aftermarket antenne op HU-850?

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
Turbodesk
5th Gear member

Ik vind dat de FM ontvangst beter kan op de HU850 radio. Op onze oprit kan de Fiat Punto van mijn vrouw met de originele radio meer zenders en in betere kwaliteit ontvangen dan de V70.
Onlangs heb ik de HU850 open gemaakt en deze gerepareerd omdat op de de meeste units de ontvangst steeds slechter word. Dit komt omdat er op een bepaalde plek op de print veel warmte word gegenereerd en er in de loop van de tijd wat solderingen los gaan zitten. zie: http://www.volvov70forum.com/topic.php?t=15458

Na de reparatie is de ontvangst een stuk beter geworden, echter vind ik dat het nog beter kan.

Nu heb ik van de week een Calearo Shark2 dakantenne gekocht en heb ik deze getest in de auto. Ik krijg er geen enkel signaal uit. Dacht eerst dat hij defect was, maar daarna heb ik een zeer goede 16V dakantenne er op aangesloten en dat werkt ook niet.

Ik heb de antennes direct aangesloten op de antennekabel van de V70. Dus zonder versterker er tussen. Tevens heb ik de radio unit nog losgehaald en de antenne rechtstreeks op de HU850 gezet. Ook dat werkt niet. Wat is dit nu? Ik snap er niks van. Werkt de HU850 alleen maar met die extra versterker kastjes? Doen die kastjes meer dan alleen versterken?

Is er iemand die een aftermarket antenne heeft aangesloten op een HU radio?

Het liefst hang ik er een andere 2din radio in, maar dat heeft weer gevolgen voor de pdc en andere dingen.
Afbeelding

Volvo V70 D5 Edition II, MY2007, 185Pk, GT6, Sapphire Black, Family Line, Mobility Line, Visibility Line, HU850 HP, RSE, EGR & DPF Off, Stage-2 Tuning by Volvotune
Volvo V40 1.8 Lpi Europa
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”