Het is waarschijnlijk niemand onbekend hier dat de S60 niet bepaald vrij is van hinderlijke rammels en kraken. Ik hoop met dit topic dat we mooie / creatieve oplossingen kunnen delen om onze S60's vrij van ongewenste geluiden te krijgen

Mijn lijstje tot zover:
Plastic plaatje in de hemel, welke voor (volgens mij) het alarm zit [Opgelost]
Dit plaatje hing slapjes in de hemel en zorgde daarbij voor een rammelend geluid. Eenvoudig op te lossen door de randen van het plaatje in te smeren met een goede lijm en deze daarna goed vast te plakken met schilderstape. Na een paar uurtjes heb ik de schilderstape verwijderd en voila; hij zit waar vast.
Ingebouwde navigatie trilt
Wanneer de ingebouwde navi uitgezet is en deze netjes verstopt zit in het dasbboard, wil deze regelmatig een trillend geluid maken. Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik dit het beste kan doen.
Gordelspanners
Vrij regelmatig klinkt het alsof er iemand met een geigerteller in de auto zit. Zodra ik mijn gordel naar boven houd, verdwijnt het. Dit lijkt bij zowel de bestuurders- als aan de bijrijderskant zo te zijn.
Krakende spaceball
Volgens mij een alom bekende

En, waarschijnlijk aanzienlijk prijzigere oplossing, ik zag dat er een echt metalen spaceball bestaat. Is deze ergens te koop? Dat zou het krakende plastig op moeten lossen lijkt me