Kort geleden is mijn V50 2.0d terug geweest naar de dealer om het airco systeem opnieuw te vullen. Een oorzaak voor de lekkage is niet gevonden helaas. Maar goed, de airco werkte weer 'as advertised' dus geen probleem.
Tot voor kort, ca. 2 weken na het vullen. Indien ik de airco niet inschakel beslaat binnen enkele seconden de hele voorruit van binnen. De airco inschakelen is dan de enige optie. Overigens werkt in dit geval alleen het manual gedeelte aangezien de voorruit ontwasemt dient te worden. Tevens is het erg raar dat bij zowel een linker als rechter bocht resp. de rechter en linker kant van de voorruit beslaat. Dit ongeacht het feit of dit een scherpe bocht is of niet. Let wel de airco staat nog steeds aan. Bij een bocht van 360 gr. of rotonde beslaat binnen een paar seconden de gehele voorruit..... :shock: ......en probeer dan maar even snel de knoppen te bedienen om de blower zo snel mogelijk op max. te zetten. Ook niet echt de meest veilige aktie als er flink gestuurd moet worden.
Daarnaast blaast de airco soms enkele seconden flinke 'wolken' met damp naar binnen. Dit verdwijnt even snel als het opkomt maar de wereld wordt snel erg klein als het ineens mistig wordt binnen.
De wagen gaat binnenkort terug naar de dealer voor o.a. deze klacht maar ik was benieuwd of er meerdere rijders zijn die dit wel aparte euvel herkennen?
V50 Airco problemen
-
- Starter
- Contacteer:
-
- 1st Gear member
Het euvel ken ik niet, maar het de beweging van lucht in een auto is niet zo raar. Als de lucht in je auto versneld wordt (wat bij het nemen van een bocht het geval is), wordt de koude, zwaardere lucht harder naar buiten 'geslingerd' dan de warme, lichtere lucht.
Als je dus een bocht naar links maakt, zal het als het goed rechts in de auto kouder worden. Dit effect merk ik in mijn auto ook gewoon.
Ongeveer dit effect is ook waar te nemen als je met een ballon in de bus zit (is al weer een tijdje geleden). Als de bus afremt gaat de ballon juist naar achteren (terwijl iedereen in de bus juist naar voren buicht).
Bij deze misschien een gedeelte van het 'aparte' verklaart.
Je belangrijkste vraag, waarom alles beslaat en waar die damp vandaan komt kan ik helaas niet beantwoorden.
Als je dus een bocht naar links maakt, zal het als het goed rechts in de auto kouder worden. Dit effect merk ik in mijn auto ook gewoon.
Ongeveer dit effect is ook waar te nemen als je met een ballon in de bus zit (is al weer een tijdje geleden). Als de bus afremt gaat de ballon juist naar achteren (terwijl iedereen in de bus juist naar voren buicht).
Bij deze misschien een gedeelte van het 'aparte' verklaart.
Je belangrijkste vraag, waarom alles beslaat en waar die damp vandaan komt kan ik helaas niet beantwoorden.