakje heen naar binnen
- Parrot Mki9000 installeren (alleen microfoon zichtbaar)
- iMIV LE+ plaatsen voor high-end audio playback (evt via kabel dus direct in houder of via bluetooth, ja kan tegelijk met parrot koppeling).

Zeker als je nog een aantal jaren gaat rijden met de auto is dit echt DE oplossing.
(kost wat, maar dan heb je er ook jaren plezier van).
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
Jasper_Simons
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 25.05.2009 - 08:19
Locatie: Eindhoven

Bedankt voor de tips Volvotech, ik denk wel dat ik die kant op ga inderdaad...
Ik wil ook nog een houder voor mijn oude telefoon als MP3-speler inbouwen. Nu ben ik een groot fan van de Brodit Proclips en houders, maar helaas bedekken bijna alle Proclips voor een V70 uit 2006 een van de ventilatieroosters (of ze zitten erg laag).

Weet iemand een alternatief voor de Proclips die (ongeveer) net zo degelijk en netjes zijn?

Gr. Jasper
V70 D5 Momentum 2006
V70 2.5TDI 1999
Gebruikersavatar
passenger
3rd Gear member
Berichten: 279
Lid geworden op: 15.02.2007 - 23:57
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Ik heb in mijn XC90 de Brodit clip gebruikt en deze Nokia houder eraan geklust met een paar schroefjes en wat Bisonkit. Ik wilde namelijk een universele houder, omdat elke 2 jaar formaat van telefoon wijzigt. Ik wil tevens geen laadkabel, de bevestiging bij de ventilatie vind ik niet zo storend.

Mocht iemand dit een leuke oplossing vinden, aan die -erg goede maar ouderwetse- Nokia houder zit 1 nadeel, hij kan te krap zijn voor grotere telefoons. Een iPhone 5 met bumper gaat prima, een iPhone 6 alleen zonder bumper.
Er had hier een héél intelligente tekst kunnen staan

940 TD Polar 94 - XC70 D5 MY05 - XC90 Executive - MY12 - D5 200
Plaats reactie

Terug naar “Telefoon in de auto”