Ik ben over mijn huidige S70 zo tevreden dat mijn vrouw en ik hebben besloten, zou de Volvo ooit ‘economisch total loss’ raken, we op zoek gaan naar een ‘nieuwe’ S70! Nu zie ik eentje uit 1997 langskomen die, verifieerbaar, 31000 km. op de klok heeft. NIEUW dus.
Nu ben ik me ervan bewust dat het toch een auto is van 20 jaar oud, en dat komt nog niet echt in de prijs tot uitdrukking: €10.000 is toch echt te veel. Verder zijn rubberdelen natuurlijk ook 20 jaar oud. Maar welk risico loop ik met het motorgedeelte bij een auto die zo weinig (dus korte ritten) gedraaid heeft? Ik denk dan vooral aan gumachtige residuen in het inspuitsysteem, het zgn. ‘vergummen’. Verder zal de onderdelenpositie bij de dealer er in de komende jaren ook niet op vooruitgaan. Maar ja, i.t.t. de nieuwe modellen is dit wel een vijfcilinder waar ik nog zelf aan kan sleutelen.
Wie deelt mijn argwaan m.b.t. afzetting aan de benzinekant?
Alleen maar S70!
- rkr
- 3rd Gear member
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
- Locatie: Zuid-Limburg
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Tja, argwaan enigszins wel. Fatsoenlijk warm/heet is die motor nooit geweest en het koud draaien is ook niet het beste voor een motor. De prijs snap ik wel, risico is echter navenant hoog want een auto die stil staat slijt feitelijk net zo erg als eentje die rijdt. Ik ga dus wel mee met je rubber vrees
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13754
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Waarom is die 10K teveel? de auto is toch echt uniek qua kilometers en specs en dat geld gewoon waard, die zal zeker niet heel lang te koop staan.
(maar voor dat geld kun je natuurlijk ook altijd een S60 kopen met 200.000km praktijkervaring en andersoortige slijtage/verouderingsverschijnselen)
(maar voor dat geld kun je natuurlijk ook altijd een S60 kopen met 200.000km praktijkervaring en andersoortige slijtage/verouderingsverschijnselen)
Laatst gewijzigd door OGA244 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.